Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

OK, når jeg hadde piston mod kunne den nemlig knuse blokker som havnet mellom to pistons som er plassert pekende mot hverandre, og slik at når de er lukket er det to åpne blokker mellom, og når de er åpne så er det ingen plass mellom dem. Enhver blokk (minus obsidian og bedrock, obv) ville da knuse og gi drop. Jeg hadde et ganske genialt design på cobble factory som var plassbesparende (5x5x5 for selve enheten, pluss en rad redstone rundt), og kunne dermed hadde et ganske effektivt cobble output på liten plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo liksågreit spille creative om du ikke orker hogge cobble selv ;P

Ellers syns jeg selv at mojang burde fokusere på finpuss og legge til mer viktige funksjoner i bakkant, som f.eks. multicore støtte til servere som ville gjort alt mye enklere (& mod-api da, men der sliter de vel igjen med hvordan gjøre det på multiplayer)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke bare det at den offisielle Mojang piston ikke knuser og lager drop. Den har også andre svakheter som gjør den dårligere.

Den originale moden gjorde det slik at blokker, mobs eller deg selv kunne skytes utover eller oppover. Det lagde muligheter for alt fra simple heiser, feller, og katapulter, noe man ikke kan med den offisielle.

Dessuten er de offisielle sticky pistons MYE vanskeligere å få tak i, da Slimes spawner så sjeldent. Jeg har bortimot 300-400 timer spilt siden slimes ble introdusert. Siden da har jeg møtt de EN gang noe som resulterte i 2 sticky pistons. Ikke mye med tanke på mengde spilletid. Den eneste måten å skaffe de effektivt uten å spawne slime eller ferdige pistons inn i spillet er jo å bruke generatorer på mapet ditt for å finne koordinater for hvor de spawner.. Det blir jo så og si cheat. Originale moden brukte gold ingots, noe som er i plentiful og ellers lite brukt i spillet.

Lenke til kommentar
<br />Det er ikke bare det at den offisielle Mojang piston ikke knuser og lager drop. Den har også andre svakheter som gjør den dårligere. <br /><br />Den originale moden gjorde det slik at blokker, mobs eller deg selv kunne skytes utover eller oppover. Det lagde muligheter for alt fra simple heiser, feller, og katapulter, noe man ikke kan med den offisielle. <br /><br />Dessuten er de offisielle sticky pistons MYE vanskeligere å få tak i, da Slimes spawner så sjeldent. Jeg har bortimot 300-400 timer spilt siden slimes ble introdusert. Siden da har jeg møtt de EN gang noe som resulterte i 2 sticky pistons. Ikke mye med tanke på mengde spilletid. Den eneste måten å skaffe de effektivt uten å spawne slime eller ferdige pistons inn i spillet er jo å bruke generatorer på mapet ditt for å finne koordinater for hvor de spawner.. Det blir jo så og si cheat. Originale moden brukte gold ingots, noe som er i plentiful og ellers lite brukt i spillet.<br />
<br /><br /><br />

ja vis du synes det er cheating, så burde ikke du klage på at de er for vanskelig å få tak i ellers da^^ Jeg synes det bra at det finnes noe bruk for slimeball.

Lenke til kommentar

http://www.mediafire.com/file/r49rb7klh65e4sr/mod_pack_installer.jar

http://www.mediafire.com/file/sm29eaea3yyyh1b/buildcraft-2.2.0.pack

Med disse to kan du laste ned og legge inn automatisk de tingene du trenger. De ligger i posten til utvikleren.

Jeg forsøkte den, men jeg får ikke installeren til å funke. "Double-click the file" står det, men da skjer det ingenting.

Edit: Forsøker å oppdatere Java, i fall det er det som er problemet.

Ingen med noe godt svar på dette? :(

Lenke til kommentar

Sjekk ut serveren vår! Gå inn på wcnor.wordpress.com. Send inn en søknad om byggetillatelse. Veldig bra server. Gratis torch, masse nyttige warps.

Ip: willcraftnor.zapto.org ta turen innom å snakk med admins!

Bare jeg som finner det en anelse ironisk, at de har disse reglene:

- Ikke reklamer for andre servere

- Ikke spam i chatten.

Når han selv var innom mc.griznah.net i dag og skrev følgende:

18:39:27 <@mc1-chat> (WillyKvikklunsj) sjekk ut serveren vår! ip: willcraftnor.zapto.org Gratis torch, masse gode plugins.

:tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Mojang teamet er UTROLIG late. Det er så mange små enkle ting de rett og slett ikke gidder å fikse. For eksempel slimeballs, flere mobs (10+ nye), flere våpen osv.

Når moddere klarer å lage mods som Better Than Wolves, Mo' Creatures og spessielt Aether Collaboration Mod så burde Mojang teamet klare å lage noe like bra.

Har egentlig gitt opp Minecraft pga. utviklerene er alt for treige...

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn enig med N1ko på mange punkter. Men er den del "enkle" forklaringer på det. Jens sa i sommer en gang at han ønsket folk skulle modde spille til noe helt nytt. Med det så menes det at spillet skal være ganske simplet slik at mye annet kan utvide det.

Jeg vet ikke hvor stort team de moddene du har nevnt har, men MC blir bare utviklet av 1 om gangen, av og til 2.

Lenke til kommentar

Synes Mojang teamet er UTROLIG late. Det er så mange små enkle ting de rett og slett ikke gidder å fikse. For eksempel slimeballs, flere mobs (10+ nye), flere våpen osv.

Når moddere klarer å lage mods som Better Than Wolves, Mo' Creatures og spessielt Aether Collaboration Mod så burde Mojang teamet klare å lage noe like bra.

Har egentlig gitt opp Minecraft pga. utviklerene er alt for treige...

Det er beta.

Lenke til kommentar

Grin litt da. Kom tilbake og klag når du har prøvd å kode frå grunnen av eitt spel med like stor brukarbase som WoW. I beta.

Dei ikkje late, men det kan hende dei prioriterer annleis enn det du vil dei skal. Dei skal gjere seg ferdig med 1.9/1.10 no, og så fikse bugs og auke ytelse heilt fram til release.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er beta.

Da bør de release et insane mindblowing spill 11-11 med en syk mengde nye items, mobs og funksjoner...

Grin litt da. Kom tilbake og klag når du har prøvd å kode frå grunnen av eitt spel med like stor brukarbase som WoW. I beta.

Dei ikkje late, men det kan hende dei prioriterer annleis enn det du vil dei skal. Dei skal gjere seg ferdig med 1.9/1.10 no, og så fikse bugs og auke ytelse heilt fram til release.

Hadde jeg dratt inn samme mengden penger som Mojang har gjort har mine egne kodekunnskaper shit å si, da leier man inn folk (f.eks. de som har laget mods som Aether og Better Than Wolves) til å kode spillet ditt.

Ser ikke hvorfor Mojang ikke kan kontakte koderne av de beste moddene, tilby dem en jobb og så kan de gjøre Minecraft til et MYE bedre spill enn det er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...