Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter 1.8 synets jeg spillet mistet minecraft feelingen. Nå er jeg redd for at jeg kommer til å slutte å spille det.

Eneste grunnen til at jeg stoppet å spille spillet, er fordi det kjører helt forferdelig dårlig på min pc etter at 1.8.1 kom ut. makan til drittrelease. Skal være unødvendig og oppgradere pcen for hver update som kommer ut til spillet :p

Lenke til kommentar

Sjekk ut serveren var! Vi har en helt clean server, med en hel del nyttige plugins. Vi kjører bukkit. Gå inn på www.wcnor.wordpress.com å send inn en søknad. Vi har masse brukere som elsker serveren. Det er gratis torch. Vi har warp plugins, kiste,furnace,dør protect, eiendom protect osv. Så den er helt trygg!

Lenke til kommentar

Er enig med deg, men så vidt jeg har fått med meg i forskjellige diskusjoner er det flere som har hatt lyst på en mob som ikke bare går rundt og skader deg, men også kan gå inn i huset dit og ødelegge for deg. Kan være det notch har tenkt på(?) Det er ikke noe jeg selv savner. Jeg synes det skulle vært mulig og kunne velge hvilke mobs som skal spawne og i hvor stor grad.

Lenke til kommentar

Ja må si meg delvis enig med MartinF. Minecraft har begynt å gå bort ifra hva det startet som.

Mye av det som har blitt gjort siden 1.5. - 1.6 er å lage egne versjoner av mods. Vel å merke langt dårligere en originalene.

Hunger, stacked food, sprint, andre dimensjoner, NPC villages og villagers, raviner, somper, større landområder, pistons, redstone timer, teleporterende mobs, og snart alchemy og breeding. Alt dette har vert gjort for lenge siden. Og alle modsene har vert bedre en det som til nå har kommet offisielt fra Mojang.

Man kan spørre seg selv: Hadde det ikke vert bedre om de hadde heller spurt pent eller kanskje betalt for rettigheter til bra mods og implementert de offisielt, istedenfor å bruke masse tid på å lage dårligere versjoner av de, samtidig som utviklerne av modsene og deres fanbase føler seg snytt?

Store deler av 1.8 og 1.9 kunne vert ferdig med å implementere deler av "Millenaire" moden. Da hadde man fått gode NPC byer og svært gode NPC innbyggere med bra AI.

Man kan også spørre seg litt angående hvordan spillerne og fansen har så utrolig lite å si. Det er ikke mye feedback som har blitt tatt høyde for, og jeg kan ikke si mange ønsker har blitt gjort.

Ganske dårlig da Mojang faktisk er bygget på penger som flere internet community bygget opp i form av MASSE gratis reklame. Hadde det ikke vert for feks /v/ på 4chan og youtubere som stolt viste frem sine byggverk og tips hadde spillet på langt nær solgt så mange kopier.

Han har jo snart solgt 3,7 millioner kopier! Av disse er ca 1.2M solgt for 10 Euro, resten for 15 Euro. You do the math ;)

Da jeg kjøpte min kopi var det under 10000 solgte. Jeg kom i kontakt med spillet gjennom bla 4chan. De fikk også mye PR da en liten fan som tilfeldigvis var journalist i et stort spillmagasin klarte å presse det på forsiden. De var ca 400-500k salg bare etter denne hendelsen! Dette er tall de fleste Indie spill bare kan drømme om!

Jeg vil gjerne se mer legt til i Minecraft. Kom med oppdateringer! Men jeg skulle ønske de heller faktisk så hva som fantes og utnyttet det istedenfor å gjøre halvhjertede forsøk på det samme.

Lenke til kommentar

Godt skrevet, vesleengen. Spesielt piston er jeg litt skuffet over, men det er hovedsaklig pga at de ikke har lagt inn break-funksjonen som originalen hadde, da den gjorde meg i stand til å bygge automatiske cobblestone factories.

Når det er sagt, har jeg alltid spilt plain Minecraft uten særlige mods (piston mod som unntaket), og jeg er forsåvidt fornøyd med retningen spillet har tatt med tillagte ting. Hovedessensen er jo fortsatt der - mine blocks, build castles.

Lenke til kommentar

Jeg lar de heller gjøre ferdig spillet ut fra release før jeg begynner å klage på at de ikke hører på community. Du nevner jo egentlig bare de dårlige sidene ved modsene de "kopiert" og lagd selv. Mange av modsene de har laget fungerer MYE bedre enn de som er laget av community. Piston moddene er bedre, Creative og flyving er bedre, mye greiere med hunger nå, finner ikke noe galt med den nye world generatoren. Greit de kunne hatt bedre tilknytning til de som hadde utviklet de orginale modsene, men jeg ville følt det slik at jeg hadde laget en så god mod at utviklerne av spillet ville ta den med så hadde det ikke gjort noe.

Lenke til kommentar

Den offisielle krever ikke at jeg må laste ned plugins og eventuelt en API plugin'en trenger. Slikt jeg følte det fungerer også den offisielle Piston mod'en bedre enn den jeg lastet ned. Mye grafikk glitching og andre småproblemer med community mod'en. Du kan jo fortsatt lage automatisk cobblestone generator i den offisielle piston mod'en.

Lenke til kommentar

Nei, den kan ikke knuse blokker. Jeg har aldri lett etter den funksjonen i den offisielle versjonen. Da jeg brukte Piston mod fra community hadde den ikke denne funksjonen så jeg har aldri hatt bruk for å savne den. Uansett, om jeg skal lage en automatisk cobblestone farm tar jeg i bruk Buildcraft som er mye bedre til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...