Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her, med samme maskin. Innstallerte en liten WIndows-partisjon (40GB) for å se an forskjellene i Windows 7 kontra OSX ytelse på samme maskin. Ytelsen er rett og slett dårligere i OSX enn den er i Windows. Alt går mye bedre i W7. Er nok OSX sin håndtering av Java som er problemet.

 

For min del er løsningen å beholde denne partisjonen. Når jeg vet at jeg skal mine i noen timer så booter jeg fra den og inn i Windows 7. Om du ikke vil gå helt så langt kan du prøve OptiFine, en mod som får Minecraft til å kjøre litt bedre, blant annet ved å fjerne hakkingen du nevner til en viss grad. Men ytelsen i Windows uten denne modden slår OSX med mod.

Lenke til kommentar

Overgangen mellom gammelt->nytt vil bli litt rar, men det er jo kjapt å fikse med WE.

 

Litt?

 

Den lille ikke-så-awesome verdenen min har ett gigantisk hav rundt hele seg etter jeg fjernet chunks som jeg ville skulle bli regenerert. Håper det blir endringer i generatoren slik noe annet enn hav blir generert. Kanskje jeg får en stronghold rett ved siden av basen? :D Etter det jeg har lest er det bare én, ja du leste riktig én eneste pinglete stronghold per verden. :ermm:

 

-snip-

Happy Nyan/Eleven! (litt forsinket)

 

Å spøke med noe der nesten 3000 mistet livet er rett og slett idiotisk.

Lenke til kommentar

Overgangen mellom gammelt->nytt vil bli litt rar, men det er jo kjapt å fikse med WE.

 

Litt?

 

Den lille ikke-så-awesome verdenen min har ett gigantisk hav rundt hele seg etter jeg fjernet chunks som jeg ville skulle bli regenerert. Håper det blir endringer i generatoren slik noe annet enn hav blir generert. Kanskje jeg får en stronghold rett ved siden av basen? :D Etter det jeg har lest er det bare én, ja du leste riktig én eneste pinglete stronghold per verden. :ermm:

 

Smooth brush fikser biffen!

 

Kanskje din seed setter strongholdet der du allerede har bygget. Høhø.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten sluppet min første plug-in WarpMarkers

 

Bukkit side

Github

 

This plugin outputs a JSON file containing the locations of Warppoints from the Essentials Bukkit plugin for use with various Minecraft mapping software. When clicking on a marker on the map, the following information is shown: The name of the warppoint, who created it, and when, who last used it, and when. In addition WarpMarkers shows live messages for any Warppoint related event on the map (can be turned off). The project includes all of the files needed and installation instructions for the Minecraft Overviewer map generator. The events shown are: warppoint created, warppoint used and warppoint deleted.

 

A live map using WarpMarkers is found at mc.minecraftstuff.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...