Leo_Khenir Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Såvidt jeg husker det er det hvertfall en T Flip-Flop som gjør at man kan bruke buttons til å åpne/lukke for annethvert trykk. Cluet for å få gulvet til å trekke seg tilbake før øverste trappetrinn kommer opp / øverste trappetrinn senke seg før gulvet lukker seg, er at man må lage delaykretser, en til hver pistonrekke. De to rekkene til gulvet (man kan selvfølgelig lage delaykretsen før signalet deler seg til hver side) må være invertert fra den til trappetrinnet (og det MÅ være forskjellig delaykrets for gulvet og trappetrinnet). Den jeg bruker er rimelig enkel. Splitt opp signalet i en Y. På den ene siden har du en repeater på steg 1. Gjennom den andre siden har du tre repeatere på steg 4. Deretter fletter du kretsen sammen igjen. Altså slik: ___|===1=| ===|_____|===> ___|=444=| Der 1 er repeater steg 1, og 4 er repeater steg 4. Inverteren som snur signalet til trappetrinnkretsen må være FØR delaykretsen. ( "_" er luft for å få teksten til å samarbeide) Skal som sagt fikse opp kretsen og kan legge ut en video av wiring senere. Jeg har (heldigvis) bygd slik at det er enkelt å filme uten å rive noen blokker, har egne vedlikeholdsganger som det går an å gå i der wiring ligger. Endret 7. september 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Husker jeg så en annen video av en slik trapp. Personen hadde bygd alt fra bakken og oppover, og gikk gjennom hvordan alt funket og slikt, men finner ikke den nå, ARG. Lenke til kommentar
SkrattStein Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Enten en flip-flop eller en RS NOR Latch (+noen repeaters) burde gå Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Husker jeg så en annen video av en slik trapp. Personen hadde bygd alt fra bakken og oppover, og gikk gjennom hvordan alt funket og slikt, men finner ikke den nå, ARG. Jeg prøvde også å finne den videoen jeg brukte, men det er ganske lenge siden nå, så jeg finner den ikke igjen. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Nå kan jeg altså ingenting om porter o.l. Jeg tenkte at det var mulig å bare legge "ledning" i 2 etasjer på 2 sider og med det aktivere x antall pistons? Men dette funker ikke siden den ene høyden mister "signalet" sitt. Så da må man bruke en port for å forlenge dette signalet? Det funker jo om jeg setter en torch der da, men da får jeg ikke lov til å slå den av. Endret 7. september 2011 av Aalton waits for alice Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Litt usikker på om jeg forstår hva du egentlig mener. For å få to pistons stablet oppå hverandre til å fungere, må du legge en blokk rett bak den nederste, og så legge ledning oppå denne blokken. Da skal begge pistons reagere. Skal du ha en "vegg" av pistons, to blokker høy, må du alternere med "en ledning til to" og "to ledninger til to" på annenhver pistonstabel. De som trenger to ledninger legger du slik: R S S P R P S S R er redstone wire + luft, S er stone (eller generisk blokk), P er piston. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det største problemet her er nok ikke hvordan det kobles men hvordan man får tak i nokk slime til alle de stickypistons... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er sant. Var ikke noe problem i piston mod, for da var forskjellen på sticky og vanlig at sticky ble laget med gold istedetfor iron. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Nå kan jeg altså ingenting om porter o.l. Jeg tenkte at det var mulig å bare legge "ledning" i 2 etasjer på 2 sider og med det aktivere x antall pistons? Men dette funker ikke siden den ene høyden mister "signalet" sitt. Så da må man bruke en port for å forlenge dette signalet? Det funker jo om jeg setter en torch der da, men da får jeg ikke lov til å slå den av. På L4r5 sin server? Kan sikkert hjelpe deg med å bygge den senere i dag, har fått litt dreisen på å bygge ting med pistons Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er sant. Var ikke noe problem i piston mod, for da var forskjellen på sticky og vanlig at sticky ble laget med gold istedetfor iron. Ellers så er det mods som gjør at man kan lage slime med waterbucket , sappling og seeds. Men uansett er Slimes ALT for sjeldent Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 På L4r5 sin server? Kan sikkert hjelpe deg med å bygge den senere i dag, har fått litt dreisen på å bygge ting med pistons Ja, på L4r5 sin server. Kult om du gidder å hjelpe, tror jeg dog har funnet problemet mitt som jeg tenkte på opprinnelig. Jeg måtte legge noen repeatere, problem løst. Det som plager meg nå er at det blir delay på det slik at ting flytter seg på forskjellige tider. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Bruk flere repeatere En repeater stilt til 2 tilsvarer to repeatere stilt til 1, en repeater på 4 tilsvarer 4 på 1, to på 2, eller en på 3 og en på 1. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 På L4r5 sin server? Kan sikkert hjelpe deg med å bygge den senere i dag, har fått litt dreisen på å bygge ting med pistons Ja, på L4r5 sin server. Kult om du gidder å hjelpe, tror jeg dog har funnet problemet mitt som jeg tenkte på opprinnelig. Jeg måtte legge noen repeatere, problem løst. Det som plager meg nå er at det blir delay på det slik at ting flytter seg på forskjellige tider. Kommer på litt over 16 da, kan se om jeg finner noen løsning på delay-problemet også... Lenke til kommentar
SkrattStein Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Kan jo ta en titt på Redstonen din jeg da. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 nei, er nok utsatt til tidligst mandag... Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 åja, trodde den skulle komme i morgen jeg .. :/ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hvor står det at 1.8 ikke kommer i morgen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå