Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Kan trådstarterlegge til Npscraft.com? Ip : Mc.NpsCraft.com Lenke til kommentar
norgi Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg ville (og har allerede gjort) droppet tanken på at vognene skal være der hele tiden. Systemet blir mye mer robust og kompakt dersom man setter ut vognen når den skal brukes, og knuser den når man er fremme. Du kan heller ha kister med vogner på stasjonene dersom du vil ha vogner der. word! PS: noe som har tips for å lage et minecart system der en kan også bruke en storagecart? da meine jeg ikke at den skal kunne kjøre og soter seg aleine, da det vil trenge mye mer poweredrails. Jeg hadde tenkt noe med normalcart-storagecart-normalcart, slik at det funke begge veier og alt, men har ikke peiling hvordan jeg skal lage stasjoner og alt for det. Skulle gått an å linke minecarts sammen, slik det faktisk er i RL Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 word! PS: noe som har tips for å lage et minecart system der en kan også bruke en storagecart? da meine jeg ikke at den skal kunne kjøre og soter seg aleine, da det vil trenge mye mer poweredrails. Jeg hadde tenkt noe med normalcart-storagecart-normalcart, slik at det funke begge veier og alt, men har ikke peiling hvordan jeg skal lage stasjoner og alt for det. Skulle gått an å linke minecarts sammen, slik det faktisk er i RL Det du kan gjere er å fremst ha ei vogn til lasta du skal ha med, deretter ei vogn som du sitter i og bakerst ei vogn med ovn (furnace) som du forer med kull. Dette er litt tungvindt, men fordelen er at du ikkje treng anna en vanlige skinner for dette systemet. PS, har ikkje testa dette i nyare versjoner så eg er usikker på om kollisjonsdeteksjonen no gjer det vanskelig med tre vogner samtidig. Dersom det ikkje går med tre vogner så kan du dele opp toget ditt til å først sende lastevogna med ein motor bak, og deretter gjere det samme med vogna som du sitter i. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 word! PS: noe som har tips for å lage et minecart system der en kan også bruke en storagecart? da meine jeg ikke at den skal kunne kjøre og soter seg aleine, da det vil trenge mye mer poweredrails. Jeg hadde tenkt noe med normalcart-storagecart-normalcart, slik at det funke begge veier og alt, men har ikke peiling hvordan jeg skal lage stasjoner og alt for det. Skulle gått an å linke minecarts sammen, slik det faktisk er i RL Det du kan gjere er å fremst ha ei vogn til lasta du skal ha med, deretter ei vogn som du sitter i og bakerst ei vogn med ovn (furnace) som du forer med kull. Dette er litt tungvindt, men fordelen er at du ikkje treng anna en vanlige skinner for dette systemet. PS, har ikkje testa dette i nyare versjoner så eg er usikker på om kollisjonsdeteksjonen no gjer det vanskelig med tre vogner samtidig. Dersom det ikkje går med tre vogner så kan du dele opp toget ditt til å først sende lastevogna med ein motor bak, og deretter gjere det samme med vogna som du sitter i. nah, det hadde gått litt veldig tregt og generellt er powered carts for rotete. Eg tror eg droppe det og lager heller vanlig minecart system. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hvis man har et tog bestående av (fra bakerst) powered, tom, seg selv, storage, så kan man faktisk klatre "uendelig" lange bakker der det stiger 1/1 (altså 1 i høyde for hver bortover). Har jeg funnet ut. Med litt triksing kan man da også lage sporvendere der de to første vognene går inn på et sidespor og de to bakerste sendes ned igjen. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Jeg har et system der vognene stopper på stasjonene i 1 x blokk nedoverbakke , så må man trykke på en knapp for at vognen skal gå videre til neste stasjon Endret 12. august 2011 av Lumpness Lenke til kommentar
actstorm Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Hei, Jeg har satt opp en minecraft server. IP: 83.143.85.115 Port: 25565 På denne serveren er det fritt lov til å bygge hva mann vil Så håper det er noen som vil være med å bygge en bra server å spille på Edit: Jeg har nå tatt en reinstallering av serveren. Og håper noen kan teste om alt funker optimalt. Følgende plugins er lagt til på serveren: ChestShop CommandBook Iconomy permissions Towny world edit Serveren er også whitelist Endret 17. august 2011 av actstorm Lenke til kommentar
sirk800 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei, Jeg har satt opp en minecraft server. IP: 83.143.85.115 Port: 25565 På denne serveren er det fritt lov til å bygge hva mann vil Så håper det er noen som vil være med å bygge en bra server å spille på skal prøve og teste den imorgen Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kan alle kom hit? 193.90.58.214 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Ser veldig ut som en lokal ip. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Siste postet er ikke lokal IP. Tilhører Ventelo. Men får ikke koblet til noen MC-server på denne per nå. Lenke til kommentar
Bastardo Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei, Jeg har satt opp en minecraft server. IP: 83.143.85.115 Port: 25565 På denne serveren er det fritt lov til å bygge hva mann vil Så håper det er noen som vil være med å bygge en bra server å spille på Er jo restriksjoner på alt. Kan ikke åpne dører engang .... Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Er dørene på spawn? Dersom spawn-protection er på, kan kun oper aktivere ting på spawn. Inkl dører, kister, spaker osv.. Endret 14. august 2011 av madsc90 Lenke til kommentar
Bastardo Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Er dørene på spawn? Dersom spawn-protection er på, kan kun oper aktivere ting på spawn. Inkl dører, kister, spaker osv.. Nope, det gjelder overalt. "Not allowed to switch in the wild". Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg har et system der vognene stopper på stasjonene i 1 x blokk nedoverbakke , så må man trykke på en knapp for at vognen skal gå videre til neste stasjon Jeg fant ut at dette var en genial og enkel måte å stoppe (og starte) tog på, så bygger slike på hver stasjon! Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Glemte å legge til at man selvfølgelig må ha boostere på hver stasjon for at knappen skal ha noe funksjon Litt dårlig forklart i den første posten , men runar skjønte det tydeligvis Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Minecraft har kommet til android nå https://market.android.com/details?id=com.mojang.minecraftpe Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Minecraft har kommet til android nå https://market.android.com/details?id=com.mojang.minecraftpe Men kun til Xperia PLAY. Oss andre må vente. Endret 16. august 2011 av janovi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå