Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er glad skyggene i trappetrinnene forsvant etter 1.6 updaten. Saving av maps går lynkjapt. endelig kom trapdoors også :) det har jeg ventet utrolig lenge på, selv om det har vært mod for det en god stund.

 

Trist at infinite speed på minecarts plassert parallelt ikke lenger fungerer, men sånn er livet når man spiller beta

 

Det neste store blir PISTONS, forøvrig syns jeg ordet minner meg om en slags blomst.

Lenke til kommentar

FFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

 

Her skulle jeg lage automatic cobblestone factory.

 

Inne i huset mitt.

 

Av tre.

 

Tok forhåndsregler og la masse cobble rundt, men skulle være litt fancy. WHAM BAM hele driten tok fyr. Nok til at jeg sletter hele saven, det.

Lenke til kommentar

FFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

 

Her skulle jeg lage automatic cobblestone factory.

 

Inne i huset mitt.

 

Av tre.

 

Tok forhåndsregler og la masse cobble rundt, men skulle være litt fancy. WHAM BAM hele driten tok fyr. Nok til at jeg sletter hele saven, det.

 

Bøtter med vann på hotkeys 1-3 er alltid lurt når du blander ild og brennbara materialer.

 

 

 

Har for øvrig også møtt på ein del bugs etter 1.6 oppdateringa. Den mest irriterande buggen er nok det at lysnivået ikkje oppdaterer seg før eg plasserer ein ny fakkel. Dersom eg ikkje plasserer ein ny fakkel så er alt heilt svart. Og enkelte områder klarer eg ikkje å lyseopp i det heile tatt.

 

Har av og til litt problemer med atkartet slutter å oppdatere seg, men det ordner seg ganske greit med å laste saven på nytt.

 

Er også litt irriterande at du mister konntakten med serveren kvar gong nokon går gjennom ein portal i multiplayer.

 

Av positive ting så liker eg denne "fast crafting" funksjonen.

Ved å shift-klikke på sluttproduktet produserer du maks antall ferdige produkt som blir plassert automatisk i inventory.

Lenke til kommentar

Vel, gikk igang med ny verden. Regel: Ikke ild i rom som ikke har vegger av stein :p

 

Uansett, forsker på nye gøye ting med piston mod. En artig sak er dette med skjult trapp i gulvet. En rekke med pistons trekker gulvet til side, og en piston skyver en trappe blokk opp for å fullføre trappen. Lett.

 

Min videreutvikling er at jeg planlegger muligheten for å åpne/lukke den fra to steder. Ser for meg enten T flip-flop med knapper (estetisk pent, men vanskelig), eller XNOR med spaker (enklere, men ser ikke så fancy ut)

 

EDIT: Great success! T flip-flop ble løsningen. Nå kan man åpne og lukke trappen fra både oppe og nede. All wiring hidden, selvfølgelig.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...