Borbra Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Jeg og Zaitzev har de siste dagene lagd denne på Hardwork.no Og ja neste blir en luigi i samme størrelsen, men da skal vi ha al ullen på plass før vi begynner å bygge. Har ikke anntal på hvor mange ganger jeg var rundtforbi for å skammeklippe sauer, og ikke minst hvor mange ganger jeg datt ned under bygginga Endret 12. mai 2011 av Borbra 3 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Veldig bra laget. Hvor lang tid tog det? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Veldig bra laget. Hvor lang tid tog det? Takker, må si vi ble veldig fornøyd med resultatet Tok nesten tre dager totalt gikk det med 15000 ull :S Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Eg bestemte meg for å prøve namnet mitt som seed. Damn. Ja, det er ein dungeon i fjellveggen på dette biletet. 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Hvis jeg vil at en puls skal vare en liten stund etter at knapp eller plate ikke er aktiv lenger, hva må jeg gjøre da? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Hvis jeg vil at en puls skal vare en liten stund etter at knapp eller plate ikke er aktiv lenger, hva må jeg gjøre da? Det første som slår meg er en vippe + en loop med repeatere (med delay). I ------- V - O ..|......| ..-DDD- I = inngang O = utgang V = vippe D = repeater med delay - & | = redstone wire (.. = tomrom) Vippa aktiveres først av en puls, samtidig forplantes pulsen i en repeaterkrets og kommer en tid senere tilbake til vippas inngang, sånn at den deaktiveres igjen. Bruk evt en repeater som diode for å hindre at repeaterkretsen starter på nytt. Kan hende jeg tenker litt for komplisert ,men jeg tror ikke repeatere alene klarer å forlenge en puls. Endret 13. mai 2011 av fredes Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Repeateren forsinker ankomsten av pulsen dit den skal, men kan ikke holde pulsen lenger enn så lenge den varer fra input. Så vidt jeg forstår deg, fredes, så mener du at dersom man har to utganger på vippa (RS, helst?) og en 3-4 repeatere skrudd til maks delay, så skal det funke sånn tålig? Får grave litt plass, da. (Dette er en mob-trap med pistons: Lang smal gang, to stk pressure plates sender puls til pistons, som åpner seg ned til et lukket rom. Det jeg ønsker er naturligvis at fallemmen er åpen lenge nok til at mobs faller ned før den lukker seg igjen...) Lenke til kommentar
fredes Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Repeateren forsinker ankomsten av pulsen dit den skal, men kan ikke holde pulsen lenger enn så lenge den varer fra input. Så vidt jeg forstår deg, fredes, så mener du at dersom man har to utganger på vippa (RS, helst?) og en 3-4 repeatere skrudd til maks delay, så skal det funke sånn tålig? Får grave litt plass, da. Det enkleste vil være å bruke en T-vippe. Da vil hver puls på inngangen endre Q til Q', altså 1 blir til 0, og 0 blir til 1. Tegnet en litt(!!!) bedre figur. Mengden delay må du bare prøve deg frem med. Dioden er der for at det skal være brudd mellom utgangen på repeaterdelayet og inngangen på repeaterdelayet. Det er altså en repeater uten delay (eller med om du skulle ønske det). Endret 13. mai 2011 av fredes Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Med tanke på plass tror jeg det er best å bruke en RS-NOR latch. En T Flip-Flop tar en del mer plass. Det er jo ikke noe problem å koble pulsen fra repeaterne til reset på en RS latch uansett. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Enig, bruk en SR-lås isteden. Så meg blind på vippene etter mye prakk med pistons. SR-lås med en forsinkelse rett til reset. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 SR-lås = best choice. Funker som rakkern. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Drevet med ombygging og pynting idag Før : Etter : Trappene i ytttergården bugga totalt , utskiftning av alt : Før : Etter : Hilsen Lumpness Og Wolfie : 3 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Noen som pleier å bruke original lighting? Altså ikke smooth. Synes den originale fungerer mye bedre når man skal lyse opp ting. Og tips til noen texture-packer? Helst 32 eller 64x. Har prøvd Doku, Photo Realism osv., men synes ingen gjør seg særlig godt i MC. Ikke storfornøyd med Faithful heller. 1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg bruker den vanlige nå brukte smooth en periode , men syns alt ble så mørkt Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Noen som pleier å bruke original lighting? Altså ikke smooth. Synes den originale fungerer mye bedre når man skal lyse opp ting. Og tips til noen texture-packer? Helst 32 eller 64x. Har prøvd Doku, Photo Realism osv., men synes ingen gjør seg særlig godt i MC. Ikke storfornøyd med Faithful heller. Eg er storfornøgd med min painterly http://www.mediafire.com/?2l9flspate2g7ka Lenke til kommentar
sirk800 Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 vaktene på hardwork svarer sent på bygetilatelsen min. eg ser dem andre som tokk ut bygetilatlsen senere en meg dem for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 vaktene på hardwork svarer sent på bygetilatelsen min. eg ser dem andre som tokk ut bygetilatlsen senere en meg dem for svar Da er det bare å purre på oss, ingen hindrer deg i å gå inn på serveren og spørre: "kan noen se på min søknad om byggetillatelse, jeg har ventet siden...., og er veldig lysten på å spille" Her er ihvertfall vår tråd på forumet også, om du har noen spørsmål https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1256916&st=0 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Vi svare så og si på alle søknader. Kan du referere til søknaden så skal jeg få sjekke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå