Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Multiplayeren er temmelig fucka for tida, så ting man legger i kister forsvinner, det gjør også ting man lager i ovnen. Så ting må bare spawnes for at man skal få det man trenger.

Det har vel alltid vært sånn, en oppdatering kommer vel etterhvert som fikser dette.

Lenke til kommentar

Multiplayeren er temmelig fucka for tida, så ting man legger i kister forsvinner, det gjør også ting man lager i ovnen. Så ting må bare spawnes for at man skal få det man trenger.

Delvis feil.

Serverside inventory er borte ja, men passer man på ovn så mister man ikke ting.

Ting forsvinner i det ovnen brenner ut, så om det er kull der, så går det bra.

Og ja, jeg vet at de ovnene man kan lage ikke fungerer, så det er spawninga som funker på min server, #summon 62 (som er ID for Burning Furnace).

De lysegrå blocksa dere bruker, for å kunne bruke de til å bygge med, må man først hakke løs og få "grovstein" som så må brennes i furnace (noe som tar tid), eller bare "jukse" dem frem..

Er en mod installert på serveren som gjør at !kit byggestein gir deg en haug av slik stein.

Juks mao :)

Det har vel alltid vært sånn, en oppdatering kommer vel etterhvert som fikser dette.

Notch prøver å få dette til å funke as we speak faktisk, er ganske høyt på priolista hans. Håper klientstabilitet også er høyt oppe..jeg hater black screens når man har samlet masse materialer for så å miste alt sammen.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Er en mod installert på serveren som gjør at !kit byggestein gir deg en haug av slik stein.

Juks mao :)

Jeg er helt imot juks i de fleste spill, men om dette kan karakteriseres som juks blir vel opp til den enkelte. Greit nok å være "purist", men hvorfor pålegge andre å være det? Er faktisk ikke alle som har tid eller ork til å bruke timevis for å skaffe seg materialer til å bygge med. Det er uansett byggingen som er kjernen i minecraft, ikke gruvedriften. Å ha muligheten til å lage hva man vil er faktisk en flott ting.

Jeg har et singleplayergame som er helt uten mods og har spilt endel på servere med muligheten for å få gratis materialer. Jeg ser helt klart sjarmen i begge måter å spille på.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...