Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tips om hvordan jeg kan få samlet lightstone/glowstone tryggere? Sliter fælt med at ghast tar livet av meg, eller dulter meg ut i lavaen. Er ikke uvanlig at det er minst 7-10 stk i området jeg holder på, og da blir det litt slitsomt og vanskelig å få samlet når de skyter vekk alt og dreper meg.

helt ærlig så hadde jeg liknende problem helt inntil igår. Da ble det litt for fristende å velge "peace mode". Alt av mobs forsvinner med en gang og man kan samle inn ting trygt. Ble for irriterende å prøve å unngå spøkelsene.

Lenke til kommentar

Noen som har tips om hvordan jeg kan få samlet lightstone/glowstone tryggere? Sliter fælt med at ghast tar livet av meg, eller dulter meg ut i lavaen. Er ikke uvanlig at det er minst 7-10 stk i området jeg holder på, og da blir det litt slitsomt og vanskelig å få samlet når de skyter vekk alt og dreper meg.

helt ærlig så hadde jeg liknende problem helt inntil igår. Da ble det litt for fristende å velge "peace mode". Alt av mobs forsvinner med en gang og man kan samle inn ting trygt. Ble for irriterende å prøve å unngå spøkelsene.

:nei:

Lenke til kommentar

Hadde faktisk likt at du må velge vanskelighetsgrad før du startet kartet der den ikke kan forandres. Det er litt "enkelt" og ta den enkle veien når du har lite "health" med å sette på "Peaceful"

Har endelig tatt meg tid å oppdatert Minecraft Server Tråden med hvordan man sette opp servere for Mac OS X siden det var en del som lurte og kontaktet meg via PM/epost osv..

Håper det hjelper for noen :thumbup:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig der.. Minecraft har rett og slett blitt alt for enkelt spør du meg.. "Hard" er ikke så big deal, og nå som man kan lage charcoal så ble starten enda enklere også.. Etter 3-4 minecraftdøgn vil de fleste med litt erfaring allerede sitte med litt iron, og da er det bare å shaftmine til de første diamantene kommer...

Å dra ned til Nether er ikke nødvendig på noen måte.. Torches brenner uendelig (enda) og netherrack er ikke viktig for annet en å lage peis :p

Spiders er easy pray på dagtid så string til bow og fiskestang er lett...

Saker man finner i dungeon chests er ikke all verden så man må ikke lete etter de..

Wolfs gjør det enda lettere... Jeg har nå over 10 stk og de kicker ass. Zombier og skeletons ain't got shit...

Minecraft trenger mobs som faktisk er utfordrende.. Noen som faktisk bryter seg gjennom forsvart og kommer til deg. Ikke bare stopper fordi man har bygget en 2 blokker høy dirtmur... Mo creatures moden fikser mye av det jeg nevner her.. Flere fiendtlige mobs og huletroll som smasher seg igjennom for å ta deg..

Lenke til kommentar

Minecraft trenger mobs som faktisk er utfordrende.. Noen som faktisk bryter seg gjennom forsvart og kommer til deg. Ikke bare stopper fordi man har bygget en 2 blokker høy dirtmur...

Edderkoppar. Dei klatrar. FUCK DET!

Var på grottetur, og såg nesten ingenting. Så plutseleg er denne jævelen i taket, som reinaste Leon the Professional.

post-196150-0-49507800-1301919799_thumb.png

Blei også voldtatt av ein edderkopp når eg grov noko jern og hadde 2 hjerter igjen. Edderkoppane er nesten verre enn creepers.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Minecraft er enkelt, selv på hard.

Når jeg starter ny map starter jeg umiddelbart med å hugge ned ett tre.

Plankene jeg får av dette lager jeg 1 stk. crafting bench av, og 1 stk. wooden pickaxe.

Så hugger jeg meg seks steiner, og lager meg en øks, og en stone pickaxe hvis jeg har nok wood.

Så hugger jeg ned nok ved til å få en stack med omtrent 40-50 i.

Da begynner det å lide mot kveld, og jeg hugger meg en liten hule, om mulig, der det er kull, og stenger med en dør.

Hvis jeg ikke finner kull lager jeg meg en furnace og lager litt charcoal, og lager så noen fakler.

Deretter benytter jeg natten til å utvide hulen, på leting etter jern eller noe slikt.

Dagen etter har jeg gjerne funnet nok til et sverd og kanskje litt armor, så da stikker jeg ut og leter etter stedet jeg skal lage hovedbasen min.

Etter å ha etablert meg litt begynner jeg å grave nedover. Jeg går aldri i naturlige gruver, kun egenlagde, og putter altid nok torches til å holde monstre fra å spawne.

Kort sagt, har som regel aldri problemer på minecraft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vanskelig å balansere det der med zombier som graver, burde da få noen blokker som ikke kan ødelegges så lett. elns.

Jeg tror at om en zombie kunne ødelegge ca 2 blokker med cobble/stone eller 4-5 blokker dirt/gravel/sand pr natt ville man fått en balanse som ville tilsi at man ville fått et daglig vedlikeholdsarbeid, samt en litt vanskeligere start. Problemet med MC nå er jo at man ikke engang trenger et sverd om man veit hva man gjør.. Og skulle man havne i ulykke så funker en øks helt greit...

Jeg ville ha hatt det slik at om en zombie skulle grave ville jeg hat det på at zombien automatisk angriper om man er innenfor dens view distance, selv om man ikke blir sett. Zombiene kunne ha "hørt deg" med mindre man bruker shift mens man står stille eller til å gå sakte unna og snike seg i sikkerhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Synes kaktuser er litt skumle, de likner sånn på creepere :/

Ellers så er vel edderkopper verst, de er effektive, ihvertfall når de kan klatre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...