Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som ble "griefet" var et dårlig markert/ubebygd lite område, den som gjorde feilen hadde gjort mye mer der, du fikk da et nytt område rett ved siden som personen flata ut for deg folk kom også for å hjelpe han, for de troligens følte synd på han da du bare var uhyggelig mot han og aldri var fornøyd med noe.

Ellers gjør det meg ingenting at du og din vennegjeng som hadde Third Reich skins, var generelt ukoselige i chat og bygde KKK-kirke ikke lenger vil spille på serveren.

Endret av arthoz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde fotballskin, en av oss hadde default-skin og en av oss hadde pepperkakemann-skin. Han med hitlerskin ble bannet rimelig fort. Det som ble griefet var et 30x30 utflatet område vi jobbet lenge med, og det vi fikk tilbake var noe tull en fyr til og med hadde bygget et hus på som jeg ikke fikk lov til å fjerne, i tillegg til at en annen unge kom og stjal en masse ting hos meg. Jeg var uhyggelig mot han fordi han ikke ble ferdig med tomta han skulle flate ut etter å ha ødelagt den forrige innen det tidspunktet han lovet, og dermed var jeg heller ikke fornøyd. Tomta var overhodet ikke dårlig markert. Vi hadde et gjerde rundt den med cobblestone pluss et skilt. Vår "vennegjeng" var nitti prosent av serverens befolkning, og vi brøt aldri noen regler. Takken var grief.

På toppen av det hele fikk ingen av de noen form for ban eller advarsel.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Jeg hadde fotballskin, en av oss hadde default-skin og en av oss hadde pepperkakemann-skin. Han med hitlerskin ble bannet rimelig fort. Det som ble griefet var et 30x30 utflatet område vi jobbet lenge med, og det vi fikk tilbake var noe tull en fyr til og med hadde bygget et hus på som jeg ikke fikk lov til å fjerne, i tillegg til at en annen unge kom og stjal en masse ting hos meg. Jeg var uhyggelig mot han fordi han ikke ble ferdig med tomta han skulle flate ut etter å ha ødelagt den forrige innen det tidspunktet han lovet, og dermed var jeg heller ikke fornøyd. Tomta var overhodet ikke dårlig markert. Vi hadde et gjerde rundt den med cobblestone pluss et skilt. Vår "vennegjeng" var nitti prosent av serverens befolkning, og vi brøt aldri noen regler. Takken var grief.

På toppen av det hele fikk ingen av de noen form for ban eller advarsel.

Jeg vet ikke hvem som har rett i denne "krangelen", og jeg bryr meg ikke om det heller. Det jeg bryr meg om er at dette er en tråd der diskusjoner, spørsmål og svar om Minecraft skal skrives. Deres diskusjon/krangel startet med at du frarådet folk å spille på Griznah. Jeg ville heller anbefalt en annen server, og ikke nevne dine negative erfaringer rundt Griznah. Dette menes ikke som et angrep mot deg personlig, men synest det blir feil at alle som leser denne tråden må oppleve en krangel midt inni diskusjonen rundt kjeks og eventuelle kakaobønner i neste oppdatering. :)

Lenke til kommentar

Hvis du faktisk fulgte med hadde du sett at jeg frarådet Griznah enkelt og greit, og så interesserte noen andre seg i hvorfor. Da jeg fortalte hvorfor måtte selvfølgelig Arthoz her kverulere og lyve slik at serveren hans fikk bedre rykte slik at den ikke blir framstilt som det mølet og drittet den faktisk er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du faktisk fulgte med hadde du sett at jeg frarådet Griznah enkelt og greit, og så interesserte noen andre seg i hvorfor. Da jeg fortalte hvorfor måtte selvfølgelig Arthoz her kverulere og lyve slik at serveren hans fikk bedre rykte slik at den ikke blir framstilt som det mølet og drittet den faktisk er.

Greit nok. Som sagt: jeg bryr meg ikke, og tror ikke andre gjør det heller :p

Om jeg i fremtiden skal finne en fast server kommer ikke dine ord til å avgjøre det uansett. Så vi avslutter denne saken . ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt litt minecraft i det siste. Spiller på "shaftlands"-serverne, og dette prosjektet er dessverre på deres "temp"-server. :p

(Nei, jeg er ikke ferdig med bladene)

SQbX5.jpg

edit: Also, veit ikke om denne er postet tidligere, men her har du folka som spiller spillet litt mer enn de fleste. Han spiller vel egentlig ikke minecraft, men heller world edit. :p

http://www.youtube.com/watch?v=2c83y8ubU0M

Endret av Knofle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

edit: Also, veit ikke om denne er postet tidligere, men her har du folka som spiller spillet litt mer enn de fleste. Han spiller vel egentlig ikke minecraft, men heller world edit. :p

Heftig. All ære til den fyren (?), selv med WE er det der en gigantisk jobb, som må ha tatt flere hundre timer å lage. Visjon, planlegging og utførelse ser ut til å ha vært på topp, da han/hun lagde det der.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Eneste som har tatt lang tid er planlegginga.

Du har admin verktøy som kan gjøre nesten alt mellom himmel og jord.

1. Forsøk å lage et prosjekt som er den størrelsen der med WE.

2. Uttal deg igjen.

Det er såpass mye detalj og pirkearbeid, at jeg står for min påstand. Og jeg har brukt mye WE. Har makro-hurtigtaster for de fleste kommandoer, men uansett ville det tatt laaang tid å lage noe så komplekst.

Det er riktig at man kan kutte ned tiden mye med å planlegge. Men skal man planlegge så ned til detaljnivå, så måtte han lage veldig mange skisser, eller lage alt i et 3D program. Mest sannsynlig har han enten laget mange skisser, eller designet det rett i Minecraft, etter indre inspirasjon, eller bare masse prøving og feiling. Uansett er dette veldig tidkrevende arbeid.

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sletter et stort område

Du har verktøy som gjør : jeg skal ha glass 20blokker opp og 1 i bredden 20 blokker bortover.

Du kan endre matrealer / plassere materialer

Jeg vil ha en figur som ligner på en piramide.

Du finner verktøy som gjør det meste.

Lenke til kommentar

Du sletter et stort område

Du har verktøy som gjør : jeg skal ha glass 20blokker opp og 1 i bredden 20 blokker bortover.

Du kan endre matrealer / plassere materialer

Jeg vil ha en figur som ligner på en piramide.

Du finner verktøy som gjør det meste.

du klarer å lage bra sirkler og firkanter men når det gjelder bølgete linjer (slik som han bruker) så blir det mye vanskeligere.

jeg vil gjerne se en kopi av dette fra deg, siden det bare tar noen "minutt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...