Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om siste update mtp innhold og funksjoner som har kommet ?

Jeg bare elsker at det er kommet seng :) Men syns det er merkelig det som står og brenner i ovnen ikke er ferdig om morgenen , dette bør de fikse i neste update.

Ellers så ser jeg ikke helt vitsen med den nye grafikkfunksjonen, det ble mye vanskeligere å se i mørket

Savesystemet virker mye kjappere , bra ! selv om man må konvertere filene til det nye formatet

Så kommer den der seed greia det har lagt til på Start New Game , kan man utnytte denne til å lage helt sinsyke maps ? eller bare hjelper den på randomiseringen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte også forandringene. Tror jeg skal begynne å spille uten texture pack og sånn skygge mod.

At det blir vanskeligere å se i mørket er jo egentlig en positiv ting for de som er litt mer hardfør. Jeg føler ikke lenger at det handler om overlevelse for min del, men heller bygge ut basen og lage kule ting. Bare bra at vi også skremmes litt! thumbup.gif

Lenke til kommentar

Hva syns dere om siste update mtp innhold og funksjoner som har kommet ?

Jeg bare elsker at det er kommet seng :) Men syns det er merkelig det som står og brenner i ovnen ikke er ferdig om morgenen , dette bør de fikse i neste update.

Ellers så ser jeg ikke helt vitsen med den nye grafikkfunksjonen, det ble mye vanskeligere å se i mørket

Savesystemet virker mye kjappere , bra ! selv om man må konvertere filene til det nye formatet

Så kommer den der seed greia det har lagt til på Start New Game , kan man utnytte denne til å lage helt sinsyke maps ? eller bare hjelper den på randomiseringen ?

skriv 456. så får du et kult klippemapp

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Siden alle begynner å poste seeds med anbefalinger om hvor man skal grave etc: Det er veldig få seeds som har en absolute spawn. De aller fleste seeds gir deg den samme verdenen med muligheter for tilfeldige spawns. Tror derimot at 404 og Glacier har en absolutt spawn der alle som bruker seeden spawner på samme plass.

Lenke til kommentar

Siden alle begynner å poste seeds med anbefalinger om hvor man skal grave etc: Det er veldig få seeds som har en absolute spawn. De aller fleste seeds gir deg den samme verdenen med muligheter for tilfeldige spawns. Tror derimot at 404 og Glacier har en absolutt spawn der alle som bruker seeden spawner på samme plass.

Skal gi nøyaktig samme spawn.

In Minecraft Beta 1.3, we added the option to select the seed for the map generator’s sequence of “random” values. In other words, if you create a world with a certain seed, it will look identical to other worlds created with the same seed. If you leave the seed blank, the game will use the current computer clock to select a new seed.

Har vertfall testet et dusin og får samme spawn location.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Skal gi nøyaktig samme spawn.

In Minecraft Beta 1.3, we added the option to select the seed for the map generator's sequence of "random" values. In other words, if you create a world with a certain seed, it will look identical to other worlds created with the same seed. If you leave the seed blank, the game will use the current computer clock to select a new seed.

Har vertfall testet et dusin og får samme spawn location.

1) There are 2^64 possible seeds

2) Each seeded PRNG (Pseudo-Random Number Generator) can come up with up to 2^48 different numbers before looping.

3) Each map is created in the terrain generator via a series of algorithms which account for the various attributes of the world.

4) Spawn position is not affected by the seed. This means if somebody posts a seed and a screenshot, you may end up many millions of blocks away from wherever they spawned, and thus never reach or see what is in that screenshot. However, your terrain is *likely* to exhibit similar patterns as that of the poster's screenshot.

5) Each map is massive, at the very least larger than the Earth, if 1 block = 1 cubic meter.

(tatt fra en eller annen tråd om seeds på minecraft forumet)

Har selv bare opplevd å få samme spawn på de som har en absolutespawn. De aller aller fleste ga meg forskjellige spawns.

Lenke til kommentar

4) Spawn position is not affected by the seed. This means if somebody posts a seed and a screenshot, you may end up many millions of blocks away from wherever they spawned, and thus never reach or see what is in that screenshot. However, your terrain is *likely* to exhibit similar patterns as that of the poster's screenshot.

(tatt fra en eller annen tråd om seeds på minecraft forumet)

Har selv bare opplevd å få samme spawn på de som har en absolutespawn. De aller aller fleste ga meg forskjellige spawns.

Står også om dette på Mojangs blogg

Lenke til kommentar

Takk for seed tips my fellow crafters :) Jeg testa litt forskjellig, seeden ; Cave genererte blottlagte huleinnganger og endel fancy treformasjoner. tre oppå tre oppå tre, første gang jeg har sett det i minecraft hvertfall. uten at jeg selv har plantet saplings oppå andre trær da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...