Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Ordne en link fra førsteposten hadde vært konge om du kunne ordne, Kan du forresten ta tiden og sjekke hva server som egentlig er åpen i førsteposten? Hadde vert greit med en opprydding der :thumbup:

Blir vel nødt til det snart.... får se om jeg får tiden imorgen :)

 

Edit: Gjor det nå. Skrik ut om noe ble feil! :)

Hadde det vært mulig å legget til mc.aaslan.net? Relativt fersk survivalserver, der vi spiller Minecraft relativt rett frem uten alt for mye dildall. Vi spawner kun matrialer til ekstremt store prosjekter, som f. eks jernbane som dekker hele mappen el. Ellers tester vi også ut en /repair komando til å reparere utstyr litt billigere en å lage det på nytt. Det er riktignok kun et forsøk, kan godt hende at det fjernes om folk ikke vil ha de. Takk :)

 

Nettlinjer er fort et problem, hadde selv med 1,5Mbps ut før og det lagga. Endte opp meg å bestille en VPS hos hetzner.com. Ellers går det fort mye minne, men jeg kjører helt fint 6-7 stykker samtidig på 2gb RAM. Den spiser da alt av de 1500mb RAM jeg har tildelt serveren, men jeg tror den fint klarer flere. Virker som den ikke er så flink til å rydde opp i minnet, eventuelt at den prefetcher mye av mappen el. CPU tror jeg heller ikke bør være noe stort problem, har som sagt en VPS med en kjerne. /proc/cpuinfo sier at den har en klokkefrekvens på 2,8ghz, men jeg har heller ikke noe dedikert CPU kraft.

 

Uten å vite noe mer en posten din antar jeg at det er nettlinja. Vet ikke helt hvordan hamachi fungerer men det kan også ha noe med saken å gjøre.

 

Mappen kan du resette med å slette world mappa som ligger i rotmappa til serveren. Eventuelt lage en ny wordld med å endre map=mapname (Mulig det heter noe annet en map, men du skjønner det fort.)i server.propeties.

Trodde vi akkurat introduserte en tråd for server snakk jeg.

Minecraft Server tråden!

Burde vell ha linka til den, men jeg hadde ikke fått med meg den tråen. Tror ikke det står noe om det aktuelle temaet heller, skal høre med tj-nome om det kan legges til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allright!

 

Da var serveren min online med Hamachi. Fikk det ikke til å funke uten.

 

To ting:

 

Åssen resetter jeg serveren? post-216501-0-39945100-1297199464_thumb.png

 

Åssen kan jeg redusere laggen på serveren? Vi er tre stykker. To i Bergen og en i Nord-Norge. Kjøper nytt minne (Har vel ikke spesielt mye å si på serveren.. Ska kjøpe 6GIG.)

 

Nytt nettverk er vel ikke å snakke om på en stund :p

 

Speedtest:

25MS

5.12Mbps download

2.31Mbps upload

 

Anbefale du bruker denne tråden for alt om server angående Minecraft

 

Resette serveren: (Slette world)

 

Du går inn i mappen der du har servere filene og slette world mappen.

 

Nettverket skal ikke være et problem. Tipper du ikke har fikset prioritering riktig i Windows for serveren din. Du har også sikkert ikke ordnet java og har ikke valgt rett konfigurasjon for minne. Du kan sikkert ha et problem med I/O bottleneck som er svært stander rundt server drift av Minecraft men ikke så vanlig for en slik liten server.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Litt lite aktivitet her, så jeg spammer litt bilder fra prosjektet mitt igjen =)

 

Slottet mitt, nå som ytre veggene er ferdig ser jeg at jeg skulle hatt 3log høyde på alle etasjer, men gjort er gjort =)

2011-02-09_13.25.17.png

 

Havna mi, full av båter, alle 3 er eget minecraft design, den største av de har jeg kopiert fra et skip i virkeligheten =)

2011-02-09_13.34.11.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

prøver å spørre om noe jeg: jeg tenkte å lage en stoor minecraft sau(xD) men jeg får ikke målene til å passe, det eneste jeg greier å finne ut er at kroppen(den største firkanten) er 64 blokker lang på den lengste siden, da er det bare bredden og høyden på kroppen og beina igjen. hadde vert fint om noen kunne se på det :p

Lenke til kommentar

Sheep are 1.25 blocks tall, 0.625 blocks wide and 1.4375 blocks long.

 

Frem med kalkulatoren :dremel:

 

så vist eg skal ha den 64 blokker lang må jeg gange alle sidene med 46?

 

64:1,4= 45,7

 

plaseringen med beina, og kor stor de skal være er også vanskelig :p

Endret av raezion
Lenke til kommentar

hvordan kommer jeg inn??

kan dere legge meg til i whitelist?

BURGERKONGEN er navnet

 

Dette er minecraft tråden. Det er ingen spesiell server koblet opp mot den. Om det er Hardwork sin server må du skrive en søknad(Link til dette finner du på diskusjonsiden for hardwork)

Lenke til kommentar

Sheep are 1.25 blocks tall, 0.625 blocks wide and 1.4375 blocks long.

 

Frem med kalkulatoren :dremel:

 

så vist eg skal ha den 64 blokker lang må jeg gange alle sidene med 46?

 

64:1,4= 45,7

 

plaseringen med beina, og kor stor de skal være er også vanskelig :p

 

Det enkleste er å gange opp i det forholdet du vil ha. Hvis du vil ha en sau som er 100 ganger større enn en vanlig sau ganger du alle tallene med hundre. Altså:

 

125 i høyden

62.5 i bredden

143 i lengden

 

Hvor store beina er kan du ikke vite, men det fungerer jo å prøve seg litt frem. Jeg vil anta at beina er ca. 1/3 (33%) av høyden på sauen, og hodet burde du klare å få proposjonert i noenlunde riktig størrelse når alt annet er på plass.

 

EDIT:

http://objectiveministries.org/zounds/review-minecraft.html

 

Haha, det beste (verste?) jeg har lest på lenge :!:

 

In Alpha, the player isn't told what to do or given any back-story, but it is clear to those familiar with the Bible that the game takes place in a world much like it was shortly after the Fall.

 

At first glance the game doesn't appear overtly Christian, but the more you play the more it become apparent that the goal of its creator (a programmer named Notch) was to teach Biblical wisdom.

 

The game's creator, Notch, was originally going to call this realm "Hell", but he thought that would make the Biblical origins of the game too obvious to the religion-averse unsaved gamers he's trying to reach, so he used the euphemism "Nether".
Endret av Error
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sheep are 1.25 blocks tall, 0.625 blocks wide and 1.4375 blocks long.

 

Frem med kalkulatoren :dremel:

 

så vist eg skal ha den 64 blokker lang må jeg gange alle sidene med 46?

 

64:1,4= 45,7

 

plaseringen med beina, og kor stor de skal være er også vanskelig :p

 

Det enkleste er å gange opp i det forholdet du vil ha. Hvis du vil ha en sau som er 100 ganger større enn en vanlig sau ganger du alle tallene med hundre. Altså:

 

125 i høyden

62.5 i bredden

143 i lengden

 

Hvor store beina er kan du ikke vite, men det fungerer jo å prøve seg litt frem. Jeg vil anta at beina er ca. 1/3 (33%) av høyden på sauen, og hodet burde du klare å få proposjonert i noenlunde riktig størrelse når alt annet er på plass.

 

EDIT:

http://objectiveministries.org/zounds/review-minecraft.html

 

Haha, det beste (verste?) jeg har lest på lenge :!:

 

In Alpha, the player isn't told what to do or given any back-story, but it is clear to those familiar with the Bible that the game takes place in a world much like it was shortly after the Fall.

 

At first glance the game doesn't appear overtly Christian, but the more you play the more it become apparent that the goal of its creator (a programmer named Notch) was to teach Biblical wisdom.

 

The game's creator, Notch, was originally going to call this realm "Hell", but he thought that would make the Biblical origins of the game too obvious to the religion-averse unsaved gamers he's trying to reach, so he used the euphemism "Nether".

ehm angående den sauen :p greier ikke helt å finne ut kkordan eg skal reine ut, help?

Lenke til kommentar

125 i høyden

62.5 i bredden

143 i lengden

 

Hvor store beina er kan du ikke vite, men det fungerer jo å prøve seg litt frem. Jeg vil anta at beina er ca. 1/3 (33%) av høyden på sauen, og hodet burde du klare å få proposjonert i noenlunde riktig størrelse når alt annet er på plass.

ehm angående den sauen :p greier ikke helt å finne ut kkordan eg skal reine ut, help?

 

Som sagt, hvis du vil ha en 100 ganger forstørring blir sauen:

 

125 blokker høy

62.5 blokker bred

143 blokker lang

 

Beina antok jeg at var ca. 33% av høyden (øyemål), altså må du dele høyden på 3, og runde av til nærmeste blokk. I dette tilfellet blir beina 42 blokker høye. Hvor brede og lange beina er vet jeg ikke, men det burde du klare å se. Hvor stort hodet er er heller ikke lett å regne ut siden det er vanskelig å ta på øyemål, men det burde du klare å prøve deg frem til når resten av sauen (aka beina og kroppen) er ferdig.

 

En hundre ganger forstørring er muligens litt mye (kommer an på hvor ambisiøs du er). Hvis du vil ha en 10 ganger forstørring av en vanlig sau tar du de forskjellige målene jeg skrev ovenfor og deler på 10. Hvis du vil ha en 25 ganger forstørring deler du på 4, og hvis du vil ha en 50 ganger forstørring av en vanlig sau deler du på 2.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Åhh! Gleder meg til å starte på prosjektet som jeg og en kar skal bygge. Vi har planer om å mekke en stor by med industri område, havn, sentrum med administrative bygninger og så klart bo områder. Har også planlagt et ordentlig kloakksystem som skal frakte ting til et felles sted. Mye graving og mye plassering med blokker, men blir kos å begynne å bygge igjen. Survival har mistet noe av utfordringsjarmen.

 

EDIT: Fikset litt på setningene mine...

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

YEA :new_woot: :new_woot: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: Da har jeg fått tilbake brukeren min :D

 

 

Min teori:

 

Du postet en falsk e-post adresse, som du har hadde registrert minecraften din på.

Noen var lure og registrerte denne adressen, og kunne derfor skifte passordet ditt...

 

Konklusjon: Lær deg å bruke internettet, forstå hvorfor jeg ikke poster personnummeret og passord til MinID på facebook...

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...