Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Ordne en link fra førsteposten hadde vært konge om du kunne ordne, Kan du forresten ta tiden og sjekke hva server som egentlig er åpen i førsteposten? Hadde vert greit med en opprydding der :thumbup:

Seconded, hadde vært fint om alle servere på lista var skrevet på samme måte og har samme linking også så det ser ryddigere ut på den måten for min del kan jeg tenke meg noe ala "[link til side/tråd]Servernavn[/link]: serveraddresse"

i.e:

Hardwork: mc.hardwork.no

mc.griznah.net: mc.griznah.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordne en link fra førsteposten hadde vært konge om du kunne ordne, Kan du forresten ta tiden og sjekke hva server som egentlig er åpen i førsteposten? Hadde vert greit med en opprydding der :thumbup:

Blir vel nødt til det snart.... får se om jeg får tiden imorgen :)

Edit: Gjor det nå. Skrik ut om noe ble feil! :)

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Blir vel nødt til det snart.... får se om jeg får tiden imorgen :)

Edit: Gjor det nå. Skrik ut om noe ble feil! :)

Hyyyyl! Du fjerna mc.griznah.net, som selvsagt lever i beste velgående =)

Edit: tråd for serveren: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1257431

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Skriiiik! Minecraft er ikkje 8-bits, du kan vel ikkje spele det på NES? Blir nok betre å skrive at det har grafikk inspirert av 8-bit spel, eller noko slikt.

Nei, er ikke 8 bit på noen måte.

De fleste tenker jo på teksturene, men de er jo 16x16, så ikke i nærheten av å være noe 8 bit der nei. Eller, har jo 8 bit per fargekanal, men det har jo teksturene i Crysis også da. :p

Lenke til kommentar

Hvordan lager jeg en jernbanestasjon med sporswitch? har nå laget en med 7 eller 8 spor tror jeg, Hvor jeg bruker switch, hvor jeg manuelt må ta ned på alle borsett fra 1. Hvordan bude jeg gjøre dette? (Så jeg slipper å ta de ned igjen manuelt)

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Allright!

Da var serveren min online med Hamachi. Fikk det ikke til å funke uten.

To ting:

Åssen resetter jeg serveren? post-216501-0-39945100-1297199464_thumb.png

Åssen kan jeg redusere laggen på serveren? Vi er tre stykker. To i Bergen og en i Nord-Norge. Kjøper nytt minne (Har vel ikke spesielt mye å si på serveren.. Ska kjøpe 6GIG.)

Nytt nettverk er vel ikke å snakke om på en stund :p

Speedtest:

25MS

5.12Mbps download

2.31Mbps upload

Lenke til kommentar

Nettlinjer er fort et problem, hadde selv med 1,5Mbps ut før og det lagga. Endte opp meg å bestille en VPS hos hetzner.com. Ellers går det fort mye minne, men jeg kjører helt fint 6-7 stykker samtidig på 2gb RAM. Den spiser da alt av de 1500mb RAM jeg har tildelt serveren, men jeg tror den fint klarer flere. Virker som den ikke er så flink til å rydde opp i minnet, eventuelt at den prefetcher mye av mappen el. CPU tror jeg heller ikke bør være noe stort problem, har som sagt en VPS med en kjerne. /proc/cpuinfo sier at den har en klokkefrekvens på 2,8ghz, men jeg har heller ikke noe dedikert CPU kraft.

Uten å vite noe mer en posten din antar jeg at det er nettlinja. Vet ikke helt hvordan hamachi fungerer men det kan også ha noe med saken å gjøre.

Mappen kan du resette med å slette world mappa som ligger i rotmappa til serveren. Eventuelt lage en ny wordld med å endre map=mapname (Mulig det heter noe annet en map, men du skjønner det fort.)i server.propeties.

Lenke til kommentar

Nettlinjer er fort et problem, hadde selv med 1,5Mbps ut før og det lagga. Endte opp meg å bestille en VPS hos hetzner.com. Ellers går det fort mye minne, men jeg kjører helt fint 6-7 stykker samtidig på 2gb RAM. Den spiser da alt av de 1500mb RAM jeg har tildelt serveren, men jeg tror den fint klarer flere. Virker som den ikke er så flink til å rydde opp i minnet, eventuelt at den prefetcher mye av mappen el. CPU tror jeg heller ikke bør være noe stort problem, har som sagt en VPS med en kjerne. /proc/cpuinfo sier at den har en klokkefrekvens på 2,8ghz, men jeg har heller ikke noe dedikert CPU kraft.

Uten å vite noe mer en posten din antar jeg at det er nettlinja. Vet ikke helt hvordan hamachi fungerer men det kan også ha noe med saken å gjøre.

Mappen kan du resette med å slette world mappa som ligger i rotmappa til serveren. Eventuelt lage en ny wordld med å endre map=mapname (Mulig det heter noe annet en map, men du skjønner det fort.)i server.propeties.

Trodde vi akkurat introduserte en tråd for server snakk jeg.

Minecraft Server tråden!

Endret av mas222
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...