Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem kobler til via hamachi ipen, dem får av å høyreklikke på navnet ditt - og kopiere det.

ok, det har jeg prøvd. jeg skal teste litt med ulike brukere på samme nett, for og se om det er problemet. men det kan ikke sje før om noen dager :( så da venter jeg og ser.

Hvorfor hamachi? Vet ærlig ikke talt helt hva det går ut på annet en at det er et slks VPN nettverk eller noe, men hvorfor ikke bare portforwarde og sette opp en whitelist eller en egen guest gruppe uten byggetillatelse?

Lenke til kommentar

Kommer ann på routeren din og operativsystem.

 

Grovt sett på du først skaffe deg statisk IP internt på nettverket ditt. Detter er igjen avhengig av OS, men du finner det fint ut med å google "how to setup static ip with <insert yout os>". Husk på å slipp minecraft gjenom port 25556 i eventuelt brannmur.

 

Så må du åpne porten i routeren din å videresende den til den statiske IPen du har internt på nettverket ditt. Du må også huske å åpne brannmuren i routeren din. Bare lag en regel om alt alle IPer skal kunne koble til din interne IP på port 25556 LAN to LAN. Google er også fint her da dette varierer fra router til router.

 

Har du vanlig hjemmenettverk har du mest sansynelig dynamisk IP ut på internett. Da kan du f. eks registrere deg på DynDNS. Lag en ny host, og last ned en klient. Til Windows har de en offisiell klient med et enkelt GUI, og til Linux må du bruke en annen klient. De har linker på nettsidene sine under support. Der har de også lagt ut en konfigurasjonsfilgenerator som lager konfigurasjonsfiler for deg. Det ligger også informasjon om hvor denne filen skal plasseres, f.eks /etc/ddclient.conf i mitt tilfelle.

 

Jeg vet ikke hvor mye dette hjelper, men jeg vet ikke så mye om utstyret ditt så jeg kommer ikke stort lengre. Er det mer du lurer på, så bare spørr.

Lenke til kommentar

Kommer ann på routeren din og operativsystem.

 

Grovt sett på du først skaffe deg statisk IP internt på nettverket ditt. Detter er igjen avhengig av OS, men du finner det fint ut med å google "how to setup static ip with <insert yout os>". Husk på å slipp minecraft gjenom port 25556 i eventuelt brannmur.

 

Så må du åpne porten i routeren din å videresende den til den statiske IPen du har internt på nettverket ditt. Du må også huske å åpne brannmuren i routeren din. Bare lag en regel om alt alle IPer skal kunne koble til din interne IP på port 25556 LAN to LAN. Google er også fint her da dette varierer fra router til router.

 

Har du vanlig hjemmenettverk har du mest sansynelig dynamisk IP ut på internett. Da kan du f. eks registrere deg på DynDNS. Lag en ny host, og last ned en klient. Til Windows har de en offisiell klient med et enkelt GUI, og til Linux må du bruke en annen klient. De har linker på nettsidene sine under support. Der har de også lagt ut en konfigurasjonsfilgenerator som lager konfigurasjonsfiler for deg. Det ligger også informasjon om hvor denne filen skal plasseres, f.eks /etc/ddclient.conf i mitt tilfelle.

 

Jeg vet ikke hvor mye dette hjelper, men jeg vet ikke så mye om utstyret ditt så jeg kommer ikke stort lengre. Er det mer du lurer på, så bare spørr.

 

Ang. åpning av porter

Vi har fått flere tilbakemeldinger om at spørsmål om åpning av porter tidvis flommer over i denne tråden og dermed ødelegger for alle andre som ønsker å bruke den. Det er derfor en fordel om dere det gjelder heller oppretter egne tråder for slike spørsmål da de strengt tatt ikke har noe med spillet å gjøre.

Mitt forslag er at dere poster her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=61

 

Videre spørsmål om port forwarding/åpning av porter kan bli slettet uten varsel.

Endret av Pokey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir en del "Hvordan setter jeg opp server?" spørsmål her. Det er ikke noe galt med det men hadde det gått ann å laget en guide på det, eller linket til en på minecraftforums.net i førstepost?

 

Finnes faktisk en guide i tråden.... Skal stå i førsteposten.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1220463&view=findpost&p=16704276

Så flink er jeg til å søke ... Kanskje splitte ut i egen tråd? Og oppdatere til hvordan man setter opp med Bukkit, og kanskje på Linux? Muligens gå grovt igjenom portforwarding? Bare noen tanker, synd ingen ser posten din.

Jeg kan eventuelt hjelpe til med guide hvis det er et ønske om guide i det hele tatt.

 

Om noen uker så har jeg mest sannsynlig en mindre vanilla server oppe, men ikke enda.

 

Du kan jo se på en av serverene til hardwork. De er ganske fine så vidt jeg vet.

Tror han ble banna fra hardwork... :p

Hehe, kanskje derfor han spurte. De fleste vet vell om Hardwork og Atc vill jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...