Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet ossen man får hMod til å funke?

 

Følger Denne guiden, men får opp dette når jeg trykker på server_nogui_x64

 

post-138102-0-90868200-1296492772_thumb.jpg

 

Hadde samme problemet, viste seg at jeg brukte en gammel versjon av hMod, så var innom unofficial builds forumet til hMod, og der fant jeg en som funka, var vel 134.

Hey0 har sluttet å lage hMod fordi Bukkit kommer snart. Hører det er flere som ikke ambefaler å bruke uoffisielle versjoner av hMod. Bruk Bukkit i stedet, selv om den ikke er ferdig utviklet enda.

 

Bukkit + Plugins = :love:

Lenke til kommentar

Enkel å bruke kan ikke jeg stå ansvarlig for men her er bukkit:

http://forums.bukkit.org/threads/faq-1-where-do-i-download-bukkit-craftbukkit.458/

 

Last ned ønskede plugins her og putt de i *minecraft_server*/plugins mappen som bukkit lager.

http://forums.bukkit.org/forums/plugin-releases.17/

 

Enkelte plugins lager egne config filer i /plugins mappen som du kan konfigurere til eget ønske. Lagger serveren mer enn normalt kan du prøve å deaktivere dyr og monstre. Bukkit er i beta og kan derfor være noe ustabil og vise tegn til å være halvferdig.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor serveren min har blitt av... alle filene er jo borte. Skulle starte serveren, men så virket ikke snarveien. Viste seg at alle filene, inkludert world, setting og .bat filen var borte. Det eneste som er igjen er plugins mappen og craftbukkit.jar. :cry: til og med plugin setting filene var borte

 

edit:

Fikk til å restore den til 25 timer siden, men det hjelper lite når serveren er 24 timer gammel. Vell vell. Det var mange gode timer rett i dass. :cry: Og ja vi har brukt mye tid på å få det fint den siste dagen.

Endret av mas222
Lenke til kommentar

Angående texture packs, er det noe spesiell grunn til hvorfor det er så mye forskjell i oppløsningen folk bruker på pakkene sine? 16x16 er vel default om jeg har forstått det rett, så jo større jo penere blir vel spillet, men jo større texturer jo dårligere kjører vel spillet også, men dette kommer vel an på maskinvaren man har. Så er vel ikke noe grunn til å fortsette med 16x16 så sant man har maskinvare som takler større texturer?

Lenke til kommentar

Mulig det tar en stund. Notch skrev jo på bloggen at han skulle ta et par uker ferie og jeg tviler egentlig på at det skjer veldig mye med Minecraft når Notch ikke har internett en gang.

 

Resten av Mojang har jobbet jevnt med Minecraft siden Notch dro i alle fall, og det er vel ingen grunn til å tro at de skal slutte.

 

Se f.eks. på denne posten hvor jeb skriver om hva de driver med mens Notch er borte. Akkurat nå blir det jobbet mye med det nye saveformatet, og en del på servere/webside.

Du kan også følge dem på twitter for oppdateringer, det er linker til alle sammen i posten til jeb. :)

Lenke til kommentar

Angående texture packs, er det noe spesiell grunn til hvorfor det er så mye forskjell i oppløsningen folk bruker på pakkene sine? 16x16 er vel default om jeg har forstått det rett, så jo større jo penere blir vel spillet, men jo større texturer jo dårligere kjører vel spillet også, men dette kommer vel an på maskinvaren man har. Så er vel ikke noe grunn til å fortsette med 16x16 så sant man har maskinvare som takler større texturer?

Tror ikke det er noen reduksjon i ytelse.

Selv ikke 32->64 gir noen ytelsesendring.

128 og 256, der tror jeg nok det blir en del problemer, men ikke i lav-høyoppløsningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...