Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er info om nettverkskortet. Og finne drivere er ikke så lett;P googla det - men fant ikke noe spesielt..

 

post-140743-0-31329300-1296470503_thumb.jpg

 

Nå fant jeg nettverkskortet ut fra hovedkortet sitt version vist du leste min forrige poste. Selve driveren finner du oss partner siden til Atheros

 

Eller klikke på denne linken her:

 

Ellers er det tweaking eller et nytt nettverkskort som kan hjelpe.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Dere husker serveren min? Ja, drit i d. Noen joinet og begynnte å grief'e. Så ikke gidd å prøv

å join.

 

Men kan noen forklare meg hvordan man Forward'e en port? Sånn, for en server #2 greie?

 

Som sagt, er det en ide og ha log system og eventuelt ha mulighet for rollback. Det viktigste er å blokkere tnt, flint and steel osv...

 

Skal du ha hjelp til Port Forwarding, anbefale du starte en tråd/leser en tråd under kategorien:

 

Bredbånd og andre internett-tilkoblinger

Problemer med internett, åpning av porter, tilkobling og teknologi på generelt basis

 

Ok, Tusen takk! Skal se om jeg kan fått gjort dette ;)

Lenke til kommentar

Har noen flere spørsmål igjen, denne gangen om server programvaren. Men det jeg lurer på er hva forskjellen fra det offisielle server programmet man laster ned under profilen sin på minecraft.net og f.eks hMod? Slik jeg har forstått det så er hMod et script som blir lagt oppå det offisielle server programmet slik at man får litt flere muligheter med serveren sin, stemmer dette?

 

Har hørt om noe kalt bukkit, noe jeg regner med er det samme som hMod, hørte noe om at det skal ta over for hMod, da det ser ut som hMod ikke har blitt oppdatert på en stund. Uansett, til slutt lurer jeg på hva folk flest bruker til å kjører serverne sine med, tenker da på server programmet/scriptet?

Lenke til kommentar

De aller fleste kjører i dag som du var inne på, Bukkit.

 

Forskjellen på den orginale og f.eks bukkit, er at du har mulighetet til å innstallere plugins, og at den genererllt gir deg større fordeler på servesiden. Dette gjør det mye lettere å administrere en server, da du kan klassere brukere i forskjellige permission "klasser" mm.

Lenke til kommentar

Har noen flere spørsmål igjen, denne gangen om server programvaren. Men det jeg lurer på er hva forskjellen fra det offisielle server programmet man laster ned under profilen sin på minecraft.net og f.eks hMod? Slik jeg har forstått det så er hMod et script som blir lagt oppå det offisielle server programmet slik at man får litt flere muligheter med serveren sin, stemmer dette?

 

Har hørt om noe kalt bukkit, noe jeg regner med er det samme som hMod, hørte noe om at det skal ta over for hMod, da det ser ut som hMod ikke har blitt oppdatert på en stund. Uansett, til slutt lurer jeg på hva folk flest bruker til å kjører serverne sine med, tenker da på server programmet/scriptet?

 

Det stemmer ganske bra, nå er ikke hMod og Bukkit likt, men Bukkit er mye bedre i mine øyner og hMod er nedlagt, men noen oppdatere den allikevel.

 

Du har flere valg vist du velger f.eks Bukkit der du kan velge fritt hva du vil kjøre på din eigen server. Der du kan velge plugins andre har laget, eller lage dine eigne. Du har andre mods som er enklere f.eks Simple Server eller Zicore's Administration Plugin.

 

Kan anbefale du tar en titt på denne lenken her:

 

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Server_mods

Lenke til kommentar

Moderatormelding Attention!

Ang. åpning av porter


Vi har fått flere tilbakemeldinger om at spørsmål om åpning av porter tidvis flommer over i denne tråden og dermed ødelegger for alle andre som ønsker å bruke den. Det er derfor en fordel om dere det gjelder heller oppretter egne tråder for slike spørsmål da de strengt tatt ikke har noe med spillet å gjøre.
Mitt forslag er at dere poster her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=61

Videre spørsmål om port forwarding/åpning av porter kan bli slettet uten varsel. Endret av L4r5
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Vedder for at det er minst 20 sider bare om port greier...

Haha. Ja. Jeg prøvde å få en kjapp oversikt over problemet, men gav opp. Var en annen tråd jeg måtte rydde for lignende problematikk for et par uker siden. Da brukte jeg over en time bare på å flytte innlegg over i egne tråder så det gadd jeg ikke denne gangen. Derfor nøyer jeg meg med å si at videre slik posting vil bli slettet.
Lenke til kommentar

Har noen flere spørsmål igjen, denne gangen om server programvaren. Men det jeg lurer på er hva forskjellen fra det offisielle server programmet man laster ned under profilen sin på minecraft.net og f.eks hMod? Slik jeg har forstått det så er hMod et script som blir lagt oppå det offisielle server programmet slik at man får litt flere muligheter med serveren sin, stemmer dette?

 

Har hørt om noe kalt bukkit, noe jeg regner med er det samme som hMod, hørte noe om at det skal ta over for hMod, da det ser ut som hMod ikke har blitt oppdatert på en stund. Uansett, til slutt lurer jeg på hva folk flest bruker til å kjører serverne sine med, tenker da på server programmet/scriptet?

 

Det stemmer ganske bra, nå er ikke hMod og Bukkit likt, men Bukkit er mye bedre i mine øyner og hMod er nedlagt, men noen oppdatere den allikevel.

 

Du har flere valg vist du velger f.eks Bukkit der du kan velge fritt hva du vil kjøre på din eigen server. Der du kan velge plugins andre har laget, eller lage dine eigne. Du har andre mods som er enklere f.eks Simple Server eller Zicore's Administration Plugin.

 

Kan anbefale du tar en titt på denne lenken her:

 

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Server_mods

 

Takker for hjelpen nok en gang =)

Lenke til kommentar

Godt og sjå endelig moderator kjem og ordne i port spørsmålene. :thumbup: Det er ikke akkurat få av dem uansett. Men selv hvor mye du linker til riktig kategori er det folk som av og til ikke orke å lese en par sider bak. :thumbdown:

 

Litt spent på hvor tid neste update til Minecraft blir av, Vi har vert en stund nå på 1.2_02 :hmm:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Da kom det enda et spørsmål gitt :p Kunne tenkt meg en form for "Mod Managers" og ser det finnes et par der ute, og lurer litt på hvilken som funker best? Hadde vært kjekt med et program som greide å holde litt styr på hva jeg har installert samt noe som kunne gjort prosessen litt kortere.

 

Disse er de jeg kom over på forumet:

MyCraft Mod Manager

Minecrafter

TFCs Mod Manager

 

Edit: Samt hørt at det kanskje blir litt annerledes med mods o.l i fremtiden? Leste i en eller annen post at det skal komme noe MOD API fra utviklerne bak spillet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Godt og sjå endelig moderator kjem og ordne i port spørsmålene. :thumbup: Det er ikke akkurat få av dem uansett. Men selv hvor mye du linker til riktig kategori er det folk som av og til ikke orke å lese en par sider bak. :thumbdown:

 

Litt spent på hvor tid neste update til Minecraft blir av, Vi har vert en stund nå på 1.2_02 :hmm:

 

Mulig det tar en stund. Notch skrev jo på bloggen at han skulle ta et par uker ferie og jeg tviler egentlig på at det skjer veldig mye med Minecraft når Notch ikke har internett en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...