Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål angående online delen, er det slik at man får opp en liste med servere man kan joine? Altså at man har en server browser lignende det man finner i FPS spill? Ogaå om man joiner en server så regner jeg med at det man gjør der blir lagret?

 

Også lurer jeg på en annen ting, så på noen tutorial videoer fra en kis på youtube, og han nevnte såvidt natt og dag syklusen, tror han sa noe om at det ca. ville ta 10min til solen gikk ned, så jeg lurer på om dette er noe som kan endres på? Kan man f.eks gjøre at natt og dag syklusen varer lenger, både i singleplayer og online? Regner med at online så vil vel det være styrt av de som eier serveren.

 

Vurderer fælt om jeg skal kjøpe spillet, ser egentlig veldig artig ut, sett noe som ser ut som worldmaps på div. sider til div. servere og det virker jo som folk har greid å lage byer som ser relativt moderne ut, dog usikker på om disse kartene jeg har sett faktisk er tatt fra ingame.

 

Edit: Har man noe minimap/worldmap ingame også? Som man f.eks kan markere ting?

 

Edit2: Online, kan andre spillere fjerne blokker du har plassert like enkelt som du selv kan fjerne dine egne blokker? Tenkte hvis man bygde en borg, så vil man ikke at hvem som helst bare skal kunne komme inn der.

 

Ble plutselig noen par spørsmål dette gitt.

 

Oi mange spørsmål her.

 

Det er ingen server browser, men skrive du f.eks mc.hardwork.no som ip, vil den ip stå der neste gang du gå inn i minecraft. Bytte du ip adresse til localhost vil den stå der neste gang.

 

Det finnes mod for å styre dag og natt syklusen. Mods kan du finne innpå www.minecraftforum.net for online server må dette programmeres eventuelt finner du ferdig mods der ute som styre dag og natt for MP.

 

Det finnes ikke originalt minimap ingame, men igjen finnes det mods for dette, en av dem mest populære er: Zan's Mini Map

 

Eventuelt kan du bruke Cartograph, mcmap eller andre og få maps slik som dette: Kart for Hardwork-serveren

 

Angående greifing (ødelegge andre sine fantastiske byggverk blir oppretthold av admins for dem fleste serverene, der dem har ordnet et log system får alle blocks som er lagt ut, noen har også ordnet et protection system der det beskytte alle blocks innen for et område.

 

Mange ting er fult mulig, men selvsagt må alt programmeres selv, der notch har ordnet lite verktøy for SMP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida. Jeg har gjort det med porter og alt. Men, enda jeg har endra det buffergreiene til 512 også videre, åpnet porter som trengs, og mer. Så lagger det fremdeles for en kompis av meg når han skal connecte, han kommer seg inn - men er delay i alt han gjør, chatten kommer opp lenge etter, og sånne ting. Skjønner faen ikke hva det kan være - har også prøvd flere serverprogrammer.

 

Vist det er mye delay kan det være flere ting, mangel på CPU kraft, mangel på Minnne og problem med nettlinjen.

 

Har du kun arheros? ikke noen andre tilkoblinger? Er det trådløs? Har du ikke mulighet for å teste onboard? Altså hovedkortet sitt eigen innebygde nettverkeskort?

 

Takk for svarene =)

 

Lurer på en ting angående minimap/worldmap ingame, si man er på en server som tilhører en annen, er det opp til deg å ha modifikasjonen som tillater map ingame selv? Eller er dette noe serveren må ha for at jeg skulle ha map/minimap?

 

Det er helt og holdent du som bestemmer, det er dessverre vanskelig/umulig og deteced det fra server siden.

Lenke til kommentar

Har trådløst, og kabel. Har bare atheros, og noe intel wifilink elns. Har 4 gb ram, og pcen skal mer enn nok takle dette. Så er ikke der problemet burde ligge. Tror det er noe med internettet. kjører bærbar btw, men den er nokså kraftig - så skal igjen ikke ha så mye å si, burde ikke det. Og, for to jeg kjenner, så fløt det faktisk helt fint ingame, ingen delay eller noe..

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Har trådløst, og kabel. Har bare atheros, og noe intel wifilink elns. Har 4 gb ram, og pcen skal mer enn nok takle dette. Så er ikke der problemet burde ligge. Tror det er noe med internettet. kjører bærbar btw, men den er nokså kraftig - så skal igjen ikke ha så mye å si, burde ikke det. Og, for to jeg kjenner, så fløt det faktisk helt fint ingame, ingen delay eller noe..

 

Posisjonen styrer klienten og serveren gir feedback, selv om den ikke mota feedback på en stund skal det ikke lagges for bevegelsene. En block eller chat må ha feedback med en gang når blocken skal ødelegges eller når chaten skal komme fram.

 

Tydeligvis takler ikke kortet ditt pakke dataen som blir sendt fra Minecraft, kunne sikkert blitt ordnet med andre driver kanskje, eller andre tweaks, men uten og vite hva kortet spesifikk er eller ha det framfor seg, er det ganske vanskelig. Kan du gi oss navnet på kortet? Fult navn og spec?

Lenke til kommentar

Du har registrert deg med et brukernavn og et passord på minecraft.net. Det kan du bruke til å logge inn på minecraft-applikasjonen etter at du har kjøpt spillet og dermed aktivert kontoen din. Nedlastning får du fra nettsiden.

Register konto>login på minecraft.net>betal>last ned minecraft>Logg inn>Spill, var det rett?

Riktig det. Det skal egentlig være en serverliste, men den finnes ikke riktig enda.

Lenke til kommentar

Det som er litt rart - er at for noen er det ikke lagging eller noe.

Info om hovedkortet->

post-140743-0-81121600-1296427392_thumb.jpg

 

Kunne ikke gitt meg info om selve nettverkskortet?

 

Uansett, tipper dette er en Acer Aspire 8930G eller lignende model, så du har trulig Atheros AR8121. Vil anbefale du prøve og laste ned den nyeste driveren.

 

Til litt informasjon er faktisk Minecraft kjent for Hardware issuse med:

 

Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet controller

 

Kan anbefale du prøve og tweake settings, eventuelt ordne deg et annet nettverkskort. Koster ikke allverdens.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Er det noen mods som er "must-have"?

 

Ville anbefalt minimap mod, men jeg føler dette er litt juks.

 

Forøvrig så er det mange grafikk mods som er et must. Jeg bruker Albion Texture pack med med MrMMods og HD texture fix av xau. MrMMods gjør at skyggene ikke er så kantete og er rundere og roligere på øynene. Hvis du ikke vil installere en texture pack så ville jeg fortsatt anbefalt 64x64 oppdatering og MrMMods sin grass and lighting mod.

 

mvh

 

Dag

Lenke til kommentar

Er det noen mods som er "must-have"?

 

Ville anbefalt minimap mod, men jeg føler dette er litt juks.

 

Forøvrig så er det mange grafikk mods som er et must. Jeg bruker Albion Texture pack med med MrMMods og HD texture fix av xau. MrMMods gjør at skyggene ikke er så kantete og er rundere og roligere på øynene. Hvis du ikke vil installere en texture pack så ville jeg fortsatt anbefalt 64x64 oppdatering og MrMMods sin grass and lighting mod.

 

mvh

 

Dag

 

Takk, du har ikke peiling på hvilken texture mod som brukes her: http://img337.imageshack.us/img337/7434/screenshot20110107at111.jpg ?

 

Edit: Fant det ut: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1021&t=64678

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Dere husker serveren min? Ja, drit i d. Noen joinet og begynnte å grief'e. Så ikke gidd å prøv

å join.

 

Men kan noen forklare meg hvordan man Forward'e en port? Sånn, for en server #2 greie?

 

Som sagt, er det en ide og ha log system og eventuelt ha mulighet for rollback. Det viktigste er å blokkere tnt, flint and steel osv...

 

Skal du ha hjelp til Port Forwarding, anbefale du starte en tråd/leser en tråd under kategorien:

 

Bredbånd og andre internett-tilkoblinger

Problemer med internett, åpning av porter, tilkobling og teknologi på generelt basis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...