Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Har hørt noe påstå at Minecraft vil lagge mindre om man stiller på affiniteten i enhetsbehandling slik at spillet bare kjører på én prosessorkjerne.. Er det helt høl i huet eller ligger det noe i det?

Hvordan gjøres dette?

Ctrl-alt-del -> finn Minecraft prosessen (høyreklikk på minecraft og velg gå til prosess. Den heter java eller noe slikt), høyreklikk på minecraft prosessen, velg affinitet og velg så bort alle utenom en.

Eller ctrl+shift+esc.

Og det er vel strengt tatt oppgavebehandling, ikkje enhetsbehandling.

Sorry, må berre pirke litt :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte minecraft idag. Spillte en natt, for så og logge ut av, og så prøvde eg og logge meg på litt senere.

Skriver inn brukernavn og passord, og det eneste eg får opp nå er att spillet oppdateres og att det er "done loading"

Men det skjer ikke noe mere. Den grønne laste baren er nesten 100%, men skjer ikke noe mere.

Har prøvd og slette og instalere spillet på nytt. Restartet maskinen og alt det der, men ingenting funker....

Har mac om det har noe som helst og si

Lenke til kommentar

Kjøpte minecraft idag. Spillte en natt, for så og logge ut av, og så prøvde eg og logge meg på litt senere.

Skriver inn brukernavn og passord, og det eneste eg får opp nå er att spillet oppdateres og att det er "done loading"

Men det skjer ikke noe mere. Den grønne laste baren er nesten 100%, men skjer ikke noe mere.

Har prøvd og slette og instalere spillet på nytt. Restartet maskinen og alt det der, men ingenting funker....

Slettet du bin mappen?

Lenke til kommentar

Slettet du bin mappen?

usiker på hva du mener med det, men prøvde og slette alt eg fant som hadde med minecraft og gjøre for så og instalere det på nytt

Lenke til kommentar

usiker på hva du mener med det, men prøvde og slette alt eg fant som hadde med minecraft og gjøre for så og instalere det på nytt

Slettet du mappen minecraft?

/Users/~Library/Application Support

Er litt usikker på Mac, men mener den skal være riktig

Lenke til kommentar

Slettet du mappen minecraft?

/Users/~Library/Application Support

Er litt usikker på Mac, men mener den skal være riktig

tror det. slettet alt eg fant på maskinen.. virker som om det er noe feil med accounten, for eg får ikke til og logge meg på om eg prøver på firefox eller safari heller. Det samme skjer..

Kjedeli dette her siden eg har så lyst til og prøve og spille dette her :-/

Endret av veluci
Lenke til kommentar

Har hørt noe påstå at Minecraft vil lagge mindre om man stiller på affiniteten i enhetsbehandling slik at spillet bare kjører på én prosessorkjerne.. Er det helt høl i huet eller ligger det noe i det?

Hvordan gjøres dette?

Ctrl-alt-del -> finn Minecraft prosessen (høyreklikk på minecraft og velg gå til prosess. Den heter java eller noe slikt), høyreklikk på minecraft prosessen, velg affinitet og velg så bort alle utenom en.

Merket ingen forskjell :(

Lenke til kommentar

Har en server som jeg og noen kompisser spiller på, men kunne trengt anbefalinger til mods vi kan bruke. Noen tips?

Bukkit skal være bra. Tror ikke det er så lenge til det er ferdig.

502 Bad Gateway

ZEN

Får jeg. Håper det løser seg fort. Heldighvis kan du spille online så lenge du fikk logget på før serveren gikk ned igjen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...