Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Første gangen jeg har fått 600 fps i et spill :p

Tenker på å sette opp server til meg og noen venner, men er litt usikker på om pcen jeg skal bruke som server har gode nokk specs/bra nokk nett. Noen som vet hvor mye som kreves? Kan ikke teste fordi jeg mangler litt hardware for øyeblikket. Hadde vært artig med en liten stress test senere.

Jeg hoster server for meg og 3-4 kompisser på samme pc som jeg spiller på. Det går helt smuth. Specs i signatur. Har den dårligste linja som Get leverer 2mbit ned og 1 mbit opp på et trådløst nettverk. Kjører forsåvidt også allt på en gammel 5200rpm hardisk om det har noe å si.

Med andre ord, tviler på at det krever no spessielt.

Det krever nesten kun RAM og god opplastingsfart. Eg hadde rundt 30-40 kB/s opplasting, og folk byrja å få disconnect om det var meir enn 5 folk.

Har heldigvis LITT betre nett no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snip

Jeg hoster server for meg og 3-4 kompisser på samme pc som jeg spiller på. Det går helt smuth. Specs i signatur. Har den dårligste linja som Get leverer 2mbit ned og 1 mbit opp på et trådløst nettverk. Kjører forsåvidt også allt på en gammel 5200rpm hardisk om det har noe å si.

Med andre ord, tviler på at det krever no spessielt.

Det krever nesten kun RAM og god opplastingsfart. Eg hadde rundt 30-40 kB/s opplasting, og folk byrja å få disconnect om det var meir enn 5 folk.

Har heldigvis LITT betre nett no.

Da fungerer det sikkert fint til mitt bruk. Har 550kb/68KB linje opp. Litt usikker på hvor my ram jeg har i, men kan sikkert få tak i noe mer hvis jeg trenger det.

Lenke til kommentar

Har hørt noe påstå at Minecraft vil lagge mindre om man stiller på affiniteten i enhetsbehandling slik at spillet bare kjører på én prosessorkjerne.. Er det helt høl i huet eller ligger det noe i det?

It no funk!

Datt fra 150 til ca 60 FPS på å legge minecraft på en kjerne....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt noe påstå at Minecraft vil lagge mindre om man stiller på affiniteten i enhetsbehandling slik at spillet bare kjører på én prosessorkjerne.. Er det helt høl i huet eller ligger det noe i det?

Hvordan gjøres dette?

Ctrl-alt-del -> finn Minecraft prosessen (høyreklikk på minecraft og velg gå til prosess. Den heter java eller noe slikt), høyreklikk på minecraft prosessen, velg affinitet og velg så bort alle utenom en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...