Alliha Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Tenkte å lage Skrues pengebinge, i fullformat. Fire blokker i høyden, og en blokk gulv, 13 etasjer (12 + kjeller), som blir 65 blokker i høyden. Og for å forenkle det, 65 blokker i bredde og lengde retning. Det gav meg et totalt behov for 4225 blokker for hver etasje (gulv), 54925 gulvblokker til sammen, og 16900 blokker for veggene. (4*4225). Dette hadde blitt 71825 blokker til sammen, som tilsier 1223 stacks av 64 blokker, 21 chests, eller 70 diamant pickaxes. Og med maks effektivitet, som er 0,59 sek. per stein ville det da tatt over 11 sammenhengende timer å samle alt sammen. Fant ut at jeg hverken hadde tid, interesse eller lyst til å samle det inn. Finnes det en måte å dupe på i Multiplayer? (Spiller på en server uten kits) Finnes det verktøy som gjør at serveren kjører raskere? Som forbedrer serveren på et vis? Nei. De fleste server mods jeg vet om (tenker nå på mods som hey0, MC Admin, Zicores) er hovedgrunnen til at serveren lagger. Prøvde ut på localhost med de nevnte mods, i tillegg til at Runecraft var installert og resultatet var at ren minecraft server var laggfri, mens hey0, MC admin og Zicore genererte kraftig lag. Grunnen til dette er at slike mods gjerne begrenser alt til en tråd, noe som skaper trøbbel for serveren. I tillegg skal alle handlinger godkjennes av begrensninger osv... Får ikke lov til å plassere brann, tnt, får ikke lov å gå der, ødelegge dette og bygge her. Alt dette krever jo masse sjekker, og når alt foregår i en tråd, ja da er det ikke mye som får lov til å passere. Bukkit skal visstnok løse problemet, har jeg forstått. Men vi får se. Får kanskje håpe at offisiell mod support vil løse lag problemet. ? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har en minecraft server, hvor jeg har installert et par plugins. Hvordan installerer jeg denne? Jeg har prøvd å pakke filene inn i minecraft_mod.jar, minecraft_server.jar og lage en egen .jar fil og putte i plugin mappa, men ingen av de har fungert. Hvordan skal man gjøre det? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Kunne du tenke deg å oppgi mål på den bingen. Kunne tenkt meg å gjøre noe likt. Hvilken server er du på ? Endret 9. januar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 På bokmål heite det "hvilken". Men det er ein venneserver med meg og to andre... Huskar ikkje måla, men det blei følt blueprints frå eit donald-blad, utanom 3 etasjar som var like eller noko sånt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hvliken stein er brukt ? Er det cobblestone eller stone ? Endret 9. januar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Finestone, med cobble på kanten. edit: imo, ikkje kopier oss, bare gjer det du følar for og sats på at det blir bra. Endret 9. januar 2011 av Alliha Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan stein er brukt ? Er det cobblestone eller stone ? Men for å vere seriøs, det ser ut som det er cobble i kantane og smoothstone på flatene. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Finestone, med cobble på kanten. edit: imo, ikkje kopier oss, bare gjer det du følar for og sats på at det blir bra. Skal selvfølgelig ikke lage en blåkopi. Finner heller en tegning fra et Donald blad eller noe, og går fra det. Tenker jeg bruker Finestone på hele da det er slik den er tegnet i bladene. Må vel bare begynne å lete etter gull og kull/lava. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Finestone, med cobble på kanten. edit: imo, ikkje kopier oss, bare gjer det du følar for og sats på at det blir bra. Skal selvfølgelig ikke lage en blåkopi. Finner heller en tegning fra et Donald blad eller noe, og går fra det. Tenker jeg bruker Finestone på hele da det er slik den er tegnet i bladene. Må vel bare begynne å lete etter gull og kull/lava. Venner + helg, og det er gjort raskare enn du trur. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Venner + helg, og det er gjort raskare enn du trur. Har bare 1 venn som spiller Mincraft nå, så kommer nok til å ta sin tid. Har begynt å smelte Cobblestone nå, og driver å samler sammen gull. Ikke så lett, men det er gøy. Edit: Da har jeg iverfall en begynnelse. Har til nå 13 gullklosser(13x9 gullbarer) og 1534 blokker med smeltet stein. Endret 9. januar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Starter i det små: http://www.contemporist.com/2008/10/12/the-ijburg-house-by-marc-koehler/ Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ? Ble bare nødt til å lage min egen nå. Hadde ikke plass til mer enn 30x30, men fant ut at det blir meeeer en stort nok. Gjorde ferdig ytterrammen nå på en liten halvtime, 40 min. Nå er det natt, også er det bygging igjen i morgen! Trengte virkelig et nytt prosjekt å jobbe med. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Tenkte å lage Skrues pengebinge, i fullformat. Fire blokker i høyden, og en blokk gulv, 13 etasjer (12 + kjeller), som blir 65 blokker i høyden. Og for å forenkle det, 65 blokker i bredde og lengde retning. Det gav meg et totalt behov for 4225 blokker for hver etasje (gulv), 54925 gulvblokker til sammen, og 16900 blokker for veggene. (4*4225). Dette hadde blitt 71825 blokker til sammen, som tilsier 1223 stacks av 64 blokker, 21 chests, eller 70 diamant pickaxes. Og med maks effektivitet, som er 0,59 sek. per stein ville det da tatt over 11 sammenhengende timer å samle alt sammen. Fant ut at jeg hverken hadde tid, interesse eller lyst til å samle det inn. Finnes det en måte å dupe på i Multiplayer? (Spiller på en server uten kits) Finnes det verktøy som gjør at serveren kjører raskere? Som forbedrer serveren på et vis? Nei. De fleste server mods jeg vet om (tenker nå på mods som hey0, MC Admin, Zicores) er hovedgrunnen til at serveren lagger. Prøvde ut på localhost med de nevnte mods, i tillegg til at Runecraft var installert og resultatet var at ren minecraft server var laggfri, mens hey0, MC admin og Zicore genererte kraftig lag. Grunnen til dette er at slike mods gjerne begrenser alt til en tråd, noe som skaper trøbbel for serveren. I tillegg skal alle handlinger godkjennes av begrensninger osv... Får ikke lov til å plassere brann, tnt, får ikke lov å gå der, ødelegge dette og bygge her. Alt dette krever jo masse sjekker, og når alt foregår i en tråd, ja da er det ikke mye som får lov til å passere. Bukkit skal visstnok løse problemet, har jeg forstått. Men vi får se. Får kanskje håpe at offisiell mod support vil løse lag problemet. ? Pengebingen som jeg lagde for noen måneder siden (er vel snart halvår og, jo!) Dog, bare 40x40 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hvor har du de deilige skyggene fra? Husker at noen postet noe sånt for en stund siden, men jeg glemte å laste det ned. Har ikke pengebingen bare ét vindu da? Øverst til venstre. edit: Nvm. Endret 9. januar 2011 av Pokey Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Her går det unna, har satt opp et eget brenneri for cobblestone som jeg allerede hadde mye av. Er oppe i 5861 steinblokker nå. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Post pics. OOOOG 3000 innlegg. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Here you go. Har fylt 2 dobbeltkasser med ferdig stein. Kommer nok til å trenge mye mere, men blir lettere når kompisen min kommer hjem igjen. javaw_2011_01_09_07_39_08 -.bmp Endret 9. januar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
D02 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 hvordan kan jeg få et rundt kart oppe i høyre gjørne? har sett at flere bruker det, men finner det ikke Lenke til kommentar
claes Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 [Mod] Zan's Mods! (Minimap/Shape Builder) - 1.1_02! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan installerer jeg Minecart Mania? Nedlastbare filer inneholder jo bare .class filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå