Hansien Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har enda ikke funnet øyene dine jeg Må først få knota meg til å bygge disse på HW serveren.. Utrolig kult! Fikk lyst til å bygge noe i den duren selv. Hadde du kunne gitt noe starttips hvordan jeg kommer igang? Lære deg hvordan du bygger sirkler, så er det bare å bygge en pilar opp mot skyene for hver øy du vil ha og bygge på harde livet! Lenke til kommentar
Ijurichi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Er det noe mulighet og fikse en Multiplayer server hjemme, sånn at jeg kan gi meg selv evig med klosser? Er jo så mye mer muligheter og bygge noe gøy på Multiplayer en på den classic greia. En eller annen sånn mode, f.eks hmod men fant ikke ut noen måte og få evig på. Tar jo alt for lang tid til og skaffe alt man trenger for og lage drømmeplassen sin. @Hansien hvor høyt bygde du de øye greiene dine? Endret 7. januar 2011 av Ijurichi Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Varierer så mye. Og har ikke peiling egentlig! Lenke til kommentar
Nichiatu Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Er det noe mulighet og fikse en Multiplayer server hjemme, sånn at jeg kan gi meg selv evig med klosser? Er jo så mye mer muligheter og bygge noe gøy på Multiplayer en på den classic greia. En eller annen sånn mode, f.eks hmod men fant ikke ut noen måte og få evig på. Tar jo alt for lang tid til og skaffe alt man trenger for og lage drømmeplassen sin. @Hansien hvor høyt bygde du de øye greiene dine? Fikk du startet serveren? Jeg driver for øyeblikket en stor server på et engelsk forum, og har litt kunnskap. Pm meg, så kan jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Er det noe mulighet og fikse en Multiplayer server hjemme, sånn at jeg kan gi meg selv evig med klosser? Er jo så mye mer muligheter og bygge noe gøy på Multiplayer en på den classic greia. En eller annen sånn mode, f.eks hmod men fant ikke ut noen måte og få evig på. Tar jo alt for lang tid til og skaffe alt man trenger for og lage drømmeplassen sin. @Hansien hvor høyt bygde du de øye greiene dine? Ein skal kunne skrive "give 1 -1" f.eks. for å få ubegrensa av 1 (smoothstone). Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvis du skal lage server kun for å få masse blokker kan du bruke inventory editor, det er mye lettere. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Er det noe mulighet og fikse en Multiplayer server hjemme, sånn at jeg kan gi meg selv evig med klosser? Er jo så mye mer muligheter og bygge noe gøy på Multiplayer en på den classic greia. En eller annen sånn mode, f.eks hmod men fant ikke ut noen måte og få evig på. Tar jo alt for lang tid til og skaffe alt man trenger for og lage drømmeplassen sin. @Hansien hvor høyt bygde du de øye greiene dine? Du kan bruke denne guiden her Vist du skal ha mulighet for å spawn items, kan jeg anbefale http://mineserver.be/ som en mod til serveren. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Mineserver er jo en komplett server, og ikke en mod. Mangler mye ting som redstone og mest sansynelig minecarts, plus en del andre bugs sist jeg sjekka. Mulig jeg har misforstått det tjnome, men er det ikke bedre å bruker hMod så lenge? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Mineserver er jo en komplett server, og ikke en mod. Mangler mye ting som redstone og mest sansynelig minecarts, plus en del andre bugs sist jeg sjekka. Mulig jeg har misforstått det tjnome, men er det ikke bedre å bruker hMod så lenge? Mineserver laste ned som alle andre minecraft_server.jar og kjøre ut fra den. Ja den kan gjøre dette selv, men basic the same. Hmod er ikke et problem å bruke, eneste er at den trulig ikke bli updatet til neste patch fra notch der bukkit tar over. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ok, vet bare at Mineserver har en del bugs enda så jeg vet ikke helt hvordan den er til vanlig bruk. Følger en del med der, tror den blir et fint alternativ til den offisielle serveren etterhvert i allefall. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 lite spørsmål, har bygget en liten enkel minecartsystem på min privat server der minecartene kjøre fra seg sjøl, også bruke jeg vann for å stoppe på en statsjon, rett etter en booster for å komme i gang igjen funke glimrende om jeg sitte i en, men om jeg er utenfor den stoppe den etter ca. 50 blocks ifra meg samme hvor mye boostere jeg har på veien og hvor jeg står, tror det har noen å gjøre med at minecarten bli unloader fordi den er så langt borte, men kan ikke huske det gikk så fort i SSP. Er det noen muligheter for å ungår det? Har sett en kar bruke bots for å forhindre unloading av chunks på ett stort redstone anlegg. Men bruk ikke dem mye CPU da? Pcen min er ingen overkill men den er ganske bra(se signaturen for specs), men med en server og selve klienten som jeg spiller i veit jeg ikke hvor mye mer den tåle. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvordan lager man Minecarts som kan kjøre selv, og hva kan man gjøre ellers med minecarts ? Lenke til kommentar
norgi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvordan lager man Minecarts som kan kjøre selv, og hva kan man gjøre ellers med minecarts ? Det bare å la dem sleppe i en boosert, også endten har en minecartrack som går i runde eller gjør slik at de minekartsan hoppe tilbake ditt de kom ifra. har litt boostere over alt så brude de egendlig går fra seg sjøl, men som sakt har jeg problemer med dette. En kan gjør mye med minecarts bare søk på youtube, men det er litt rotete, boostere funke ganske greit ihvertfall i SSP, men det å legge kompliserte minecart layouts er veldig knotete, håpe minecarts bli fiksa snart, de er så praktisk om de bare hadde fungert skikkelig. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har søkt mye rundt, men finner ikke noe. Så en minecart med en ovn i som man kunne få til å kjøre, men fant ingen måte å komme oppi den eller legge kull i den. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har søkt mye rundt, men finner ikke noe. Så en minecart med en ovn i som man kunne få til å kjøre, men fant ingen måte å komme oppi den eller legge kull i den. kan ha noen å gjøre med at jeg skrev boosert, men det hetter booster ^^. de det kullvogna er powered minecarts og dem er ikke noen bra alternativ, bortsett fra at dem spiss opp kull og er veldig svak og tregt, er det vanskelig å styre dem. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 men om jeg er utenfor den stoppe den etter ca. 50 blocks ifra meg samme hvor mye boostere jeg har på veien og hvor jeg står, tror det har noen å gjøre med at minecarten bli unloader fordi den er så langt borte Blokker simuleres opptil 300 unna (såvidt jeg husker). Problemet er vel heller at minecarts med og uten fører har vidt forskjellig fysikk. De stopper ganske fort om du ikke sitter i den. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 men om jeg er utenfor den stoppe den etter ca. 50 blocks ifra meg samme hvor mye boostere jeg har på veien og hvor jeg står, tror det har noen å gjøre med at minecarten bli unloader fordi den er så langt borte Blokker simuleres opptil 300 unna (såvidt jeg husker). Problemet er vel heller at minecarts med og uten fører har vidt forskjellig fysikk. De stopper ganske fort om du ikke sitter i den. Har testet mye med tomme minecarts,samme hvor jeg sette den in går den findt fra den eine til den andre boostern så lenge den er i nærhet, og det brude jo går bedre å bedre jo lenger den hold på til neste station siden monumente adderes. Jeg synes ikke at helle greie er 300blocks, men det er vanskelig å telle akkurat :-p Lenke til kommentar
fredes Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Nei, jeg vet ikke helt hvordan fysikken er. Men det kan jo tenkes at boostere har minimal effekt på tomme carts (som du sier) og at tomme carts mister går fra toppfra til stopp på ca 50 blokker. Altså må du endre systemet ditt for å få det til å fungere som du ønsker. Bruk stein- og trepressureplates til å sende tomme carts til en holder. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Vet noen hva som vil skje når en av de kommende vannmonstrene angriper en båt? Endret 8. januar 2011 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 håper det blir forskjeligge "fisker" og enkelte bare hopper rundt glade og andre er ute etter bråk når de finner båten din. pil og bue is the shit osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå