Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant en mod forleden dag som jeg fikk lyst til å teste ut: Zan's Mod. Jeg gjorde som det stod, og brukte self-installeren til å installere minikartet og Shape-builderen. Deretter startet jeg serveren min for å teste, og minikartet var på plass og ser ut til å fungere fint. Men med det samme jeg joinet serveren kom det opp en melding der det stod: "Shape Builder has been disabled on this server". :confused:

Så er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Må jeg kanskje legge inn en kommando i server.properties? :hmm:

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar

Jeg fant en mod forleden dag som jeg fikk lyst til å teste ut: Zan's Mod. Jeg gjorde som det stod, og brukte self-installeren til å installere minikartet og Shape-builderen. Deretter startet jeg serveren min for å teste, og minikartet var på plass og ser ut til å fungere fint. Men med det samme jeg joinet serveren kom det opp en melding der det stod: "Shape Builder has been disabled on this server". :confused:

Så er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Må jeg kanskje legge inn en kommando i server.properties? :hmm:

Zan's SMP Shape Builder v0.2.4

Minecraft: v1.1_02 Beta

Note: This is now by whitelist only, check below to see if your server has enabled its use. If you would like your server added to the whitelist, please contact me along with definitive proof that you're the administrator.

Inspired by server-side mod Cuboid.

Lenke til kommentar

Zan's SMP Shape Builder v0.2.4

Minecraft: v1.1_02 Beta

Note: This is now by whitelist only, check below to see if your server has enabled its use. If you would like your server added to the whitelist, please contact me along with definitive proof that you're the administrator.

Inspired by server-side mod Cuboid.

Tror du jeg som kjører privat server vil bli oppført?

Lenke til kommentar

Utrulig mange som har spurt meg hvordan jeg kan finne bad chunks i world. Har laget et lite program, eigentlig en batch script som kjøre 7-zip og teste archives.

Hvordan finne bad chunks:

Last ned: BadChunkFinder

Du tar og Unzip den på desktop, i mappen settings kan du forandre innstillinger for programmet. Du må åpne 7zipconfig.bat i notepad for å kunne forandre innstillinger:

set WorldDIR=C:\Users\%USERNAME%\Desktop\BadChunkFinder
set Worldname=world
set ZipDIR=C:\Users\%USERNAME%\Desktop\BadChunkFinder
set NameOfOutput=blocktest

No går den til mappen: C:\Users\%USERNAME%\Desktop\BadChunkFinder\world, skal den sjekke dine world filer du har lokalt i save, tar du å forandre innstillingen til:

WorldDIR=%appdata%\.minecraft\saves
Worldname=

OBS! NB!

ZipDIR må linke til mappen du har 7-zip inni! (Den følger med i BadChunkFinder)

Kjøre du blocktest.exe vil den starte, du vil få en melding når den er ferdig. Får du en feilmelding skal jeg prøve og hjelpe deg. Denne er kun testet på Windows 7.

Har du et stort world mappe kan det ta tid før den er ferdig.

Edit1

Du kan ignorere session.lock

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Aaaah, jeg ser L'er overalt :D

Men så, til mitt problem (singleplayer survival)

Jeg bygde meg en portal til the Nether i passende omgivelser (et huletempel, med diamantoresteiner ved inngangen, lavastrømmer, sær belysning, the full shebang), og gikk gjennom den. Det KAN virke som om portalen der "nede" ble tvangsflyttet litt pga den ville havnet inne i et "fjell" med Netherrack, for på den ene siden av portalen var det ingenting. Når jeg så gikk gjennom portalen for å komme "hjem", havnet jeg et HELT annet sted, og et godt stykke unna spawn-fortet mitt (takk gud for kompasset). Nå sliter jeg med at jeg har tre portaler: Portal A, den jeg bygde, Portal B i the Nether og Portal C som bare kom tilfeldig i Overworld igjen. Går jeg gjennom A kommer jeg ut i B, går jeg gjennom B kommer jeg ut i C, og går jeg gjennom C kommer jeg til B igjen.

Forbasket irriterende. Må jeg finne ut hvor langt det er fra A til C, og så konstruere en ny portal D i the Nether på tilsvarende Nether-avstand? (Overworld delt på 8, såvidt jeg har forstått)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Noen venner av meg har byggget noe liknende på en server som heter Buxville.

Der heter det Atomium, og består av MANGE slike øyer, men også kuler, de er meget awesome

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...