festuz Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hey NoNamesLeft, gidder du putte serveren min i førstepost? ip: festuz.net Den er oppe 24/7 Link til forumpost her Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Korleis virkar eigentleg den texture-veljaren i main menu? Eg får bare vist .zip-filer der, og dei vil ikkje loade om eg trykkar på dei. I tillegg er dei greyed out. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Noen som vet hvordan man fikser lysbuggen som man tydelig ser på Canayes første bilde? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=411672 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Bare plasser, eller fjern en blokk i det området som er svart. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg vet om den muligheten men finnes det noen kommandoer i serveren for eksempel som gjør jobben eller addons i hey0? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg vet om den muligheten men finnes det noen kommandoer i serveren for eksempel som gjør jobben eller addons i hey0? Kan sikkert være mulig og force lightning, skal sjå om det er mulig på en enkel måte. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Har fått et par gode hjelpere nå så farten på bygginga er økt betraktelig. Også begynt å bygge en liten spleefarena hvor livet står på innsats. (Her fra undersiden, etter en kamp.) Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Så pointet er å få den andre til å dette ned? Lenke til kommentar
Populært innlegg Tj-nome Skrevet 1. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hvordan sette opp en Minecraft Server [Windows] Du må ha: Minecraft_Server.exe eller minecraft_server.jar Java 32 bit eller 64 bit Hvordan sette opp serveren Du bør lage en mappe der jar eller exe filen vil laste ned ekstra filer for å kjøre serveren. For EXE FILEN Start exe filen og serveren vil starte opp, du kan lukke serveren med kommandoen stop, men la GUI vinduet først skrive: [iNFO] Done! For help, type "help" or "?" Du vil få feil meldinger som: [WARNING] server.properties does not exist[WARNING] Failed to load ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-players.txt (The system cannot find the file specified) [WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-ips.txt (The system cannot find the file specified) [WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: ops.txt (The system cannot find the file specified) Dem er ikke farlige og gir kun melding om å lage filen. Du vil ikke få dem neste gang du starte serveren. I mappen har du nå en fil som heter server.properties du kan åpne den i notepad. level-name=worldhellworld=false spawn-monsters=true online-mode=true spawn-animals=true max-players=20 server-ip= pvp=true server-port=25565 Den er veldig sjølforklarende, til informasjon skal du ikke skrive IP på server-ip! Starte du opp serveren igjen skal den fungere uten problem, til informasjon bruke den verdier -Xmx1024M -Xms1024M. Det er mulig og starte opp med andre values, men da er det enklere å bruke jar filen. For JAR FILEN Får å starte serveren må vi bruke CMD vinduet (Start -> kjør: CMD). Jeg forvente denne er på desktop med mappen Minecraft i denne guiden. Cmd vinduet: cd C:\Users\brukernavnpåwindows\Desktop\Minecraft java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar nogui Da er serveren din oppe, den skal bruke Max 1 Gb ram, er det for lite må du forandre settinga til dømes: java -Xms2G -Xmx4G -jar minecraft_server.jar nogui Der heap size er minum 2Gb og max er 4Gb Resten er det samme som over. Har laget en bat fil der den starte minecraft_server.jar vist den er i samme mappe slik du slepp å skrive i cmd vinduet. server_start.bat Den starte med settings: java -server -Djava.net.preferIPv4Stack=true -Xms1G -Xmx2G -jar minecraft_server.jar nogui FAQ Hvordan kjem jeg innpå serveren? [Lokalt] Du må connecte med ip til den pc-en serveren er på. til dømes: 192.168.0.101 Hvor finner jeg ip? Start -> Kjør -> Skriv cmd -> Skriv: ipconfig -> Sjå etter IPv4 Hvordan forandre jeg port? I filen server.properties, har du setningen server-port=25565. Skal den vere 1337, skrive du: server-port=1337 Hvorfor kan jeg ikke joine når jeg forandret port? Du må skrive ip:port til dømes: 192.168.0.101:1337 Oppdatere FAQ etter hva spørsmål som kjem. Vist det er mange som vil ha script for autobackup og autokart kan det sikkert ordnes. Endret 1. januar 2011 av Tj-nome 15 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Oppdatere FAQ etter hva spørsmål som kjem. Vist det er mange som vil ha script for autobackup og autokart kan det sikkert ordnes.[/b] Du har ikke en script som fikser korrupte chunks? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke så enkelt å fikse korrupte chunks. Det enkleste er at du har backup der chunken ikke er skadet og erstatte den skadet chunks. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Nå har jeg også begynt å spilt dette. Et døgn siden jeg kjøpte spillet, og nå har jeg "logget" 10+ timer. Dette er jo latterlig avhengighetsskapende Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er bare å ta farvel med livet sitt etter å ha begynt med dette. 1 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) litt off-tropic men veit dere osen man stenger en pc/ip adresse ute fra nettet? er så jævla plagsomt når en pc sluker internett med torrentene oppe EDIT: ruteren er en D-link 524 og vil stenge en ip borte fra ruteren uten og sette noe passord Endret 1. januar 2011 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Prøvde dette spillet for første gang i går på en relativt grei PC. Jeg likte det. Men nå når jeg reiser tilbake til Oslo venter den lille EEE-boxen min på meg, og jeg er redd den ikke vil være i stand til å kjøre Minecraft på en tilfredsstillende måte. Har googlet requirments og de sier 2 Ghz duo-core er anbefalt. Men er det noen er som har erfaring med å spille Minecraft på en 1.3 Ghz single core prosessor? Er det mulig å gjøre spillet mindre krevende? (Stille ned grafikken etc.). Jeg gamer egentlig bare på konsoll, derfor mangel på brukbar gamer-PC. Har veldig lyst til å være med å spille på en server med andre diskusjon.no-folk. (Vurderer å kjøpe ny PC for dette spillet!!! haha) (Tip of the hat til Avien (tror jeg det var) som viste meg Minecraft for første gang på en fest på Grønland tidligere i år ) Endret 1. januar 2011 av J-Core Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Prøvde dette spillet for første gang i går på en relativt grei PC. Jeg likte det. Men nå når jeg reiser tilbake til Oslo venter den lille EEE-boxen min på meg, og jeg er redd den ikke vil være i stand til å kjøre Minecraft på en tilfredsstillende måte. Har googlet requirments og de sier 2 Ghz duo-core er anbefalt. Men er det noen er som har erfaring med å spille Minecraft på en 1.3 Ghz single core prosessor? Er det mulig å gjøre spillet mindre krevende? (Stille ned grafikken etc.). Jeg gamer egentlig bare på konsoll, derfor mangel på brukbar gamer-PC. Har veldig lyst til å være med å spille på en server med andre diskusjon.no-folk. (Vurderer å kjøpe ny PC for dette spillet!!! haha) (Tip of the hat til Avien (tror jeg det var) som viste meg Minecraft for første gang på en fest på Grønland tidligere i år ) Har du alle specs på den EEE boksen? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg skulle også gjerne fått noen tips om hvordan jeg kan kjøre dette spillet bedre. Har hatt det en stund, men spilt veldig lite siden dataen min ikke duger. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 litt off-tropic men veit dere osen man stenger en pc/ip adresse ute fra nettet? er så jævla plagsomt når en pc sluker internett med torrentene oppe EDIT: ruteren er en D-link 524 og vil stenge en ip borte fra ruteren uten og sette noe passord Du får bedre svar vist du lager et emne her: Hjemmenettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå