Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Besøkte The Nether for aller første gang for et par minutter siden. Der ble jeg i omtrent 3,6 sekunder.. satan, det var skummelt. :cry:

Det er du ikke alene om :p

Var der akkurat nok til å få med meg 20+ Netherrack og litt Glowstone.. Mer trenger jeg ikke enda derfra :p

Hva bruker man egentlig de greiene der til, annet enn at den ene blokken kan brukes som evigvarende lyskilde? Forøvrig har jeg nå besøkt The Nether et tosifret antall ganger til, den ene for å utforske litt og de neste for å få tilbake utstyret som de skumle grisemenneskene rappa. Herregud så raskt de dreper deg, kommer i flokk og rumpekjører deg til døde med sverdene sine raskere enn du kan si "MineCraft". Forøvrig ble det dannet en tre-fire portaler halvveis oppå hverandre første gang jeg besøkte drittstedet, men bare den ene var fylt med lilla gugge. Da jeg tok den tilbake igjen dukket jeg ikke opp i den underjordiske grotten jeg hadde kommet fra, men mitt uti skauen mange hundre meter unna. På en eller annen merksnodig måte fant jeg veien hjem igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viste jeg, men jeg vil da ikke si disse to står såpass nære hverandre:

i6z04l.png

Den øverste er et stykke under jorda

Eller må distansen mellom dem faktisk være større?

Spørs hvordan det ser ut i nether i forhold til det der, om plasseringen til en av de tilsvarer midt i en lavasjø så vil den heller plasseres et tryggere sted

Endret av Claaaes
Lenke til kommentar

Besøkte The Nether for aller første gang for et par minutter siden. Der ble jeg i omtrent 3,6 sekunder.. satan, det var skummelt. :cry:

Det er du ikke alene om :p

Var der akkurat nok til å få med meg 20+ Netherrack og litt Glowstone.. Mer trenger jeg ikke enda derfra :p

Hva bruker man egentlig de greiene der til, annet enn at den ene blokken kan brukes som evigvarende lyskilde? Forøvrig har jeg nå besøkt The Nether et tosifret antall ganger til, den ene for å utforske litt og de neste for å få tilbake utstyret som de skumle grisemenneskene rappa. Herregud så raskt de dreper deg, kommer i flokk og rumpekjører deg til døde med sverdene sine raskere enn du kan si "MineCraft". Forøvrig ble det dannet en tre-fire portaler halvveis oppå hverandre første gang jeg besøkte drittstedet, men bare den ene var fylt med lilla gugge. Da jeg tok den tilbake igjen dukket jeg ikke opp i den underjordiske grotten jeg hadde kommet fra, men mitt uti skauen mange hundre meter unna. På en eller annen merksnodig måte fant jeg veien hjem igjen.

Netherrack brenner uendelig, så er ypperlig som peisfyll og lys, og Glowstone lyser under vann (om man trenger sånt)

Lenke til kommentar

java.io.IOException: Not in GZIP format

at java.util.zip.GZIPInputStream.readHeader(Unknown Source)

at java.util.zip.GZIPInputStream.<init>(Unknown Source)

at au.a(SourceFile:8)

at fy.a(SourceFile:48)

at ks.e(ks.java:107)

at ks.d(ks.java:52)

at net.minecraft.server.MinecraftServer.c(SourceFile:159)

at net.minecraft.server.MinecraftServer.d(SourceFile:141)

at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(SourceFile:197)

at cj.run(SourceFile:490)

jeg får denne error under worldloadinga ???? noen som vet why?

Lenke til kommentar

java.io.IOException: Not in GZIP format

at java.util.zip.GZIPInputStream.readHeader(Unknown Source)

at au.a(SourceFile:8)

at fy.a(SourceFile:48)

at ks.e(ks.java:107)

at ks.d(ks.java:52)

at net.minecraft.server.MinecraftServer.c(SourceFile:159)

at net.minecraft.server.MinecraftServer.d(SourceFile:141)

at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(SourceFile:197)

at cj.run(SourceFile:490)

jeg får denne error under worldloadinga ???? noen som vet why?

Ja du har korrupt chunks, ikke akkurat unormalt, trulig har du mistet strømmen eller lignende og dette vart resultatet. En måte og fikse er at backupen skrive over chunks som er ødelagt eller starte en ny world. eller skrive en ny verdi på chunks som er ødelagt.

Lenke til kommentar

For et par dager siden formaterte jeg PCen. Før formateringen brukte jeg kommandoen MKLINK for å synkronisere lagringsfiler mellom to PCer ved hjelp av Dropbox. Etter formateringen prøvde jeg selvsagt å legge inn koblingen på nytt, men får det ikke til. Når jeg skriver inn kommandoen, kommer denne teksten: "Du har ikke nødvendige rettigheter til å utføre operasjonen."

Så er det noen som vet hvorfor jeg ikke har rettigheter til å lage koblingen, eller hvordan jeg får fikset problemet?

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...