vesleengen Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 http://www.minecraft...hp?f=35&t=28299 Holy buckets of lava! Fikk noen gode ideer herfra ja... At jeg ikke har tenkt på båtheis ned til gruva mi før nå.. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 http://www.minecraft...hp?f=35&t=28299 var noe slik jeg så etter takker Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 http://www.noob.us/humor/minecraft-can-be-so-frustrating/ Denne kjenner nok alle seg igjen i... 3 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 http://www.noob.us/h...so-frustrating/ Denne kjenner nok alle seg igjen i... Indeed! Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Mitt andre verk i minecraft classic. Prøvde meg på denne koselige bjørnen. Endret 11. desember 2010 av Hunterz 1 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Mitt andre verk i minecraft classic. Prøvde meg på denne koselige bjørnen. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Morsomt med folk som ikke forstår greia med minecraft. 1 Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Jeg har hatt en måneds pause fra Minecraft nå. Men i dag kjedet jeg meg såpass at jeg tenkte at jeg skulle stikke innom min andre verden igjen. Men når jeg så den gamle (men selvsagt også fint tillagde og organiserte) basen min, fikk jeg lite lyst til å jobbe mer med den eller rundt den. Derfor bestemte jeg meg for å reise på ferie på havet. Jeg gikk opp på en stabel med jord, for å prøve å se havet. Men intet hav var i sikte i en mils omkrets, så da måtte jeg spørre Cartograph om litt hjelp. På kartet så jeg hav, men ikke slik jeg hadde tenkt meg (dere kan se selv). Bilde 1 Men uansett, jeg tok turen mot havet og kom etterhvert til et rart sted. Jeg gikk litt videre og der så jeg det jeg hadde sett på kartet: hele terrenget var kappet av med et samuraisverd. Bilde 2 Selv om dette var nokså spesielt å se, kunne jeg ikke la meg stoppe av dette. For jeg var tydeligvis kommet til en litt spesiell verden. Jeg svømte litt videre, og kom til en spesiell, firkantet øy. Inni var det huler, men vannet rundt øyen strømmet ikke inn i hulen. Det var som om vannet trodde at hulen ikke var der. Dessuten var det lava rett under overflaten. Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Men jeg kunne ikke la meg stoppe av dette heller, for på et så merkelig sted ville jeg sikkert finne mye mer spennende å se. Ett stykke videre så jeg plutselig noen trær i brann. Jeg måtte bort for å finne ut av årsaken, og den fant jeg så absolutt.. Jeg fant samtidig enda ett rart preg med dette landskapet. Videre på reisen fant jeg mange andre spennende steder, og fant dessuten flere ressurser jeg aldri før har funnet på denne saven (kaktus, strå, gresskar og leire). Så ut av denne turen har jeg funnet ut at det ofte lønner seg stort å reise litt, selv om det bare er 5 minutter fra basen Her er noen bilder av stedene jeg fant: Bilde 6: Fantastisk badested med fint, lite fossefall i bakgrunnen. Legg også merke til sanden som står i luften med en kaktus på toppen. Bilde 7: Jordblokk på flytur. Bilde 8: En haug med store trær. Bilde 9: Fin solnedgang med stort tre, sand og kaktus. Bilde 10: Mer sand, kaktus og tre med horisonten i bakgrunnen. Bilde 11: Plutselig kom jeg over noen bortkomne, løse sopper. Hva kan dette skyldes? Bilde 12: Jeg fant mine første 7 gresskar i ett og samme sekund. Bilde 13: Fanktastisk sted med uvanlig mange store trær ifølge meg. Her ser du også mine første strå. Bilde 14: Resultatet av min lille utflukt. I løpet av en time, fant jeg 208 leire, syv gresskar, 22 strå, 10 grå sopper og 176 kaktuser (jeg fant også fire jernblokker på en av de firkantede øyene). Etter et slikt resultat tror jeg absolutt at min minecraft-tid blir brukt i dette området fremover for å utforske litt mer. EDIT: Bilde 2 var samme som Bilde 1. Endret 11. desember 2010 av marti9 2 Lenke til kommentar
adrix97 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg har hatt en måneds pause fra Minecraft nå. Men i dag kjedet jeg meg såpass at jeg tenkte at jeg skulle stikke innom min andre verden igjen. Men når jeg så den gamle (men selvsagt også fint tillagde og organiserte) basen min, fikk jeg lite lyst til å jobbe mer med den eller rundt den. Derfor bestemte jeg meg for å reise på ferie på havet. Jeg gikk opp på en stabel med jord, for å prøve å se havet. Men intet hav var i sikte i en mils omkrets, så da måtte jeg spørre Cartograph om litt hjelp. På kartet så jeg hav, men ikke slik jeg hadde tenkt meg (dere kan se selv). Bilde 1 Men uansett, jeg tok turen mot havet og kom etterhvert til et rart sted. Jeg gikk litt videre og der så jeg det jeg hadde sett på kartet: hele terrenget var kappet av med et samuraisverd. Bilde 2 Selv om dette var nokså spesielt å se, kunne jeg ikke la meg stoppe av dette. For jeg var tydeligvis kommet til en litt spesiell verden. Jeg svømte litt videre, og kom til en spesiell, firkantet øy. Inni var det huler, men vannet rundt øyen strømmet ikke inn i hulen. Det var som om vannet trodde at hulen ikke var der. Dessuten var det lava rett under overflaten. Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Men jeg kunne ikke la meg stoppe av dette heller, for på et så merkelig sted ville jeg sikkert finne mye mer spennende å se. Ett stykke videre så jeg plutselig noen trær i brann. Jeg måtte bort for å finne ut av årsaken, og den fant jeg så absolutt.. Jeg fant samtidig enda ett rart preg med dette landskapet. Videre på reisen fant jeg mange andre spennende steder, og fant dessuten flere ressurser jeg aldri før har funnet på denne saven (kaktus, strå, gresskar og leire). Så ut av denne turen har jeg funnet ut at det ofte lønner seg stort å reise litt, selv om det bare er 5 minutter fra basen Her er noen bilder av stedene jeg fant: Bilde 6: Fantastisk badested med fint, lite fossefall i bakgrunnen. Legg også merke til sanden som står i luften med en kaktus på toppen. Bilde 7: Jordblokk på flytur. Bilde 8: En haug med store trær. Bilde 9: Fin solnedgang med stort tre, sand og kaktus. Bilde 10: Mer sand, kaktus og tre med horisonten i bakgrunnen. Bilde 11: Plutselig kom jeg over noen bortkomne, løse sopper. Hva kan dette skyldes? Bilde 12: Jeg fant mine første 7 gresskar i ett og samme sekund. Bilde 13: Fanktastisk sted med uvanlig mange store trær ifølge meg. Her ser du også mine første strå. Bilde 14: Resultatet av min lille utflukt. I løpet av en time, fant jeg 208 leire, syv gresskar, 22 strå, 10 grå sopper og 176 kaktuser (jeg fant også fire jernblokker på en av de firkantede øyene). Etter et slikt resultat tror jeg absolutt at min minecraft-tid blir brukt i dette området fremover for å utforske litt mer. EDIT: Bilde 2 var samme som Bilde 1. på bilde 1 ser ørkenen ut som en strekkode Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 på bilde 1 ser ørkenen ut som en strekkode Hehe. Det der er nok skyer. Men du har rett i at det ser ut som en strekkode Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det er det the nether som gjør det der. Du bruker sikkert en litt eldre versjon av Cartograph, som ikke hart blitt oppdatert for the nether. Da vet den ikke helt hva den skal gjøre med dataene om the nether, også ser det slik ut. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 på bilde 1 ser ørkenen ut som en strekkode Hehe. Det der er nok skyer. Men du har rett i at det ser ut som en strekkode Cartograph tar ikkje med skyer på kartet. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hehe. Det der er nok skyer. Men du har rett i at det ser ut som en strekkode Cartograph tar ikkje med skyer på kartet. Det der er nok Nether. Oppdater til siste versjon av Cartograph for å fikse det Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hehe. Det der er nok skyer. Men du har rett i at det ser ut som en strekkode Cartograph tar ikkje med skyer på kartet. Det der er nok Nether. Oppdater til siste versjon av Cartograph for å fikse det Will do Lenke til kommentar
Lange Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Bare 8 dager til beta Da blir det nok ingen store nye features lagt til Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Bare 8 dager til beta Da blir det nok ingen store nye features lagt til With Beta comes a larger focus on polish and content, and we’ll start early on with adding proper modding support with a stable API, and we’d love all input we can get on this from the modders out there modding support er det viktigeste for min del. custom blocks osv, det er ganske stor feature det 3 Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Helt enig. Jeg gleder meg skikeklig til modding support, håper Notch klarer å lage det godt. Et narrativ til spillet blir også interessant. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det jeg håper mest på er faktisk custom fysikk i spillet styrt fra serveren sin side og reknet ut av klienten. Der du kan lage andre blocks som har lignende fysikk som Lava/vann. Gleder meg veldig og satse på notch gir oss mest mulig! 1 Lenke til kommentar
sake Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Hei, lurer på om en av dere kan gjøre meg en tjeneste? Legger ved en fil her, Flatgrass.rar som er en helt flat minecraft level med kun dirt. Det jeg trenger er overflaten av denne dekket med halvstein (trappesaken) sånn at ikke mobs kan spawne på den. Jeg holder på med mobtrap men tenkte å bruke denne levelen til å teste ut forskjellige designs osv før jeg bygger den på den andrer verden jeg holder på med. Og siden mobs ikke kan spawne på den typen stein så er det lettere å manipulere spawn systemet osv ved å lage 50x50 dirt kuber oppå halvsteinen. Dette er for de som kan mcedit eller noe sånt, det tar for lang tid å gjøre det på vanlige måten ^^ edit: link til levelfilen http://www.mediafire.com/?8u7r9yg21wp79dc Endret 12. desember 2010 av sake Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei, lurer på om en av dere kan gjøre meg en tjeneste? Legger ved en fil her, Flatgrass.rar som er en helt flat minecraft level med kun dirt. Det jeg trenger er overflaten av denne dekket med halvstein (trappesaken) sånn at ikke mobs kan spawne på den. Jeg holder på med mobtrap men tenkte å bruke denne levelen til å teste ut forskjellige designs osv før jeg bygger den på den andrer verden jeg holder på med. Og siden mobs ikke kan spawne på den typen stein så er det lettere å manipulere spawn systemet osv ved å lage 50x50 dirt kuber oppå halvsteinen. Dette er for de som kan mcedit eller noe sånt, det tar for lang tid å gjøre det på vanlige måten ^^ edit: link til levelfilen http://www.mediafire...8u7r9yg21wp79dc Tok berre å forandre verdien, treng ikke akkurat mcedit for en slik enkel jobb. Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå