Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært borti noen gode VPSer, eventulet ren Minecrafthosting? Jeg og noen venner tenkte vi skulle spleise, men vi kan ikke bruke så fryktelig mye penger på dette. Jeg antar vi ha omtrent 5-10 online spillere samtig på det meste.

Har lest en del rundt på nettet, men det er jo så mange som ikke er helt til å stole på.

Hmod med fri innstallasjon av plugins og en eller annen måte å kontrollere serveren på. SSH eller kontrollpanel har ikke noe å si. Ellers er det fint om det følger med en eller annen form for kart over serveren.

Har du eventuelt en maskin stående, kan den alltids brukes. Ellers kan no jeg anbefale å ta en tur innom

Hardwork.no sin server

Mer en nokk av plass :thumbup:

Vist du skal ha en VPS kan jeg si at webhuset er ikke så værst. Ok pris. (Kun 320GB trafikk/båndbredde per måned.)

Lenke til kommentar

Mista 90 jern, 140 leire, og 80 kull. Møkka skeleton archers.

90 jern? pøh, det er ingenting :p Det er jo så ofte det fårekommer årer med jern nå etter senerer oppdateringer at det hender jeg tar med meg stein eller kull istedet hvis jeg plutselig finner ut at jeg har stokket opp på for mye ting (bare nesten da;))

Endelig :D

Digg! Håpte at dette bare var en bug sånn at tresankingen slipper å være så tungvint som dem nå har blitt.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti noen gode VPSer, eventulet ren Minecrafthosting? Jeg og noen venner tenkte vi skulle spleise, men vi kan ikke bruke så fryktelig mye penger på dette. Jeg antar vi ha omtrent 5-10 online spillere samtig på det meste.

Har lest en del rundt på nettet, men det er jo så mange som ikke er helt til å stole på.

Hmod med fri innstallasjon av plugins og en eller annen måte å kontrollere serveren på. SSH eller kontrollpanel har ikke noe å si. Ellers er det fint om det følger med en eller annen form for kart over serveren.

Har du eventuelt en maskin stående, kan den alltids brukes. Ellers kan no jeg anbefale å ta en tur innom

Hardwork.no sin server

Vist du skal ha en VPS kan jeg si at webhuset er ikke så værst. Ok pris. (Kun 320GB trafikk/båndbredde per måned.)

Serveren står hjemme hos en venn av meg nå, men båndbredden strekker ikke til. Hadde den på en 1U rack på rommet mitt før, men de bråker for mye til å stå ved siden av senga mi :p Bånbredden var ikke så mye bedre her heller.

Vi tenker litt på VPS ja, har noen nettsider til et LAN jeg er med å arrangere jeg kan flytte over dit og. Finner alltid noe å bruke den til. Sjekker ut webhuset sin nå.

Kjedelig at det er så dyrt for en VPS, i allefall hvis den skal kjøre som Minecraftserver.

Lenke til kommentar

Noen av dere som bruker MCAdmin? Hvis ikke så anbefaler jeg den på det sterkeste. Mye bedre en den default server klienten, siden man kan gjøre så mye mer med serveren ved å bruke MCAdmin.

Link: http://www.minecraft...pic.php?t=24629

Link: http://www.mcadmin.eu/Main_Page

No har jeg mistet respekten for Doridian som tilfeldigvis implanterte en bakdør og var tatt for dette, han fekk sterk kritikk av minecraftcoumunityet og fjernet det. Har ikke testet etter MCadmin på lenge no.

Når jeg testet Mcadmin og synes det er ganske enkelt, anna konkurrent er selvsagt Zicores Admin tool og Visual Admin.

Hardwork.no sin server

Serveren står hjemme hos en venn av meg nå, men båndbredden strekker ikke til. Hadde den på en 1U rack på rommet mitt før, men de bråker for mye til å stå ved siden av senga mi :p Bånbredden var ikke så mye bedre her heller.

Vi tenker litt på VPS ja, har noen nettsider til et LAN jeg er med å arrangere jeg kan flytte over dit og. Finner alltid noe å bruke den til. Sjekker ut webhuset sin nå.

Kjedelig at det er så dyrt for en VPS, i allefall hvis den skal kjøre som Minecraftserver.

Hva båndbredde har du? Selvsagt koste tjeneste som vps/dedikert server penger, men vist dere er 10 stykke kan no det alltid dele kostnadene?

Lenke til kommentar

Noen av dere som bruker MCAdmin? Hvis ikke så anbefaler jeg den på det sterkeste. Mye bedre en den default server klienten, siden man kan gjøre så mye mer med serveren ved å bruke MCAdmin.

No har jeg mistet respekten for Doridian som tilfeldigvis implanterte en bakdør og var tatt for dette, han fekk sterk kritikk av minecraftcoumunityet og fjernet det. Har ikke testet etter MCadmin på lenge no.

Hadde det bare vært slik at han lagde "bakdøra", hadde det ikke vært så ille, men han misbrukte også den, les: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1012&t=67674

liten bit fra tråden; "<Doridian> i just globalban people who insult me" fin fyr det...

Nei mcadmin kan bli verdens beste serversoftware, men jeg ville nok aldri ha brukt den

Lenke til kommentar

Hardwork.no sin server

Hva båndbredde har du? Selvsagt koste tjeneste som vps/dedikert server penger, men vist dere er 10 stykke kan no det alltid dele kostnadene?

Tok en speetest 1061542280.png

Dette er hos meg, men serveren står nå hos en venn men det er ikke umulig å flytte den opp her, selv om vi opplevde mye lag da den sto her og.

Det ble litt urelevant, men jeg mener han sa at han har noe av det samme.

Hvor mye minne regner dere pr. person? Leser litt forskjellig, noen sier 20 slots på 1gb men noen sier 100mb pr. slot.

Fant en norsk VPS hos http://www.ipeer.no, har i allefall norske websider. Tror den billigste eller kanskje den nest billigste er innen rekkevidde for hva de andre vil betale i måneden, men 512mb blir kanskje litt lite? Kjørte på 768mb RAM før og det gikk sånn bortimot greit. Prøvde derimot en Amazon EC2 Micro med 613mb ram, og det lagga alt for mye. Vet ikke om det er rammen eller hva som sto for det riktignok, har ikke hatt tid til å sjekke.

VPS er kanskje ikke det mest foretrukne heller. Vet jo fort lite om hvor mye nett man får da man ofte har delte linjer.

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...