Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Crapkake og enda mer crapkake. Var mitt i mellom to av mine portaler med en hel haug greier i sekken, så detter jeg rett gjennom gulvet og nå aner jeg ikke hvor jeg er. Har løpt rundt og rota meg enda mere bort. Så nå har jeg valget mellom å miste alt jeg hadde samla eller leve livet i helvete. :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har ett bra pattern for å grave etter diamanter?

 

 

Anbefaler alle å prøve denne måten å mine (Fikk 8 diamanter i løpet av 30 - 50 min)

 

hlHDb.png

 

 

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=28299&start=30&hilit=effective+mining

 

 

 

Fra reddit tråden:

 

1. Find bedrock

 

2.Stack blocks until you are 12 blocks higher than the bedrock

 

3.Clear a 5x5x1 (height X width X length) area into a wall.

 

4.Look at the 5x5 wall

 

5.Mine into the rock using the pattern of clear holes in the image. The 3x3 square in the image matches up to the 1x1 square in the wall you are facing.

 

wJHQl.png

 

Endret av lordbost
  • Liker 1
Lenke til kommentar

yay!

 

SMP Health Update is out

 

I’m expecting bugs on this one, so I’m monitoring the usual channels (irc, twitter, email) extra carefully.

 

Basically everything I talked about in the last post is done, with some extras such as visible hurt animations (how did I forget that?) and visible fire on burning mobs.

 

The lighting still isn’t right, I need to rewrite it. I think I know what the problem is now, though. Or rather, I know what ONE problem is. You know when you’re traveling by boat, and you see weird strips of light on the ocean floor in multiplayer? That.

 

Also needed is visible armor on players and mobs (sheep!), and some tweaks to reduce laggy moving mobs. And bows and arrows.

 

There are a couple of new settings for the server:

pvp. True by default. If this is set to false, players can’t hurt other players.

spawn-monsters. True by default. Set to false to remove all monsters.

spawn-animals. Also true by default. Set to false to remove all animals.

 

[edit:]

 

Wow, that broke the game. Hold on while I try to fix stuff.

 

[edit:]

 

I’ve uploaded a new server and a new client, fixing the two major bugs I heard about.

I had to disable leaves decaying again (sorry!) because it caused infinite loops in certain situations.

 

Keep me posted, and I’ll keep fixing!

 

http://notch.tumblr.com/post/1668140652/smp-health-update-is-out#disqus_thread

Endret av lordbost
Lenke til kommentar

fordi som har oppdatert mc og vil spille på servere (som enda ikke har oppdatert) er det bare å legge inn gamle bin filer, JamieNOR har laget en enkel guide på hvordan :D

 

Jeg har gjort sånn at det vil funke:

1. Last ned denne http://www.2shared.c...54EZD3/bin.html

2. Slett bin mappen (i .minecraft)

3. Legg inn bin mappen fra .zip filen

 

Da skal det funke

 

Det jeg gjorde var å kopiere filen "versjon" fra en pc med oppdatert minecraft til en med gammel minecraft

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for å fjerne creepers? eller bare stoppe de fra å sprenge? Har veldig lyst til å ha mobs på serveren, men kan ikke pga at creepers sprenger bort bygninger.. :(

 

Creeper sin explosion er server side (Altså du kan forandre den i server filen, enkelt i hMod men hmod fungere ikke nå :thumbdown:)

 

Tipper det ligg mod ute på minecraftforum for neerf av creeper explosionen

Lenke til kommentar

fordi som har oppdatert mc og vil spille på servere (som enda ikke har oppdatert) er det bare å legge inn gamle bin filer, JamieNOR har laget en enkel guide på hvordan :D

 

Jeg har gjort sånn at det vil funke:

1. Last ned denne http://www.2shared.c...54EZD3/bin.html

2. Slett bin mappen (i .minecraft)

3. Legg inn bin mappen fra .zip filen

 

Da skal det funke

 

Det jeg gjorde var å kopiere filen "versjon" fra en pc med oppdatert minecraft til en med gammel minecraft

det funka ikke hos meg :(

Lenke til kommentar

fordi som har oppdatert mc og vil spille på servere (som enda ikke har oppdatert) er det bare å legge inn gamle bin filer, JamieNOR har laget en enkel guide på hvordan :D

 

Jeg har gjort sånn at det vil funke:

1. Last ned denne http://www.2shared.c...54EZD3/bin.html

2. Slett bin mappen (i .minecraft)

3. Legg inn bin mappen fra .zip filen

 

Da skal det funke

 

Det jeg gjorde var å kopiere filen "versjon" fra en pc med oppdatert minecraft til en med gammel minecraft

det funka ikke hos meg :(

 

det er fordi tj har oppdatert slik at det er mulig å spille med den nye oppdateringen fra notch :)

 

så slett bin mappen og start minecraft på nytt, slik at du får med siste update :)

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...