Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som synest det er kjedelig med biomes?

 

jeg gjør av 1 grunn: det er mindre med de kule formasjonene som en diger sopp og digre hull gjennom fjell.

 

så jeg har rett og slett lyst til å skrike til nocth at han skal lage en old minecraft mode... eller noe slikt. :cry:

Endret av adrix97
Lenke til kommentar

Hm, det første jeg møtte på i en nygenerert verden var et halvstort fjell med en gigantisk hule i. Altså inngangen var enorm og hula gikk nesten gjennom hele fjellet. Møtte på en del rare strukturer her også. Nå har jeg ikke sammenlignet skikkelig, men min korte sammenligning så var ikke det tilfellet.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

noen som synest det er kjedelig med biomes?

 

jeg gjør av 1 grunn: det er mindre med de kule formasjonene som en diger sopp og digre hull gjennom fjell.

 

så jeg har rett og slett lyst til å skrike til nocth at han skal lage en old minecraft mode... eller noe slikt. :cry:

 

Som Brian sier så har jeg også hatt noen fine opplevelser med Biomes. Fant en biome som utelukkende besto av floating islands av en eller annen grunn. Fantastisk pent.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompiss har lyst til å få spillt sammen, men vi klarer ikke å sette opp en server.

 

Hvilken framgangsmåte er den riktige?

 

Det er ikke så vanskelig å sette opp en server, men vist du har lyst å spille med flere kan du ta en tur innom Hardwork sin :thumbup:

 

Uansett, skal du sette opp en helt stander server på den enkleste måten kan du bruke Minecraft_Server.exe som du kan kjøre fra desktop (Windows).

 

Når du har startet programmet vil du få fult av små filer. Du kan lukke programe og begynne å konfigurere serveren.

 

Du vil ha en fil med navne server.properties som du ikke treng å konfigurere vist du ikke vil bytte port eller sette monster=true. Til informasjon skal ip være blank.

 

Skal du sette deg selv som admin bruke du ops.txt og legge til ditt brukernavn inni den. Starte du opp serveren kan du teste om du kan joine med lokal ip. (127.0.0.1)

 

Andre som skal joine serveren må bruke din public ip. Pass på at porten er åpen i ruteren din. Stander porten er 25565.

 

Dette er en enkel stander server som alle kan sette opp, vil du ha litt mer valgfrihet. Kan du bruke admin tool som:

 

Zicore's C# Wrapper. Den er veldig bra og du har GUI som ofte gjør arbeide enkelt. Du har selvsagt andre alternativer. Anbefale du ser denne posten på Minecraftforumet.

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen som synest det er kjedelig med biomes?

 

jeg gjør av 1 grunn: det er mindre med de kule formasjonene som en diger sopp og digre hull gjennom fjell.

 

så jeg har rett og slett lyst til å skrike til nocth at han skal lage en old minecraft mode... eller noe slikt. :cry:

 

Mitt nye map havnet jeg i en kjempetett skog... Trærne står så tett de kan, og jeg har gått i samme retning i over 1 time.. Jeg er enda ikke ute av skogen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg og en kompiss har lyst til å få spillt sammen, men vi klarer ikke å sette opp en server.

 

Hvilken framgangsmåte er den riktige?

 

Det er ikke så vanskelig å sette opp en server, men vist du har lyst å spille med flere kan du ta en tur innom Hardwork sin :thumbup:

 

Uansett, skal du sette opp en helt stander server på den enkleste måten kan du bruke Minecraft_Server.exe som du kan kjøre fra desktop (Windows).

 

Når du har startet programmet vil du få fult av små filer. Du kan lukke programe og begynne å konfigurere serveren.

 

Du vil ha en fil med navne server.properties som du ikke treng å konfigurere vist du ikke vil bytte port eller sette monster=true. Til informasjon skal ip være blank.

 

Skal du sette deg selv som admin bruke du ops.txt og legge til ditt brukernavn inni den. Starte du opp serveren kan du teste om du kan joine med lokal ip. (127.0.0.1)

 

Andre som skal joine serveren må bruke din public ip. Pass på at porten er åpen i ruteren din. Stander porten er 25565.

 

Dette er en enkel stander server som alle kan sette opp, vil du ha litt mer valgfrihet. Kan du bruke admin tool som:

 

Zicore's C# Wrapper. Den er veldig bra og du har GUI som ofte gjør arbeide enkelt. Du har selvsagt andre alternativer. Anbefale du ser denne posten på Minecraftforumet.

jeg viste egentlig dette men hvordan åpner man porten? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...