Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå til minecraft.net, og last ned server alpha programmet. samme plassen hvor du lagrer programmet, blir det lagret en server properties/elns, gå der og legg inn serverens ip og port

så starter du bare serverprogrammet

jeg gjorde det men det er mer avanserte ting på gang en bare nedlasting :cry:

Lenke til kommentar

Ja. Veeent, lagde du den sjølv med hensikten at ein ikkje skal kunne sjå ein ting?

lagde først labyrinten så dekket vi den med stein men gadd ikke sette fakler så tok bort steinen og satte inn glass så dekket vi den med lava for lys :) Selvfølgelig var det meningen og det er på min server så jeg kan jo ikke akkurat klage på meg selv :p

Lenke til kommentar

Er DIM-1 mappa til the Nether? Vil gjerne slette Nethermapen min pga portal bugs.

Jepp :)

Mine to basar er minst 200 blokker frå kvarandre. Ein portal i kvar base. Men begge leder til samme portal i Nether, og portalen i Nether går berre til min 2. base.

Dette er etter eg regenererte Nether :(

Lenke til kommentar

Til dere som trenger hjelp med Minecraft server:

1: Den orginale med ingenting ekstra: Link

2: McAdmin: kansje ikke anbefalt online men den mest brukervenlige jeg har prøvd! Link

3: Hey0 sitt server program som er mer avansert men har et stort nettverk av plugins.Link

Om du skal på nett på serveren må du åpne noen porter og det kan noen andre hjelpe deg med da jeg bare kjører lan server :)

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Mine to basar er minst 200 blokker frå kvarandre. Ein portal i kvar base. Men begge leder til samme portal i Nether, og portalen i Nether går berre til min 2. base.

Jeg fikk til slutt koblet 3 porter i nether til riktig posisjon i basene mine. Mye prøving og feiling, men forholdsvis enkelt.

Først oppretter du en portal i real, drar til nether og tilbake til real. Nå ser du at du havner feks 50 blokker unna den første portalen.

Ødelegg den nye portalen, reis tilbake til nether og prøv å plassere en portal i nether sånn at den relative avstanden blir den samme som for de to i real. Det vil si 50\8 blokker.

Til slutt vil portalen i nether havne der den skal stå, og du vil kunne reise rett til den portalen du bygde først.

Når dette er gjort må du gjøre det samme igjen, men denne gangen prøve å plassere en portal som treffer den andre (200 blokker unna, 25 i nether).

Sørg for at du ødelegger de portalene som du bommer med i real, sånn at spillet hele tiden må generere nye portaler. Da vil du se hvor langt du til en hver tid er fra målet.

Lenke til kommentar

den mapen jeg startet på er det ikke noe snø. jeg har lett lenge og ikke funnet noe annet enn områder med mye sand, trær og lite trær, men ikke noe snø. er det bare jeg som er uheldig som ikke får generert snøområder, eller kommer det ikke snø hvis jeg startet på en bar map. (jeg har laget et nyt game etter haloween oppdateringen)

:)

Lenke til kommentar

Er DIM-1 mappa til the Nether? Vil gjerne slette Nethermapen min pga portal bugs.

Jepp :)

Samme her, tror ikke det er en bug. Jævlig irriterende da, siden jeg hadde planer om å ha dritmange portaler i et rom i Nether som ledet til forskjellige steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...