Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Har vært på gresskar jakt. før updaten så var saven på 13MB og nå er den oppe i 52MB :O Eg trur eg må slette chunk's som eg har brukt til å finne gresskar for å senke fil størrelsen :)

Du ser nok hva som har øket fil-størrelsen så mye:

Normal bildet er 3216x3904px på2,04MB

map2-normal-day.png

Vet ikke hvorfor hele karter er grått og trist, antageligvis fordi Cartograph ikke er oppdatert til å forstå biomies? Og ja, det gule på kartet er noen skogbranner :p

Leste akkurat i skrivende stund i Cartograph tråden att den er blitt oppdatert til å skjule Nether i kartet siden feil har gjort att Nether ble lagt over det "vanlige" kartet. Farger er ikke kommet fordi det ser ut til att biomie farger ikke er lagret i save filene :(

Isometric bildet er 9920x5888px på 15,27 MB

map2-day.png

Endret av Luemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som har link til guide på hvordan man lager en dør med kombinasjonslås?

post-87551-1288559979,0769_thumb.jpg

For at døren skal være åpen må de 3 spakene med inverter bak være aktive, og ingen av de andre. Begge signalene inverteres for at døren skal åpnes og ikke lukkes ved riktig kombinasjon.

Øverst er en and-gate som sørger for at døren åpnes når begge sider av kombinasjonen stemmer.

Med disse 6 bitene får du 64 mulige kombinasjoner. Du kan i teorien ha så mange brytere du vil, og på den måten øke sikkerheten. Da må du passe på å forsterke\repetere signalet hver 15. redstonedusttrådsak.

Selve layouten for rommet (rommene) må du finne ut av selv. Her har jeg bare lagt ut kretsen for å vise hvordan du kan gjøre det.

Får ikke denne til å funke jeg. Gjør nøyaktig hva du beskriver i den tegninga ved hjelp av http://www.minecraftwiki.net/wiki/File:StandardLogicGates.png

Lenke til kommentar

noen som har link til guide på hvordan man lager en dør med kombinasjonslås?

post-87551-1288559979,0769_thumb.jpg

For at døren skal være åpen må de 3 spakene med inverter bak være aktive, og ingen av de andre. Begge signalene inverteres for at døren skal åpnes og ikke lukkes ved riktig kombinasjon.

Øverst er en and-gate som sørger for at døren åpnes når begge sider av kombinasjonen stemmer.

Med disse 6 bitene får du 64 mulige kombinasjoner. Du kan i teorien ha så mange brytere du vil, og på den måten øke sikkerheten. Da må du passe på å forsterke\repetere signalet hver 15. redstonedusttrådsak.

Selve layouten for rommet (rommene) må du finne ut av selv. Her har jeg bare lagt ut kretsen for å vise hvordan du kan gjøre det.

Får ikke denne til å funke jeg. Gjør nøyaktig hva du beskriver i den tegninga ved hjelp av http://www.minecraft...dLogicGates.png

jeg fikk den til å funke veldig bra, kan komme med bilder i morgen :)

utvidet den til og med til 7 variabler på hver side :) (som gir 16284 mulige kombinasjoner :p )

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Er det noe spesielt man må gjøre for å få lava eller vann til å spre seg? Prøver å lage et lavatårn, plukket opp litt lava i noen bøtter men når jeg plasserer det på blokken som liksom skal være "kilden" så er lavaen der litt før den forsvinner. Den sprer seg ikke og renner nedover som jeg vil ha den til å gjøre.

Anyone?

Lenke til kommentar

Portalen min :ph34r:

post-167340-1288613147,3394_thumb.png

Måtte jo lage den litt fancy når jeg først var igang :p

Noen flere bilder fra mapet mitt:

Fra toppen av portalen:

post-167340-1288613169,9556_thumb.png

Fontene til høyre, wheat og reed farming i midten. (Og spawnpoint i det fjerne :p )

Lageret mitt:

post-167340-1288613197,2382_thumb.png

9 enkle og 1 dobbel kasse.

Overview:

post-167340-1288613215,7373_thumb.png

Veranda, undervanns glasskuppel og "Point zero". Døra er fra der jeg startet å mine :p

Og "kjede seg med lighter i solnedgang"... :whistle:

post-167340-1288613236,0447_thumb.png

Da er det bare å finne sverdet :confused:

post-167340-1288613250,9226_thumb.png

:ph34r:

Lenke til kommentar

Mens i spillet så trykker du på i for å komme inn i inventory (pause spillet med Esc vil ikke virke), mens du er der høyreklikker du på system klokken og trykker "Juster dato/klokkeslett". Da trykker du på "Endre dato og klokkeslett...".knappen.

Still klokken en time frem eller tilbake.

Gå tilbake til spillet og da vil alt gå så mye fortere :D Hastigheten vil da gå tilbake til det normale etter sånn ca 30sec eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Hvordan lager man en "vei" med vann (3 eller 4 bred)? Bare legge en el haug med forskjellig kilder nedover?

Om det er vannheis nedover du tenker på så holder det med et hull på 2x2 med vannkilder i 2x2 på toppen

Nei, tenkte på bortover. Har prøvd å lage, men det ender alltid opp med at det blir tomt for vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...