Weir Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Har vært på gresskar jakt. før updaten så var saven på 13MB og nå er den oppe i 52MB :O Eg trur eg må slette chunk's som eg har brukt til å finne gresskar for å senke fil størrelsen Du ser nok hva som har øket fil-størrelsen så mye: Normal bildet er 3216x3904px på2,04MB Vet ikke hvorfor hele karter er grått og trist, antageligvis fordi Cartograph ikke er oppdatert til å forstå biomies? Og ja, det gule på kartet er noen skogbranner Leste akkurat i skrivende stund i Cartograph tråden att den er blitt oppdatert til å skjule Nether i kartet siden feil har gjort att Nether ble lagt over det "vanlige" kartet. Farger er ikke kommet fordi det ser ut til att biomie farger ikke er lagret i save filene Isometric bildet er 9920x5888px på 15,27 MB Endret 1. november 2010 av Luemannen Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Og der var plutselig klokka halv to. Vanskelig å halde styr på ghasts OG klokka samtidig 4 Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvordan lager man en "vei" med vann (3 eller 4 bred)? Bare legge en el haug med forskjellig kilder nedover? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Og der var plutselig klokka halv to. Vanskelig å halde styr på ghasts OG klokka samtidig tiden går fort når man må opp tidlig dagen etterpå 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvordan lager man en "vei" med vann (3 eller 4 bred)? Bare legge en el haug med forskjellig kilder nedover? Om det er vannheis nedover du tenker på så holder det med et hull på 2x2 med vannkilder i 2x2 på toppen Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 noen som har link til guide på hvordan man lager en dør med kombinasjonslås? For at døren skal være åpen må de 3 spakene med inverter bak være aktive, og ingen av de andre. Begge signalene inverteres for at døren skal åpnes og ikke lukkes ved riktig kombinasjon. Øverst er en and-gate som sørger for at døren åpnes når begge sider av kombinasjonen stemmer. Med disse 6 bitene får du 64 mulige kombinasjoner. Du kan i teorien ha så mange brytere du vil, og på den måten øke sikkerheten. Da må du passe på å forsterke\repetere signalet hver 15. redstonedusttrådsak. Selve layouten for rommet (rommene) må du finne ut av selv. Her har jeg bare lagt ut kretsen for å vise hvordan du kan gjøre det. Får ikke denne til å funke jeg. Gjør nøyaktig hva du beskriver i den tegninga ved hjelp av http://www.minecraftwiki.net/wiki/File:StandardLogicGates.png Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) noen som har link til guide på hvordan man lager en dør med kombinasjonslås? For at døren skal være åpen må de 3 spakene med inverter bak være aktive, og ingen av de andre. Begge signalene inverteres for at døren skal åpnes og ikke lukkes ved riktig kombinasjon. Øverst er en and-gate som sørger for at døren åpnes når begge sider av kombinasjonen stemmer. Med disse 6 bitene får du 64 mulige kombinasjoner. Du kan i teorien ha så mange brytere du vil, og på den måten øke sikkerheten. Da må du passe på å forsterke\repetere signalet hver 15. redstonedusttrådsak. Selve layouten for rommet (rommene) må du finne ut av selv. Her har jeg bare lagt ut kretsen for å vise hvordan du kan gjøre det. Får ikke denne til å funke jeg. Gjør nøyaktig hva du beskriver i den tegninga ved hjelp av http://www.minecraft...dLogicGates.png jeg fikk den til å funke veldig bra, kan komme med bilder i morgen utvidet den til og med til 7 variabler på hver side (som gir 16284 mulige kombinasjoner ) Endret 1. november 2010 av Borbra Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Er det noe spesielt man må gjøre for å få lava eller vann til å spre seg? Prøver å lage et lavatårn, plukket opp litt lava i noen bøtter men når jeg plasserer det på blokken som liksom skal være "kilden" så er lavaen der litt før den forsvinner. Den sprer seg ikke og renner nedover som jeg vil ha den til å gjøre. Anyone? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Multiplayer? I så fall så er det fordi tømming av bøtter skjer kun på clientside, og ikke på serveren, og derfor vil det ikke var. Be mod på serveren om å spawne et par vannblokker til deg. Lenke til kommentar
ExhAustad Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Portalen min Måtte jo lage den litt fancy når jeg først var igang Noen flere bilder fra mapet mitt: Fra toppen av portalen: Fontene til høyre, wheat og reed farming i midten. (Og spawnpoint i det fjerne ) Lageret mitt: 9 enkle og 1 dobbel kasse. Overview: Veranda, undervanns glasskuppel og "Point zero". Døra er fra der jeg startet å mine Og "kjede seg med lighter i solnedgang"... Da er det bare å finne sverdet Lenke til kommentar
Weir Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Plagsomt att spillet skal generere en ny port hver gang eg forlater Nether. To stykker er blitt plassert oppå en bygning. Har fjernet de nå takket være klokke glitchen <3 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Mens i spillet så trykker du på i for å komme inn i inventory (pause spillet med Esc vil ikke virke), mens du er der høyreklikker du på system klokken og trykker "Juster dato/klokkeslett". Da trykker du på "Endre dato og klokkeslett...".knappen. Still klokken en time frem eller tilbake. Gå tilbake til spillet og da vil alt gå så mye fortere Hastigheten vil da gå tilbake til det normale etter sånn ca 30sec eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvordan lager man en "vei" med vann (3 eller 4 bred)? Bare legge en el haug med forskjellig kilder nedover? Om det er vannheis nedover du tenker på så holder det med et hull på 2x2 med vannkilder i 2x2 på toppen Nei, tenkte på bortover. Har prøvd å lage, men det ender alltid opp med at det blir tomt for vann. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har han gjort det så man ikke kan lage pools med evig vann lenger? Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Joda, kan det, men de renner ikke evig bortover. Så etter 10 blokker ellerno så må jeg lage en ny kilde. Prøver å få den til å vare lenger, men grenser for hvor langt jeg kommer. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 en bøtte med vann renner jo ikke uenderlig langt. TROR den renner 5x5 eller noe slikt på maks. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Derfor jeg spør, lager dere bare en hel haug med kilder bortover? Eller noen andre fancy metoder? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 det sier seg vel selv at man må legge flere da:P bare ha en vannkilde i nærheten og øv deg litt så får du nok inn teknikken rimelig fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå