Runar Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Notch legger jo til biomes i halloween-oppdateringen, og det vil fungere på den måten at gamle kart ikke ser noe til dette før nye landområder genereres. Med andre ord vil kartet ditt være slik det er nå, og eventuelle nye landområder vil variere mellom snø, skoger, ørken osv. etter halloween-oppdateringen kommer på plass. Det er heller ingen grunn til å tro at fremtidige oppdateringer skulle kreve nye kart, men spillet er jo enda i Alpha så alt kan skje. Det er jeg klar over, men det er den siste setningen din jeg er bekymret over. Hvis jeg ikke tar helt feil ble et annet kartsystem brukt før Alpha? Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jeg har hørt er at gamle maps vil fungere, men de vil ikke ha med oppdateringene. Derfor er det lurt å bytte map når oppdateringa er i orden. Ingen ting vil derfor bli endra på det som allerede er på mapen, men dette vil jo også medføre at bugsene er fortsatt på den delen. Den nyere delen av mapen (etter hvert som man går rundt) vil ha med oppdateringa. Min annefaling er å bytte map etter oppdateringa Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Min annefaling er å bytte map etter oppdateringa Det er nok ikke dumt, nei, men etter å ha brukt så mange dager på dette velger jeg å heller se om jeg får fjernet deler av kartet jeg ikke bruker. Det er sikkert mulig ved å rote rundt i mappene. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Er ikke sikker, men syntes å huske å ha lest at gamle kart får oppdateringen. Som sagt, bare nytt land som blir generert får biomes da. Skal prøve å finne ut. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 TROR det blir slik at eksisterende kart forblir snø/temperate verdener, men kan "enkelt" forandre på det i level.dat uten å miste noe, finner jo ut med sikkerthet om ikke altfor lenge uansett Lenke til kommentar
Lange Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 "Biomes WILL be available in old saves, if you walk far enough. That is, new generated chunks will get biomes." http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=3&t=49256 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Flere som har kommet over denne tweeten ifra notch? Endret 23. oktober 2010 av Luemannen Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Flere som gar kommet over denne tweeten ifra notch? "That page doesn't exist" Lenke til kommentar
Weir Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Flere som gar kommet over denne tweeten ifra notch? "That page doesn't exist" Funker fint for meg. Får laste opp ett bilde da. Linken Micleee linker til: http://www.minecraft.net/skin/skin.jsp?user=Miclee Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Då var Minecraft.net nede igjen... Får verken logga meg på eller gått inn på linken til Luemannen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Linken Micleee linker til: http://www.minecraft.net/skin/skin.jsp?user=Miclee Du har ikke bilde av denne siden istedet? Jeg fikk fint opp tweeten, men minecraft.net laster ikke. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hva kan jeg gjøre i dette spillet? Får ikke testa det nå som sida er nede. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Er det noe nytt som gjør at man instant død om man kommer borti lava? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Er det noe nytt som gjør at man instant død om man kommer borti lava? Lurer på det samme... Falt ned et hull rett i lava, å nå finner jeg ikke "hjem" igjen.... Det er rimelig langt fra Spawn, men jeg vet ikke retning... Finnes det et godt "wiew-map-program" som viser hele verden ikke bare biter...? Har prøvd : Minutor (som ikke laster maps overhode) og MineWiev (som lasters bare små deler, finner ikke hjem med denne) Edit : Et spørsmål til, er derden "uendelig" eller finnes det en grense/vann til alle kanter? Map 2 har passert 20Mb og vokser stadig (siden jeg ikke finner veien hjem ) Endret 23. oktober 2010 av Tore Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Du kan bruke Cartograph til å lage kart av verdenen din. 1 Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hva kan jeg gjøre i dette spillet? Får ikke testa det nå som sida er nede. Gå rundt og samle materialer, så bygge hva du måtte ønske. Blir ganske mye graving, noe hele spillet handler om. Du lager ting ved å trykke på I , og legge ting som feks ved , i boksene. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Er det noe nytt som gjør at man instant død om man kommer borti lava? Lurer på det samme... Falt ned et hull rett i lava, å nå finner jeg ikke "hjem" igjen.... Det er rimelig langt fra Spawn, men jeg vet ikke retning... Finnes det et godt "wiew-map-program" som viser hele verden ikke bare biter...? Har prøvd : Minutor (som ikke laster maps overhode) og MineWiev (som lasters bare små deler, finner ikke hjem med denne) Edit : Et spørsmål til, er derden "uendelig" eller finnes det en grense/vann til alle kanter? Map 2 har passert 20Mb og vokser stadig (siden jeg ikke finner veien hjem ) du kan lage et kompass, ved å putte 4 jern og 1 redstone i en workbench, redstone i midten, og jernet rundt. kompasset peker mot spawnet ditt. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Skjønte ikke det selv om jeg leste hva tastatur bokstavene kunne brukes til. Alt jeg gjorde var å legge til ting og ødelegge for det meste. Trodde spillet skulle være sånn. Ok, så jeg kan lage ting ved å hamstre ting, og jeg kan ødelegge ting, bygge.. Hva mer går det ut på? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Du kan bruke Cartograph til å lage kart av verdenen din. Den fungerte strålende vettu! Jeg var så på villspor at det gikk mye raskere å druke meg å komme til spaw igjen, for så å gå hjem... Im Hooooome! Takk du kan lage et kompass, ved å putte 4 jern og 1 redstone i en workbench, redstone i midten, og jernet rundt. kompasset peker mot spawnet ditt. For sent etter man har død, når man ikke vet retningen hjem uansett, men skal lage meg et nytt og notere meg retningene... Har også laget meg en fakkelvei fra spawn til slottet/palasset/fortet/gruveinngangen... Så nå finner jeg hjem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå