Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(arthoz var før meg)

Info fra Halloween update:

http://www.pcgamer.com/2010/10/22/minecraft-halloween-update-preview-meet-the-ghasts/

 

Notch has just sent us screens and info about a new monster type he’s adding in the Minecraft Halloween Update on October 31st. The Ghasts are flying cuboid jellyfish that shoot fireballs at you, blowing chunks out of the world around you and setting it on fire.

post-63221-1287772675,1312_thumb.jpg

 

It’s another world that doesn’t exist in the same space as the beautiful randomly generated landscapes we’ve been exploring and building on. The red rock it’s made from can burn forever when ignited (though the player can douse them), so with a few Ghasts around it can get hot. But if you can get there, any distance you travel will take you 16 times further in the real world. It’s essentially a quick but dangerous travel system, and to use it you’ll have to build a portal.

 

the game will now generate snowy stretches, desert areas, forests and other climate regions all in the same world. It should make exploration even more exciting than in the uniform worlds we have right now.

 

Mye nytt!

Endret av Thor.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte dette spillet på mandag, og fy søren så avhengighetsskapende det er!

 

Fant meg et flott lite sted, like ved sjøen, primært med bratte klipper rundt. Har også gravd meg nedover, lagd en liten underjordisk trefarm, og utforsket huler. Den ene var så diger at save filen min hoppa fra 2,4 til 3,8 MB. Dvs. tre underjordiske fosser, masse redstone, diamonds, gold og dritmye coal.

 

Det geniale er jo at ingen presser deg til å gjøre noe som helst! Digger dette spillet, og har store planer for fremtiden!

Lenke til kommentar

Synes det er stas at det ikke er achievments i det, enda i hvert fall.

 

Kommer til å plukke det opp igjen etter halloween updaten. Mekke meg en hule, hus og utkikstårn :new_woot:

 

 

Edit: Er gira på å lese om updaten, men samtidig er det artig å utforske alt dette i spillet selv :D

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det i nærmeste fremtid kommer en oppdatering som gjør alle gamle kart ubrukelige, for nå begynner jeg å ha brukt mange timer på dette spillet.

Notch legger jo til biomes i halloween-oppdateringen, og det vil fungere på den måten at gamle kart ikke ser noe til dette før nye landområder genereres. Med andre ord vil kartet ditt være slik det er nå, og eventuelle nye landområder vil variere mellom snø, skoger, ørken osv. etter halloween-oppdateringen kommer på plass. Det er heller ingen grunn til å tro at fremtidige oppdateringer skulle kreve nye kart, men spillet er jo enda i Alpha så alt kan skje.
Lenke til kommentar

Kart, sier dere? Jeg startet med dette spillet i går, gikk først offline. Lagde meg en liten hule, noen fakler, holdt meg der inne for natten. Litt senere døde jeg, og fant ikke hula mi igjen. Spawna vel et helt annet sted… Jeg lagde nytt game (og har kommet greit langt der nå), men KART? Det hadde virkelig vært noe. Er det noe ekstra man må laste ned?

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Kart, sier dere? Jeg startet med dette spillet i går, gikk først offline. Lagde meg en liten hule, noen fakler, holdt meg der inne for natten. Litt senere døde jeg, og fant ikke hula mi igjen. Spawna vel et helt annet sted… Jeg lagde nytt game (og har kommet greit langt der nå), men KART? Det hadde virkelig vært noe. Er det noe ekstra man må laste ned?

Det er en ting du kan laste ned slik at du får kart in-game. Men vet ikke hva det heter.

 

Cartographer kan du også bruke. Da får du et kart over saven din. Men du kan ikke bruke det ingame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...