Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Mitt "lille" prosjekt jeg driver med for tiden (på griznah sin server selvsagt, THE PLACE TO BE), går fryktelig sakte akkurat nå men, siden jeg sliter med å finne ut hva rom skal brukes til, snart tom for ressurser og bruker en del av dagen til andre ting.

 

Skal troligens bli høyere enn det er nå, har ikke helt bestemt meg, tar det etterhvert som jeg fyller etasjene.

 

project.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker jeg, brukte 3dager (omtrent aktiv hele dagen) med utgraving, og det var med litt hjelp, tenker vi sier 3dager med bygging også, men det er mer sneglefart, idler ganske ofte mens jeg tenker ut hva jeg skal lage i rommene som blir til. Snart 2uker siden jeg starta med prosjektet totalt tror jeg ?

 

Eller kan jeg nevne at jeg har brukt 1500glass så langt, ca 13000 stein og en hel drøss med fakler, og selvsagt massemasse planker for gulv/tak, men har ikke noe tall på det :p

 

Og ja, folk kan komme å brenne ned etc i multiplayer, om det ikke har blitt skrudd av da selvfølgelig

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg er mest imponert eller mest skremt av prosjektene folk tar på seg i Minecraft.. ;)

 

Selv graver jeg rundt nivå 0 og prøver å karre til meg litt gull og diamanter. Jeg klarer forøvrig ikke å fylle lava i bøtter med mindre jeg tar "kilden". Hva må man gjøre for å kunne hente en og en bøtte uten at hele lavastrømmen blir med?

 

 

Lenke til kommentar

Brann har blitt skrudd av på serveren min/vår etter et par uhell.

Man har så klart alltid muligheten for at noen tar hakka si og går til verks på bygget ditt, men det har ikke skjedd hos oss. Nå har vi jo whitelisting på brukere tross alt, og backup flere ganger daglig.

 

Worldmap: http://mc.griznah.net

 

Har dere virkelig bygget alt det der fra bunn, uten å jukse osv? Altså, til og med med ubegrenset materiale ville det der tatt sykt mye tid.

 

Må si jeg også blir sjokkert over prosjektene folk foretar seg. Arthoz, prøver du å si at du faktisk lager separate rom i bygningen din?

 

Jeg lagde et tårn som gikk så høyt opp man kunne , med kanskje i underkant av 20 blocks i bredde, synes DET var et sykt prosjekt jeg. Hvor stor er verden i minecraft btw?

Lenke til kommentar

veldig lite juks ja, "the wall" er selvsagt juksa siden man ikke får ull/snø i multiplayer enda, ellers er ~alt som er bygd -vann/lava gjort uten juks.

 

Og ja, lager seperate rom i bygningen, kan jo ikke bare la det være tomt!

 

 

Verden i minecraft kan bli ~8ganger så stor som overflata til jorda, så er ikke noe problem med plass =)

Lenke til kommentar

Her er en video jeg en kompis mekka på servern hans etter vi begge shoppa spillet. Sykt mange timer vi brukte på detta prosjektet selv om vi juksa til oss glass :p

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=eGZKC_cvRBA

 

Sjukt hva folk finner på. hvordan har du klart å bygge en bygning som det der under vann? Vil ikke vannet bare renne inn mens du bygger greia?

 

Ikke si du i etterkant brukte 1000 bøtter til å bære ut vann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...