Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

0.5. Finn cmd, på vista/7 skriver du inn cmd i "start søk" nederst i startmenyen og trykker enter. Skriv så ipconfig /all og trykk enter. Der skal du få opp mange tal. Finn den som er på 192.168.*.* eller 10.*.*.* Ein av desse er din interne IP. Pass på at det er den som står som IP i server.properties.

1.Gå inn på http://www.canyouseeme.org/

2.Om det står at porten 25565 er open, gå til steg 3.

3. http://www.whatismyip.com/

4.Gi din EKSTERNE IP-adresse som du fekk frå steg 4 til kompisen din.

5. No bør han kunne koble til.

jeg fikk timed out error når jeg skulle se om 25565 var open

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det flere som har opplevd at kontoen bare har forsvunnet? Har en venn som skriver brukernavn og passord korrekt og får beskjed om feil bruker/pass. Og når han prøver glemt passord via minecraft.net så får han kun beskjeden "Couldn't find that user".

 

Har fått han til å sende mail for å få hjelp men lurte på om det var noen her osm var kjent med problemet.

Lenke til kommentar

Byget nettop en enorm TNT kanon, sammen med monster spawneren min kan ikke dette gå feil.

Tenker å enten plassere 8/4 slike gutter på toppen av slottet mitt, noen tanker? 8 Er litt mye men samtidig veldig badass.

 

Bilde, takk?? :D

 

I dag har jeg, med litt hjelp av en venn, bygget en enorm borg (i følge meg). Den er på 51 * 58 blokker, og med murvei rundt hele på toppen. Neste steg blir å lage tårn i hjert hjørne. Tror jeg må fikse på gulvet også. Hva foreslår dere? Stein eller Gress?

 

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Endret av marti9
Lenke til kommentar

stort prosjekt jeg startet på idag. skal være en to etasjer tre farm.

brukte redstone gravemetoden. finn et stort område med dyp sang. grav så langt ned til det ikke er mere sand. så tar du og graver den nederste sandblokken og legger en redstone under. da vil all sanden bli ødelagt når den treffer redstonen. funker fjell og du blir fort ferdig med å grave hullet for underetasjen og du får nok sand for å lage glasskuppelen :)

 

 

287g7sm.jpg

 

24etdw9.jpg

 

vann veien og trefarmen ovenifra

 

r70fep.jpg

 

inngangen til farmen

 

1zw25gz.jpg

 

første og andre som ikke er ferdig. (første er havlferdig og underetasjen er 1/4 eller noe.

 

1h3rt3.jpg

 

Lenke til kommentar

Har Notch noen gang sagt at halloween-updaten er overgangen til beta? Det har definitivt ikke jeg fått med meg. Det er kun her på forumet det blir påstått at beta kommer 31. oktober. Noen av dere som har sitater fra Notch eller lignende?

Nei det er bare en stor patch. Men godt mulig dete kan ligge noe idet, han har jo lenge sangt at det nærmer beta. Uansett så spiller det vel strengt tatt ingen rolle.

Lenke til kommentar

Hvorfor står det i førsteposten at Minecraft er et 8-bit spill?...

 

Til dømme av det så må det være grusomt laget, om det tar 1200MB av serveren min sitt minne og fortsatt kjører 8-bit. 8-bit kan ikke adressere mer enn 256bit med minne om jeg ikke tar alvorlig feil.

 

Han mente vel at det var en slags 8-bit style i spillet (stating the obvious).

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...