Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Ferdig med cobblestone fabrikken min

ENDELIG!!!

 

Ganske stort med rundt 10 forskjellige bygninger som kan reprodusere evig med cobblestone.

Hvorfor? Fordi jeg kan! Og slottet mitt skal være selvforsynt med alle tenkelige råvarer.

 

Jeg klarer ikke forstå hvordan den der greia fungerer :p Kan du forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdig med cobblestone fabrikken min

ENDELIG!!!

 

Ganske stort med rundt 10 forskjellige bygninger som kan reprodusere evig med cobblestone.

Hvorfor? Fordi jeg kan! Og slottet mitt skal være selvforsynt med alle tenkelige råvarer.

 

Jeg klarer ikke forstå hvordan den der greia fungerer :p Kan du forklare?

 

Så vidt eg har forstått det så treffer vannet lavaen og gjør den delen av lavaen om til cooblestone.

Lenke til kommentar

Bruk NBT forge (søk på nettet)

 

Beveg musen til du finner at x=0 og at y=0. dette ser du nede i venstre hjørnet. Så vet du at chunk (0,0) er innenfor området. (0,0) til (15,15).

så lett kan det gjøres.

 

Tårnet kan selvfølgelig bygges hvor som helst, men for virkelig å få masse gjennstander og monstre bør den bygges her. Det er fordi at denne delen av kartet alltid har førsteprioritet på at monstre skal dukke opp akkuratt her.

Lenke til kommentar

Bruk NBT forge (søk på nettet)

 

Beveg musen til du finner at x=0 og at y=0. dette ser du nede i venstre hjørnet. Så vet du at chunk (0,0) er innenfor området. (0,0) til (15,15).

så lett kan det gjøres.

 

Tårnet kan selvfølgelig bygges hvor som helst, men for virkelig å få masse gjennstander og monstre bør den bygges her. Det er fordi at denne delen av kartet alltid har førsteprioritet på at monstre skal dukke opp akkuratt her.

 

Så tårnets ideelle plassering er innenfor området (0,0) til (15,15)?

Lenke til kommentar

Monstere vil spawne i tårnet uansett, naturligvis, men chunk 0,0 besøkes alltid først i spawn-algoritmen. De resterende chunkene besøkes i tilfeldig rekkefølge. Derfor vil du, som chad sier lenger opp, maksimere antall mobs hvis du bygger i chunk 0,0. I tillegg bør du lyse opp så mye som mulig i området rundt tårnet. 144x144 blokker rundt der du står og tar imot items.

Lenke til kommentar

Hvor stor vil egentlig forskjellen være på spawnraten mellom (0,0)-punktet og et eller annet random sted i nærheten av basen min? Jeg tenker å prøve meg litt fram først, og heller la (0,0) være forbeholdt et framtidig mega-prosjekt.

 

Nei? Marker stedet med noen blokker, eller bruk NBT som kart mens du sakte nærmer deg stedet.

 

Jepps. Greia er at jeg spiller på Mac og må derfor flytte filer fram og tilbake mellom denne og en Windowsmaskin når jeg skal bruke disse programmene. Men jeg finner sikkert ut av det, takk skal du ha for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Jepps. Greia er at jeg spiller på Mac og må derfor flytte filer fram og tilbake mellom denne og en Windowsmaskin når jeg skal bruke disse programmene. Men jeg finner sikkert ut av det, takk skal du ha for hjelpen. :)

Bruk Dropbox! Du finner en enkel guide her. Jeg fant ut at det er mye bedre å kun synkronisere saves og ikke hele Minecraft-mappen, for hvis du gjør sistnevnte synkroniserer du innstillinger og slikt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...