Populært innlegg NoNamesLeft Skrevet 12. april 2010 Populært innlegg Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Minecraft er et spill som du kan spille rett fra browseren din. Spillet er basert på Java og krever derfor en stord del cpu. Meningen med spillet er å sette ut forskjellige klosser i en stor verden der du kan egentlig bygge det du vil. Spillet har også en survival mode, men dette synest ikke jeg er like morsomt. Du kan finne spillet på www.minecraft.net Du kan også laste ned hacks som gjør at du kan fly/komme deg enklere frem på banen. Den kan fåes her! Crafting guide kan finnes her Advanced mining Guide av MittParadoX: SMP servere: NorgPlay: mc.norgplay.net:25576 Minecraft.no: mc.hardwork.no Norminecraft.net: 193.37.152.48 DreamCraft: server.dreamcraft.no Snowrazer: snowrazer.dyndns.org:25566 Festuz: festuz.net:25565 Norcraft: mc.norcraft.no Griznarnia: mc.griznah.net mc.aaslan.net: mc.aaslan.net MineBubbles: 84.234.237.84:25565 Norwegian Universe: mc.noruni.com www.supermine.net: mc.supermine.net NorthCraft: mc-server.cotnorth.com ds2.norcraft: 79.160.229.65:13337 Buildnorge: mc.buildnorge.no McBlocks: Creative: c.mcblocks.net SMP: smp.mcblocks.net Craft-meup: minecraft.craft-meup.com:56552 Må advare deg! Dette spillet er syyykt avhengighets skapende. Hvordan sette opp egen server (det er nå en egen tråd for dette her!) Hvordan sette opp en Minecraft Server [Windows] Du må ha: Minecraft_Server.exe eller minecraft_server.jar Java 32 bit eller 64 bit Hvordan sette opp serveren Du bør lage en mappe der jar eller exe filen vil laste ned ekstra filer for å kjøre serveren. For EXE FILEN Start exe filen og serveren vil starte opp, du kan lukke serveren med kommandoen stop, men la GUI vinduet først skrive: [iNFO] Done! For help, type "help" or "?" Du vil få feil meldinger som: [WARNING] server.properties does not exist[WARNING] Failed to load ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-players.txt (The system cannot find the file specified) [WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-ips.txt (The system cannot find the file specified) [WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: ops.txt (The system cannot find the file specified) Dem er ikke farlige og gir kun melding om å lage filen. Du vil ikke få dem neste gang du starte serveren. I mappen har du nå en fil som heter server.properties du kan åpne den i notepad. level-name=worldhellworld=false spawn-monsters=true online-mode=true spawn-animals=true max-players=20 server-ip= pvp=true server-port=25565 Den er veldig sjølforklarende, til informasjon skal du ikke skrive IP på server-ip! Starte du opp serveren igjen skal den fungere uten problem, til informasjon bruke den verdier -Xmx1024M -Xms1024M. Det er mulig og starte opp med andre values, men da er det enklere å bruke jar filen. For JAR FILEN Får å starte serveren må vi bruke CMD vinduet (Start -&--#62; kjør: CMD). Jeg forvente denne er på desktop med mappen Minecraft i denne guiden. Cmd vinduet: cd C:\Users\brukernavnpåwindows\Desktop\Minecraft java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar nogui Da er serveren din oppe, den skal bruke Max 1 Gb ram, er det for lite må du forandre settinga til dømes: java -Xms2G -Xmx4G -jar minecraft_server.jar nogui Der heap size er minum 2Gb og max er 4Gb Resten er det samme som over. Har laget en bat fil der den starte minecraft_server.jar vist den er i samme mappe slik du slepp å skrive i cmd vinduet. server_start.bat Den starte med settings: java -server -Djava.net.preferIPv4Stack=true -Xms1G -Xmx2G -jar minecraft_server.jar nogui FAQ Hvordan kjem jeg innpå serveren? [Lokalt] Du må connecte med ip til den pc-en serveren er på. til dømes: 192.168.0.101 Hvordan forandre jeg port? I filen server.properties, har du setningen server-port=25565. Skal den vere 1337, skrive du: server-port=1337 Hvorfor kan jeg ikke joine når jeg forandret port? Du må skrive ip:port til dømes: 192.168.0.101:1337 Oppdatere FAQ etter hva spørsmål som kjem. Vist det er mange som vil ha script for autobackup og autokart kan det sikkert ordnes. #### Moderatoredit #### Lurer du på hvordan du skal sette opp port forwarding/åpne porter for å kunne spille? Da kan spørsmålet stilles her: http://www.diskusjon...hp?showforum=61 Vi har fått flere tilbakemeldinger på at disse spørsmålene tidvis overtar tråden helt og dermed ødelegger for de som bruker tråden aktivt. Det er derfor en fordel at du heller lager en egen tråd. Da vil det også være lettere å hjelpe deg siden kontinuiteten ikke brytes. Endret 19. mai 2012 av NoNamesLeft 47 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Artig spill, er i Java så krever litt CPU. Spillet baserer seg på en blokkverden der man plasserer/fjerner firkantede stener til å lage alt fra borger 8bit figurer (har mistet telling på hvor mange mario og pikachu jeg har laget) og andre byggverk.. Avhengende er det. Man kan også laste ned "hax" så det går raskere å komme seg rundt om kring og bygge i høyden ol. Finnes også server programvare så man kan hoste sin egen server Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Då har Notch byrja å utvikle minecraft på fulltid. Det er berre Infdev som bli oppdatert. Denne veka skal han fikse water physics og caves i infdev, endeleg. Det er også planar for multiplayer survival mode. Det bli nok mykje meir avansert enn det det er no, og eg gler meg sjukt. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Då har Notch byrja å utvikle minecraft på fulltid. Det er berre Infdev som bli oppdatert. Denne veka skal han fikse water physics og caves i infdev, endeleg. Det er også planar for multiplayer survival mode. Det bli nok mykje meir avansert enn det det er no, og eg gler meg sjukt. Gleder meg til det kommer nye ting der! Satser på å ordne opp i førsteposten imårgen Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Cartographer: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=13134 Lagar kart over dine infdev-saves. Her er ein av mine tidlegare kart: Chinecraft. lol. Skulle vere The great wall of chinacraft, men men. I seinare tid har eg laga eit enormt hol heilt ned til botnen, 10x10x65. Lavaopplyst. Eg satt oppe til klokka 5 i natt og gjorde ferdig trappa og lavalyset. Endret 13. juni 2010 av svelemoe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nja pcen begynte å bråke en del så skulle ønske det dro nytte av GPU. Men det er morro å bygge. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Hadde vært morsomt om noen hadde mulighet for å sette opp en server til dette spillet bare for folk fra diskusjon.no. De fleste public serverene er fulle av folk som bare ødelegger. Noen som kunne gjort dette? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Ingen her som spiller? :| Anbefaler virkelig å prøve enn hvor teit spillet hørest ut! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Eg spelar, nesten avhengig. Blir heilt lost i dei naturlige grottene. Trist at han skal oppdatere savesystemet slik at dei gamle blir ubrukelege, men kjekt med minecarts. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Prøver det i skrivene stund, for en fasinerende spill og er faktisk litt kult Men irriterer meg over at man ikke kan bytte om slik at man adder blokker med venstre og ikke høyre Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Men irriterer meg over at man ikke kan bytte om slik at man adder blokker med venstre og ikke høyre Er helt enig med den der! Hadde ett håp om at jeg kunne spille infdev uten premium, men Eg spelar, nesten avhengig. Blir heilt lost i dei naturlige grottene. Trist at han skal oppdatere savesystemet slik at dei gamle blir ubrukelege, men kjekt med minecarts. Ja. Den der var veldig dum, men tror d går ann å bruke den cheaten jeg har linket og loade dine gamle saver inn i den gamle versionen Hva er minecarts? Har egentlig kunn spillt creative mode med folka fra Ultimate-Guitar.com Endret 22. juni 2010 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Fysj, creative er kjedeleg. Det er i infdev det skjer! Å spele Minecraft utan crafting (creative) er som spagetti utan saus. Alltid i fare for å dø av mosnter, endelause kart og natt/dag med faklar eller lava som lys. Ein kan også bruke bøtter for å ta med seg vatn eller lava, og minecarts som går på skinner for å transportere ressursar. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Fysj, creative er kjedeleg. Det er i infdev det skjer! Å spele Minecraft utan crafting (creative) er som spagetti utan saus. Alltid i fare for å dø av mosnter, endelause kart og natt/dag med faklar eller lava som lys. Ein kan også bruke bøtter for å ta med seg vatn eller lava, og minecarts som går på skinner for å transportere ressursar. Hørest syykt ut Men har ikke mulighet å kjøpe spillet Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Fysj, creative er kjedeleg. Det er i infdev det skjer! Å spele Minecraft utan crafting (creative) er som spagetti utan saus. Alltid i fare for å dø av mosnter, endelause kart og natt/dag med faklar eller lava som lys. Ein kan også bruke bøtter for å ta med seg vatn eller lava, og minecarts som går på skinner for å transportere ressursar. Men har ikke mulighet å kjøpe spillet Det er vel ikkje så vanskeleg? Siste utveg er spendon kort frå narvesen, enkelt og greitt. 70 kr er ikkje mykje akkurat. Viss du er heilt desperat fins det public accounts. Brocraft har ein public account, heilt nederst på sida. Ikkje forandre passordet. http://brocraft.net/minecraft.html Account Name: Copelandlovesyou Password: brocraft Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Fysj, creative er kjedeleg. Det er i infdev det skjer! Å spele Minecraft utan crafting (creative) er som spagetti utan saus. Alltid i fare for å dø av mosnter, endelause kart og natt/dag med faklar eller lava som lys. Ein kan også bruke bøtter for å ta med seg vatn eller lava, og minecarts som går på skinner for å transportere ressursar. Men har ikke mulighet å kjøpe spillet Det er vel ikkje så vanskeleg? Siste utveg er spendon kort frå narvesen, enkelt og greitt. 70 kr er ikkje mykje akkurat. Viss du er heilt desperat fins det public accounts. Brocraft har ein public account, heilt nederst på sida. Ikkje forandre passordet. http://brocraft.net/minecraft.html Account Name: Copelandlovesyou Password: brocraft Tror nok jeg "låner" spillet i noen dager til jeg kommer meg til nærmeste narvesen butikk. (90 minutter i bil :O) Syns bare så synd på fyren som har laget det vist jeg spiller det mye uten å kjøpe Lenke til kommentar
Copopit Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Ganske moro spill, men nå i det siste har Java fucka seg og jeg kan ikke spille Minecraft Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 *snipp* Ganske moro spill, men nå i det siste har Java fucka seg og jeg kan ikke spille Minecraft Reinstallere? Lenke til kommentar
Robert. Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Gleder meg til survival kommer, kan bli litt Roleplay her og der Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 tror jeg skal døgne minecraft inatt Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Rideable minecarts ! http://www.youtube.com/watch?v=ppll_5QMfdM 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå