Gå til innhold

nat settings på xbl?

hilip

Anbefalte innlegg

hei jeg har problemer med nat settingen på xbl=( jeg lette etter ruteren min på en sån side men fant den ikke, er det noen som kan hjelpe meg å finne ruteren min; speedtouth multimodem-st780wlt og lodene jeg skal skrve inn????

og hvem har fucket det opp? meg, xbl eller telenor :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har nok ikke åpnet/satt porter/nat'ing fra før :)

Hadde i alle fall ikke gjort det på min! Så satt det på XBL selv.

Om du kjører en ipconfig (fra start -> kjør -> cmd på en windows maskin), vil du få oversikt over din egen ip-adresse, subnet og hva som er din gateway.

Om du er koblet direkte i routeren din (kabel/trådløst), så kan du koble deg til gatewayen via en nettleser.

Standard oppsett fra telenor, så finner du den på IP 10.0.0.138

Når du skriver inn/åpner dette i en nettleser, får du opp kontrollpanelet til routeren din.

Her finner du NAT settings eller mulighet for å kunne åpne porter.

Portene det er snakk om, ligger kanskje inne fra før (de gjorde det på min i alle fall).

Om de ikke gjør det, så finner du de ved litt googling!

Lenke til kommentar

Telenor har nok ikke åpnet/satt porter/nat'ing fra før :)

Hadde i alle fall ikke gjort det på min! Så satt det på XBL selv.

Om du kjører en ipconfig (fra start -> kjør -> cmd på en windows maskin), vil du få oversikt over din egen ip-adresse, subnet og hva som er din gateway.

Om du er koblet direkte i routeren din (kabel/trådløst), så kan du koble deg til gatewayen via en nettleser.

Standard oppsett fra telenor, så finner du den på IP 10.0.0.138

Når du skriver inn/åpner dette i en nettleser, får du opp kontrollpanelet til routeren din.

Her finner du NAT settings eller mulighet for å kunne åpne porter.

Portene det er snakk om, ligger kanskje inne fra før (de gjorde det på min i alle fall).

Om de ikke gjør det, så finner du de ved litt googling!

ok, glemte å si at jeg har mac og er noob på data. jeg har kodene men finner ikke ruteren/modemet på portforward.com. jeg tror ikke jeg har gjort noe for den har skiftet av seg selv mens den var av. Men hvis noen finner ruter/modemet mitt på en sån side hvor jeg bare kan trykke inn noen koder pliz post det her :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...