hilip Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 hei jeg har problemer med nat settingen på xbl=( jeg lette etter ruteren min på en sån side men fant den ikke, er det noen som kan hjelpe meg å finne ruteren min; speedtouth multimodem-st780wlt og lodene jeg skal skrve inn???? og hvem har fucket det opp? meg, xbl eller telenor Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Telenor har nok ikke åpnet/satt porter/nat'ing fra før Hadde i alle fall ikke gjort det på min! Så satt det på XBL selv. Om du kjører en ipconfig (fra start -> kjør -> cmd på en windows maskin), vil du få oversikt over din egen ip-adresse, subnet og hva som er din gateway. Om du er koblet direkte i routeren din (kabel/trådløst), så kan du koble deg til gatewayen via en nettleser. Standard oppsett fra telenor, så finner du den på IP 10.0.0.138 Når du skriver inn/åpner dette i en nettleser, får du opp kontrollpanelet til routeren din. Her finner du NAT settings eller mulighet for å kunne åpne porter. Portene det er snakk om, ligger kanskje inne fra før (de gjorde det på min i alle fall). Om de ikke gjør det, så finner du de ved litt googling! Lenke til kommentar
hilip Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Telenor har nok ikke åpnet/satt porter/nat'ing fra før Hadde i alle fall ikke gjort det på min! Så satt det på XBL selv. Om du kjører en ipconfig (fra start -> kjør -> cmd på en windows maskin), vil du få oversikt over din egen ip-adresse, subnet og hva som er din gateway. Om du er koblet direkte i routeren din (kabel/trådløst), så kan du koble deg til gatewayen via en nettleser. Standard oppsett fra telenor, så finner du den på IP 10.0.0.138 Når du skriver inn/åpner dette i en nettleser, får du opp kontrollpanelet til routeren din. Her finner du NAT settings eller mulighet for å kunne åpne porter. Portene det er snakk om, ligger kanskje inne fra før (de gjorde det på min i alle fall). Om de ikke gjør det, så finner du de ved litt googling! ok, glemte å si at jeg har mac og er noob på data. jeg har kodene men finner ikke ruteren/modemet på portforward.com. jeg tror ikke jeg har gjort noe for den har skiftet av seg selv mens den var av. Men hvis noen finner ruter/modemet mitt på en sån side hvor jeg bare kan trykke inn noen koder pliz post det her Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch780v6/Xbox_Live_360.htm blind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå