spetwols Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei. Jeg har masse gamle bilder på pcen jeg fant fram. Jeg driver og sorterer dem etter år nå, og skulle veldig gjerne vite hvor gamle en del av dem er. Finnes det et program som klarer og granske en hel fil på en måte ? Fra første gang den noen gang ble opprettet. Jeg vet det går an og bare høyreklikke og så velge egenskaper, men er en del som ikke stemmer. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Høyreklikk den raden med "Type", "Dato endret" etc. i Windows Utforsker, velg "Opprettet dato". Det heter forresten å, ikke og. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) De kameraene som er litt nye skriver jo slikt til exif-filen som er innlagt i bildefilen. Disse finner man på "høyreklikk-egenskaper-sammendrag-avansert". Der skal det stå når bildet er tatt, med hvilket kamera og eventuelt hvilke innstillinger som ble brukt for å ta bildet. Er det ikke noe der så vet jeg ikke hvordan du kan finne ut av det ellers. Om det er noe som ikke stemmer så har kanskje ikke kameraet hatt riktig dato? EDIT/PS: om det menes bilder lastet ned fra nett og diverse så er nok "opprettet dato" det eneste som kan hjelpe. Endret 12. april 2010 av E.C. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 De kameraene som er litt nye skriver jo slikt til exif-filen som er innlagt i bildefilen. Disse finner man på "høyreklikk-egenskaper-sammendrag-avansert". Der skal det stå når bildet er tatt, med hvilket kamera og eventuelt hvilke innstillinger som ble brukt for å ta bildet. Er det ikke noe der så vet jeg ikke hvordan du kan finne ut av det ellers. Om det er noe som ikke stemmer så har kanskje ikke kameraet hatt riktig dato? EDIT/PS: om det menes bilder lastet ned fra nett og diverse så er nok "opprettet dato" det eneste som kan hjelpe. Toppers, tusen hjertelig takk! Var det øverste der du skrev jeg mente. Men takk for begge tipsene! virkelig. Hm. på noen av bildene jeg tok i forrige uke står det; Modifisert:2000. Mens vist jeg trykker på sammendrag og avansert, så står det riktig. Vet ikke hva som har skjedd ? Men er ikke så viktig, siden har rett info der. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kanskje du ikke hadde riktig klokke på din maskin da du flyttet over filene hvis modifisert dato ikke stemmer. Uansett, hyggelig å være til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå