Newklear Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) I denne posten står det at man har rett på økonomisk støtte fra foreldre dersom man er over 18, blir kastet ut hjemmefra, og fortsatt går på VGS. Har noen spørsmål angående dette: [*]Hvis jeg ikke blir direkte kastet ut, men flytter ut "frivillig" (Altså på eget initiativ), har jeg da fortsatt krav på støtte? (Krangler så mye og ofte med moren min at det går merkbart ut over skole og sosiale aktiviteter, så jeg føler at jeg egentlig bare bør komme meg ut av huset ASAP. )[*]Har skilte foreldre, hvordan virker dette inn? (Begge foreldrene har foreldrestatus eller hva det heter) [*]Hvor mye støtte er det snakk om? Er det nok til å overleve på sammen med stipend fra lånekassen? (Jobb ved siden av skole er uaktuelt, og vil helst unngå lån hvis det er mulig) På forhånd takk for evt. svar! : ) Endret 12. april 2010 av Newklear Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 I denne posten står det at man har rett på økonomisk støtte fra foreldre dersom man er over 18, blir kastet ut hjemmefra, og fortsatt går på VGS. Har noen spørsmål angående dette: [*]Hvis jeg ikke blir direkte kastet ut, men flytter ut "frivillig" (Altså på eget initiativ), har jeg da fortsatt krav på støtte? (Krangler så mye og ofte med moren min at det går merkbart ut over skole og sosiale aktiviteter, så jeg føler at jeg egentlig bare bør komme meg ut av huset ASAP. )[*]Har skilte foreldre, hvordan virker dette inn? (Begge foreldrene har foreldrestatus eller hva det heter) [*]Hvor mye støtte er det snakk om? Er det nok til å overleve på sammen med stipend fra lånekassen? (Jobb ved siden av skole er uaktuelt, og vil helst unngå lån hvis det er mulig) På forhånd takk for evt. svar! : ) hvis du leser den tråden du henvier til så ser du at det ikke en eneste plass er henvist til at du må kastes ut for å ha rett på støtte av foreldre under vanlig skolegang. om skilte foreldre spiller inn? måtte vel kanskje være med tanke på borteboer stipend? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå