Gå til innhold

Fortsette og leie eller kjøpe leilighet. Trenger gode råd

Beyma

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min samboer er studenter i trondheim, og vi har tenkt til å bo her i 3 år til.

Ved å leie vil vi bruke ca 300.000 tusen på 3 år i leie inkl alt. (strøm, tv, internett osv)

Det jeg lurer på er om vi vil tjene på kjøpe en leilighet som vi skal selge videre når vi flytter? Tilsammen har vi en inntekt på ca 20000 i mnd så vi vil klare å dekke lån og utgifter.

Håpet er jo å kjøpe et oppussingsprosjekt å selge med fortjeneste. Med de vannvittige prisene som er idag, må man jo ha en god del i egenkapital for å få hus/leilighet i oslo område, og dette kan være vår sjanse til dette.

Hva synes dere?

Dette er en ide og tar imot all kritikk og tilbakemeldinger

Takker for hjelp, Crimar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vanligvis vært såpass stor økning i boligpriser at det lønner seg å kjøpe. Men med dagens lave renter er kanskje boligprisene unormalt høye, så det er vanskelig å gi noe godt råd. Leste også at det ikke er spesielt lønnsomt å bruke mye penger på oppussing med mindre kjøperen har samme smak som dere.

Jeg vil vel tro at om dere ender opp med tilsvarende utgifter på lån som dere har på leie er det sannsynlig at det vil lønne seg å kjøpe. Men det er såpass usikkert at jeg tror ikke dere finner noe fullgodt fasitsvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...