Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan inkontinens være psykisk betinget?

Simpfan

Anbefalte innlegg

Jeg har slitet med inkontinens mye, men nå er jeg helt ute av kontroll. Har blitt bleiebruker 24/7 nå, så har stengt meg inne her hjemme av skamfølelse. Jeg lurer på om jeg kan ha mye inkontinens nå fordi jeg ikke så bra psykisk nå? Fikk første inkontinens når jeg var i 18 års alder. Begynte med sengevæting da og da ble jeg psykisk syk også. Har fått feil medisiner i lang tid og blitt kraftig og gått opp mye i vekt. Har hatt utredelser og siste jeg hadde var en cystoskopi. Når den var klar, så var vist alt notmalt sa han som tok den. Var bare å gå ned i vekt. mend et er ikke lett. Jobber med det og har drevet å slanket meg mange år, men ender med spiseforstyrrelse og dårlig psykisk og fysisk. Hvorfor lekker jeg da? Hadde fått stress og urge inkontinens og blanding, men nå skal jeg liksom ikke ha noe i følge han som tok det, men nå lekker jeg mer enn aldri før. Jeg føler jeg må på do hele tiden, jeg går på do, tisser en skvett så ferdig. Sånn har jeg det hele tiden. Når jeg prøver å holde meg så kommer det bare ut selv. Noen ganger kommer det mye, noen ganger en skvett. Så etter noen timer så er bleia full og den må byttes ofte. Sliter med dette om natten også, og har noen ganger avføring også. Jeg har lært å leve med bleier nå, men tør ikke gå ut blandt folk så mye. Er det meningen jeg bare skal bruke dette eller er det behandling å få? Bruker detrusitol, den funket fint før, men nå har den ingen effekt, så slutter med den i dag. Har mye bivirkninger av den, så slutter når den ikke har effekt. Har noen ganger vanskeligheter med å late vannet, og får heller aldri tømt meg ordentlig. Håper noen har noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest gjest

Ja, det kan være psykisk årsak til inkontinens. Har det selv.Får hjelp av psykolog, først og fremst til å bearbeide årsakene. Det er lite skrevet om det, men det er ikke bare du som har det sånn. Kan også være en ide å lese om konversjonslidelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...