Gå til innhold

BK: Et tilbakeblikk på fjorårets sommer


Anbefalte innlegg

Heisann.

Satt og så gjennom gamle bilder og redigerte litt på nytt igjen, da jeg kom over dette bildet jeg tok ifjor på vår første campingtur på sommeren. Bildet er tatt ved Bodøsjøen camping i Bodø (døøøh..) og jeg aner ingenting om historien til bygget sånn at det er sagt!

 

Exif:

1/8 sek lukker på stativ (med 2 sec delay på utløseren)

f/8

55mm med mitt 55-300mm f/4-5.8

ISO 100

Hoya Pro1 Sirkulært pola.filter, pitch 0.75

 

Noen formeninger om dette?

post-179066-1271093768,5964_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint bilde med bra dybde og gode farger. Syne det blir litt midstilt og kanskje litt trangt. Lurer på hvordan dette hade vært i landskapsformat med planten ned til høyre og huset til oppe til venstre, tror kanskje det hadde fungert enda bedre.

 

Men absolutt et bra bilde :)

Lenke til kommentar

innholdet er interessant, jeg lurer på om det er en bekk eller om det er fjære? Fokuset virker fornuftig plassert. Ting er fint plassert vertikalt, men den horisontale sentreringen av de to hoved elementene er jeg, som Dieter, litt usikker på. Men alt i alt er dybden og innholdet nok til å gjøre dette interessant for meg.

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Her synes jeg du har fått fanget et fint, lite øyeblikk.

Kompen din synes jeg er dristig, noe som gjør at jeg er selv litt usikker på den. Jeg ser likevel symmetrien, men synes blant annet det ufokuserte gresset i venstre hjørne, ødelegger en del, samt som jeg gjerne ville hatt litt mer luft på høyre siden av den lille gresstusten, ved siden av den store. Steinene helt i forgrunnen føler jeg heller ikke gir bildet noe spesielt, så en klonet versjon kunne kanskje hevet bildet. Ellers synes jeg du har fått til en bra deling i bildet ditt, der det rennende vannet (?) ditt deler bildet i to, men samtidig binder de sammen med å speile de nydelige fargene du har fått fanget på bygningen. Her er det nemlig farger og nyanser som jeg elsker å se, og vil til og med tørre å påstå, utgjør ditt bilde. Disse varme fargene står rett og slett perfekt til den kalde og tunge himmelen i bakgrunn, som er en nydelig kontrast. Jeg synes likel å ane en litt overlapping av noe "blurry" i ytterkant av bygningen/torva. Kan litt unøyaktig masking være tilfelle?

 

Bra jobba! :D

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende kritikk Heggstad :)

Venter stort sett med å svare til jeg ser du har kommentert noe, du har alltid noe jeg ikke har sett...

 

Anyways, takk dere andre og, men jeg begynner med kritikken til Heggstad.

Jeg har ikke maskert noe, det er èn eksponering og bare løftet lyset litt og vanlig kontrastarbeid og alt man ellers må gjøre med ei Råfil.

Kanskje det er gresset som blafrer vinden?

Har faktisk ikke engang klonet noe bort, objektivet var såpass nytt at jeg slapp det ;p

 

Jeg er enig med gresstusten i nedre venstre hjørne, her vil det komme en klonet versjon.. Det er en liten bekk ja, og det er også fjære sjø, derfor all sanden med fjærmakk-tuer (vet ikke bokmål for dette ordet;D) o.l.

 

Har dessverre ingen eksponeringer lengre unna eller med mindre brennvidde, (55mm var minste på objektivet som jeg brukte da) men skjønner hva dere mener med plasseringen og at det skurrer litt...

Hm... Takker iallefall for fine kritikker, godt å se at det ennå er liv i bildekritikken :)

Lenke til kommentar

Kanskje det er gresset som blafrer vinden?

Tipper det må være det da. :) Noe som også blir delvis bekreftet med 1/8 som lukkertid

 

godt å se at det ennå er liv i bildekritikken :)

litt er det no, men synes likevel det er sørgelig at det har blitt såpass dødt, som det faktisk er. Savner i grunn god-tida med PMnormal og de andre store navna på kommentarlistene. But life must go on! :D

Endret av heggstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...