Gå til innhold

Trenger litt assistanse til kjøp av ny pc

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

Trenger en ny stasjonær, den gamle synger på siste verset.

tenker å kjøpe en ''midlertidig pc'', fordi eg ikkje har lyst eller behov for en kraftig en akkurat nå.

tenker å legge ut 6-8000 for et nytt system.

Så eg tenker nok å kjøpe et CM 690 Avansert kabinett til å ha senere oppgradering, (sikler etter SSD, dette kabinettet har et opplegg for det) men kjøper ikkje SSD i denne omgang.

Men hvis eg skal oppgradere senere så lurte eg på om eg skal kjøpe større strømforsyning til neste pc/oppgradering (1-2 år kanskje?) 750w-850w? eller kjøpe en som er tilpasset det oppsettet som eg skal ha: 550w?

Tenkte meg:

XFX 5770

CM 690 ADV

Western Digital BLACK 1GB

så er det da store spørsmålet. 775 eller AMD X3/X4

slik som eg forstår det så kan man tyne 775 CPU'ne godt, er på vei ut, men er fremdeles veldig gode.

har en kar her som sverger til Intel og at 775 kicker fremdeles ass.

Men eg er åpen for forslag og trenger hjelp til et godt oppsett. Som HK,CPU og RAM og PSU

Har fra før:

Skjerm

Tastatur

mus

DVD-ROM

og alle de andre tingene

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaså så du ville valgt am3 altså, kunne du forklart fordelen?

I så tilfelle for min del så er phenom 965 billig i forhold til ytelsen, men trenger ikkje å legge ut 1500 for en ting som eg ikkje har nytte av ennå. hihi.

tenker meg å legge meg ''midt på treet'' hardware messig

Eg bruker pc til så å si alt, bortsett fra redigeringer ol.

kanske AMD 630 X4?

Lenke til kommentar

AM3 er en langt nyere platform enn 775. 775 synger på siste verset, og er vel egentlig "discontinued" og erstattet med 1156.

Personlig foretrekker jeg AMD over intel pga:

De har pinner i cpu istedenfor fjærer i hovedkortet, det viser seg gang på gang at disse fjærene er et problem.

De gir langt mer ytelse per krone

Billigere hovedkort.

Og politisk er intel et veldig dårlig selskap, lager ulovlige avtaler litt nå og da for at amd ikke skal få en sjanse (utnyttelse av monopolsituasjon).

AM3 sine phenom har vist seg å være ganske klokkevennlige de også.

Lenke til kommentar

Phenom 955 ligger på samme pris som 945 til 1300 på komplett, like greit å gå for 955.

skal visstnok være grei kjøling i CM 690 ADV, så det er ikkje en katastrofe tror eg

det gigabyte kortet har fått god kritikk og, masse godsaker til en billig penge.

men ulåst multiplyer? ka godt gjør det?

Lenke til kommentar

Phenom 955 ligger på samme pris som 945 til 1300 på komplett, like greit å gå for 955.

skal visstnok være grei kjøling i CM 690 ADV, så det er ikkje en katastrofe tror eg

det gigabyte kortet har fått god kritikk og, masse godsaker til en billig penge.

men ulåst multiplyer? ka godt gjør det?

Klokker bedre

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

tenker å kjøpe en ''midlertidig pc'', fordi eg ikkje har lyst eller behov for en kraftig en akkurat nå.

Siden det bare er en midlertidig PC du er ute etter så kan du spare noen kroner og heller satse på en Athlon II X4 630/635. Da får du en 4-kjerners CPU med 2,8/2,9Ghz til under 1000-lappen.

Sats på et HK som varer en stund. En oppdatering av BIOS KAN gjøre alle AM3 hovedkort kompatible med de nye 6-kjerne prosessorene (og en ny 4-kjerners) som er rett rundt hjørnet, men det betyr ikke at alle kort på markedet garantert vil få en oppdatert BIOS. Sikkert større sjanse med de nyere kortene.

890GX brikkesettet med innebygget grafikk er det nyeste og 890FX kommer snart.

CoolerMaster 690 II er solide saker til en god pris.

Ulåst multiplier gjør at du kan øke klokkehastigheten uten å kødde med FSB. Ikke viktig for deg hvis du ikke skal overklokke.

Skaff deg en modulær PSU. Hvis du bare skal ha ett grafikkort så trenger den ikke å være så sinnsykt kraftig. 750w høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar

Tror eg går for dette her ja, nå må eg bare finne alt og bestille det fra komplett imorgen.

har kjøpt en del spill i det siste som eg ikkje kunne fått spille ennå, AvP, COD MW4, Silent hunter 5, Bioshock 2 osv. Men når eg kommer hjem så glemmer eg at systemet faen ikkje klarer det, dette har skjedd gang på gang. sånn går det når man har spillt på konsoll en stund. tenker ikkje på specsene når rman kjøper spillet.

Nå har noe å se fram til. dette ser bra ut.

Tusen takk for hjelpen folkens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...