sondredh94 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Ute etter et headset med god lydkvalitet og god, men ikke for overdreven bass (rock, hip hop). GOD BYGGEKVALITET er også veldig viktig ettersom jeg har hatt mange headset før som alle er blitt ødelagt (pga. ledningen for det meste). En av hovedgrunnene til at valget står mellom disse er pga den avtagbare, utbyttbare kabelen, så da skal det nok ikke være et problem med at ledningen ryker. Jeg har sett litt på Sennheiser HD 25 som er mer en DJ/Studio headphone, og lurer på om den ikke passer helt til meg(den eneste grunnen til at jeg fant den var at den visst veldig god byggekvalitet på og alle delene er utbyttbare). Så jeg heller vel mest mot Bose On Ear, men lurer på hvor god kvalitet det er på bl.a festet/hengslene mellom klokkene og bøylen (og lykvaliteten++)? Erfaringer? Noen som har noen andre anbefalinger så bare kom med dem:) Budsjett:rundt 2000 kr, helst under Endret 12. april 2010 av sondredh94 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kjøpte meg akkurat sennheiser pc 350, god lyd og kvalitet. Litt lite bass men den spiller klokkeklar lyd! Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Sennheiserne har bedre lyd, og bedre kvalitet. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Ja, Har hatt mine HD25 i snart 2 år, å de er nesten som nye. Eneste jeg har gjort er å ha bytta ut putene. Har brukt mine HD25 i både regnvær å snøvær uten å ha merket noe som helst.. Hvis du går for Bose regner jeg med at du er veldig glad i bass, noe som er veldig typisk bose. for det andre regner jeg med at du har relativt stor lommebok i forhold til hva du får når du gjleder bose Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg er veldig fornøyd med mitt Roccat kave. Lyden er klar og fin, og det er ganske bra bass. Utrolig fornøyd Lenke til kommentar
sondredh94 Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Glemte å nevne at det forrige headsettet jeg hadde var et AKG k430. Dette syntes jeg var ok lyd i helt grei bass, men ville gjerne ha *litt* mer bass. Skal prøve bose'n i helgen, men lurer på hvordan Sennheiser HD 25 er i forskjell til AKG k430 eller lignende modeller og bose on ear med tanke på bass(er det i hvertfall bedre bass i HD25 enn AKG'en?)? Endret 15. april 2010 av sondredh94 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Etter det jeg har fått med meg er Bose bare et merke som spiller på høy pris og ikke så veldig mye kvalitet. Tviholder meg til Sennheiser og AKG. Lenke til kommentar
sondredh94 Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) har en siste ting jeg lurer på med sennheiser HD25: har lest noen steder at den har dårlig komfort. Kan dere som har dette headsettet si noe om dette? er det så gale at man ikke kan ha de på mer enn 30 min i strekk? + er det noen som vet om noen butikker hvor jeg kan prøve hd25? Endret 15. april 2010 av sondredh94 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Hvorfor ikke Beyerdynamic DT770? Fantastisk lydkvalitet, de virker solide, koster under 2000,-, og ekspertene sier at lyden er litt farget i retning av mer merkbar bass. Har sittet med de mer eller mindre sammenhengende på i 7 timer under en arbeidsøkt uten problemer. Endret 15. april 2010 av Atald Lenke til kommentar
sondredh94 Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) har prøvd dt770 før, men synes de er for store. vil helst ha noen litt kompakte til bruk med ipod. Endret 15. april 2010 av sondredh94 Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Inntrykket mitt av HD25 er at de blir mer komfortable ved bruk, dvs. at de utvider seg (bøylen blir ikke like stram) når man bruker dem litt. Dette er ett hodesett som er laget for å eliminere støy, uten aktiv støydemping. Lenke til kommentar
sondredh94 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Fikk HD 25 i posten i går og er VELDIG fornøyd! Alt som er blitt sagt om de er sant, knallgod lydkvalitet og isolasjon, veier nesten ingenting. Synes heller ikke komforten var så ille heller. Disse kan absoulutt anbefales, men hvis du kjøper de, pass på å velge HD 25-1 II og ikke HD 25 SP. Skal du bruke de med ipod bør du kanskje kjøpe en headphone amp, men ikke nødvendig. I tilleg fikk jeg de for 1200 kr, så et skikkelig røverkjøp:D Er det noen som har byttet til HD600 eller HD650 kabel? Isåfall, har det mye å si på lydkvaliteten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå