Gå til innhold

Si opp eller holde ut?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt tips og råd ang min situasjon. Jobber deltid i en stilling, har gjort det i snart ett år. Utenom dette utdanner jeg meg via nettstudier og kurs, så stillingen er bare midlertidig. Den er relevant innen ett felt av utdanningen min, men det er bare et av flere felt. Feltet stillingen dekker er et område jeg ikke ønsker å jobbe innen videre etter ferdig utdannelse.

Jeg trives ikke i stillingen, verken med arbeidsoppgavene eller arbeidsmiljøet. Den eneste grunnen til at jeg jobber der og holder ut, er at det er bra med erfaringen for videre jobbsøking. Men i og med at jeg har jobbet der en stund nå, og situasjonen ikke har blitt bedre, vet jeg ikke lenger om det er verdt det.. Har mulighet for å få en annen deltidsjobb, men denne er overhodet ikke relevant for utdanningen. Men jeg får iallefall en inntekt. Har uansett erfaringen til nå, på nesten ett år. Lønna er heller ikke noe bra og arbeidsstedet er langt borte (er avhengig av bil, må kjøre over 40 min en vei).

Hva gjør jeg? Lener mot å si opp, men trekkes likevel i den andre retningen på grunn av at det ser bra ut på CV'en. Jeg tenker også på om det er ondskapsfullt å si opp rett før sommeren, når de trenger folk pga ferieavvikling. Men er dette noe jeg skal vurdere i det hele tatt?

Det jobben gjør med meg ved å ikke trives gjør at jeg vurderer å slutte. Er ikke meg selv på jobb, blir ikke ivaretatt. Trenger noen inputs, for å høre hva folk mener.. Takk for svar ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde sluttet på flekken.

Begrunnelsen til at jeg sier dette er at jeg selv jobbet i mangen år i en stilling jeg ikke trivdes i, men pengene og det at det er litt "skummelt" å si opp jobben stoppet meg.

Men etter jeg sluttet fant jeg ut det er ikke så gale, og er forbanna over at jeg ikke sluttet tidligere.

Det er svært viktig at du trives i jobben, og at arbeidsmiljøet er bra. Her bommer jobben på begge punktene. Er ikke noe å tenke over. Slutt.

Du kan jo søke etter andre jobber mens du har jobben, så slutter du om du finner ny.

Det er ikke "ondt" å si opp, du må ikke tenke sånn. I arbeidslivet så må du tenke på degselv.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...