Gå til innhold

Problemer med D-Link DIR-635

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en DIR-635 for et par uker siden og har slitt med farten jeg får på det trådløse nettverket.

Oppsettet for nettverket er:

Enable Wireless : Always ON

802.11 Mode : Mixed n og g

Enable Auto Channel Scan : Yes

Wireless Channel : Channel 6 (Auto channel scan enabled)

Transmission Rate : Best (automatic)

Channel Width : Auto 20/40Mhz

Visibility Status : Visible

Jeg bruker også WPA-Personal sikkerhet.

Hele grunnen til at jeg kjøpte ny router var å få en med 300Mbit/s, noe den gamle ikke har. Når jeg er koblet til nettverket og går inn på status i Windows får jeg opp at koblingen er "excellent" og at farten er 300Mbps.

Er det noen som da vet hvorfor å guds navn jeg ikke får overført filer mellom en pc og en annen med mer enn 400kb/s? En skjelden gang går farten opp til 1,2-1,3MB/s, men for så å dette ned til tragiske 400kb/s igjen etter et minutt.

Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe immellom deg å routeren som kan fororsake mindre hastighet ? Betongvegg,Tv eller noe som kan lage forrstyrelser ?

Routeren står ca 10 meter fra meg, men med en murvegg mellom. Det er bare rart at jeg får opp at "statusen" på nettverket er 300Mbps og "excellent" signalstyrke, altså full. Og allikevel får jeg bare ca 400kb/s..

Kjøpte routeren fordi den var bra på tester jeg leste, så håper det bare er en instilling eller no annet rart jeg må ordne.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nå å overføre filer mellom en annen bærbar og den maskinen jeg har i stua. Jeg får da 2,5-3,3Mbit/s. Men med en gang jeg benytter min stasjonære på rommet mitt så får jeg ikke mer enn (som sagt før) rundt 400kb/s.

Da må jo dette være noe med maskinen, noen tips?

Jeg har installert Win 7 64bit og jeg har også oppdatert med alle updates. Jeg bruker NOD32 antivirus.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Høres ut som Flimzes er inne på noe. Prøv å sett Wifien til kun 802.11n-mode. Klarer ikke den stasjonære å kommunisere da så støtter den ikke 802.11n-standarden.

Ellers er det verdt å merke seg at følgende ting kan slå ut på nettverket ditt:

- Betongvegg (med metallarmering)

- Mikrobølgeovn

- Trådløse telefoner (som regel ikke mobil)

- Andre WiFi i nærheten som sender på samme kanal

- Andre pcer som bruker nettverket (kun en maskin kan sende om gangen)

For testingens del slå av WPA.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Har nå prøvd å flytte PC'n til samme plass hvor jeg har laptopen (som får 3-4MB/s) uten hell.

Det må altså være noe galt med den stasjonære, og når jeg klikker på troubleshoot wireless network i Win7 så kommer dette opp: Problems with wireless adapter or access point. Fixed.

Dette har altså kommet opp begge gangene jeg har prøvd å trykke på troubleshoot, og også at problemet er ordnet, noe det da ikke er. Jeg vet enda ikke hva dette kan være, men regner nesten med nå at det er en hardware feil?

Lenke til kommentar

Av en eller annen rar grunn så får jeg nå ganske stabilt 1,5MB/s over internett og faktisk nesten opp mot 5MB/s mellom PC'ene. Dette har kun vært idag, så får jo bare håpe på at det fortsetter slik, men lurer enda på hva som har gjort dette...

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne tråden..

Jeg har internett fra GET og bestilte i den sammenheng en D-Link 635 fra samme selskap.

Hos meg blir internett brukt mye til å streame fotball fra nettet, men med den nye routeren opplever jeg at det hakker og at streamen ofte faller ut, noe jeg ikke har hatt problem med tidligere. Når jeg sitter med min bærbare PC i samme rom som routeren og sjekker status på det trådløse nettverket får jeg opp "Status: Utmerket", men hastigheten er bare 65 mbps.. Kan dette stemme..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...