Sitronsaft Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det har seg slik at jeg for tiden kjører en Honda XR 125L, som jeg kjøpte litt for jul. Denne går fint, og er veldig fornøyd med den. Imidlertid er ikke toppfarten så høy (ca. 110km/t) noe som så klart vanligvis ikke er et problem, men det resulterer i at sykkelen ikke går spesielt raskt om jeg har passasjer på. I tillegg kunne aksellerasjonen vært bedre. Derfor har jeg lurt på om jeg skal skaffe en ny sykkel. Da har jeg først og fremst tenkt på Honda Varadero 125 og Aprilia RS125, som begge koster 60000,- ny hos forhandler. Jeg har fått en deal hos dem, så jeg kan få den av dem jeg vil for 39000,- ved å bytte inn XR'en. 39000,- er dog mye penger, og jeg blir 18 rundt nyttår, planen er å oppgradere til A (tung-MC) så snart forholdene blir gode nok i 2011. 3900,- kommer jo godt med om jeg kjøper en brukt tung-sykkel. Ville så klart solgt RS'en/Varaderoen/XR'en/etc. og fått litt penger der, men ja. Har noen noen tanker? Hva er lurest å gjøre? Takker for alle relevante svar. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Du vil ikke merke stor forskjell, bortsett fra i lommeboka. Spar pengene, hold ut. Og XRn ser kulest ut. For pengene du sparer på ikke å bytte kan du nesten kjøpe en gammel bil til bruk på vinteren. Eller til å ta bil-lappen. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Takker for svar, har vel egentlig kommet frem til at det er smartest å beholde den jeg også. Men du må ta i betrakning at jeg kommer til å selge RS'en/Varaderoen igjen da, så jeg får jo i alle fall rundt 30 tusen å rutte med på ny sykkel/bil. Flere kommentarer tas i mot med takk Lenke til kommentar
Hagane Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Du sparer vel strengt tatt penger på å beholde sykkelen, selv om RS'n er en super sykkel du vil ha mye glede av. De er veldig spreke, godt bunndrag, og går vel 140km/t(tror jeg?) Men til poenget; hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt XR'n, det er en grei sykkel, bruker lite bensin, lite vedlikehold, god fremkommelighet osv, osv. Selv har jeg akkurat kjøpt en Honda NSR 2002mod, gleder meg til å få den hjem : D Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Siden det ikke er lenge til du blir 18 hadde jeg beholdt XR'en, men om jeg skulle velge mellom Varadero og RS så hadde jeg lett tatt RS'en, mest fordi det er en to-takter Varaderoen er nok mer økonomisk, men RS er både råere utseendemessig og motormessig. Har dog ikke kjørt org. RS, men med effektanlegg og eksosventil sparker de noe sykt, og går egentlig farlig fort både med og uten passasjer. Mitt tips er egentlig å bare velge den du liker best om du skal kjøpe ny, og siden de er nye vil du mest sannsynlig få ganske mye om du selger mot konfirmasjonstider neste år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå