Gå til innhold

Kamptråd - Rosenborg Ballklub vs SK Brann 14/4 (3-0)

DJ_Dark

39 stemmer

1. 1. Hvem vinner kampen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Indirekte frispark, ikke noe mer. ser verre ut på tv bildene enn det egentlig er. så drar Sellin ned Sævarsson og får frispark og gult kort til Sævarsson. Bra dommer. Er rart hvis ikke Steinars dager i klubben er talte :nei: . for noen taktiske disposisjoner, formasjoner og startoppstillinger :no:

Han blir jo hindret, slår ballen forbi men blir stoppet. Det er soleklar straffe. Og du kan helt ærlig ikke mene at Sellin dro ned Sævarsson? Soleklart gult til sistnevnte.

Troll.

Lenke til kommentar

Fy faen så deilig å slå dritten Brann. Drittfotball som består at lange baller eller et eller annet mot Huseklepp. Blir jo for lett å skjønne. Brann ligger defensivt og spiller rævafotball. I tillegg har Bakke (?) en stygg stygg takling på Dorsin når vi putter 3-0.

Sandmoen har en elendig kamp som dommer. Vi blir snytt for klart frispark og klar straffe. Finn frem brillene mann.

Selv med 3-0 er jeg ikke helt happy. Vi spiller nok en gang en tam 1. omgang og igjen en god 2. omgang. Tenk om vi greier 2 gode omganger? Vi topper ligaen etter 6 runder og vi har møtt lag som Molde B, Odd B, Brann H, Start H, Enga B og Godset H. Det er jævla mange av de som er regnet høyt oppe. Det er jeg fornøyd med.

Det jeg ikke liker i dag er at Prica går ut (men er klar søndag), Moldskred ute i noen uker og Dorsa og skadet etter en stygg takling. Håper ikke han blir for lenge. Synd Tore ikke header på rikitg side av stanga på slutten der.

Lenke til kommentar

Bra dommer? Han spillte jo på Brann jo! Skulle hatt 2 straffer og rødt etter 20 sek. Alt i alt en grei kamp, det er bra og slippe til unggutter og få vise litt bredde i laget. Stiller heller ett lite spørsmålstegn ved Moldskred, spør du meg har han ikke vist seg noe spesiellt så langt. Iversen banens beste? Hah, det går bare etter hvem som scorer. Han spilte alt i alt en elendig kamp spør du meg, Lustig var mye bedre, noe han dog alltid er.

Lenke til kommentar

Første touch fra Kjella så scorer han. Hadde det litt på følelsen. Nå erstatter han Henriksen som vidunderbarn.

Men Brann klarte å skade Dorsin før RBK sluttet å pisse på dem. Om den skaden er alvorlig blir det et stor savn i de kommende kampene.

Det var utrolig deilig å tråkke bergensere lengre ned i gjørma. Kjernen toppet det med "Rykke ned med Molde", "Styret må bli" og "Jævla alkis". Om Enga vinner i Bergen til helga rakner det vel totalt.

Lenke til kommentar

Indirekte frispark, ikke noe mer. ser verre ut på tv bildene enn det egentlig er. så drar Sellin ned Sævarsson og får frispark og gult kort til Sævarsson. Bra dommer. Er rart hvis ikke Steinars dager i klubben er talte :nei: . for noen taktiske disposisjoner, formasjoner og startoppstillinger :no:

Han blir jo hindret, slår ballen forbi men blir stoppet. Det er soleklar straffe. Og du kan helt ærlig ikke mene at Sellin dro ned Sævarsson? Soleklart gult til sistnevnte.

Troll.

Dere har vunnet, men det ser ikke slik ut på ditt innlegg...

Lenke til kommentar

Jøss, ikke akkurat å vinne med stil de kommentarene her. Jaja, kan vel ikke forvente at supporterne er like god som spillerne til RBK, men jeg vil nå oppfordre en til det. :)

Det fine med tapet var at trønderen jeg delte rom med på rekrutten tok kontakt på facebook. Knallkar, er jo en liten trøst at jeg kan ta en liten samtale med han :wee:

Lenke til kommentar

Ble bare så forbanna provosert når du klarte å lirke ut så ufattelige usaklige innlegg... Burde jo aldri ha bitt på agnet, men...

Godt med seier, men som vår DJ er inne på: det må da være mulig å spille to gode omganger? Blir spennende mot Reka til helga da og så får vi håpe at Dorsin er klar til den kampen!

Lenke til kommentar

Hehe. Tror ikke det hadde vært mye "Takk for kampen" om det hadde gått motsatt vei heller.

Akkurat nå har vi Brann på nedrykk og Molde på 13. plass. Du skal være en jævli sympatisk trønder for å ikke hovere nå.

Det er nå ikke særlig slagkraftig å forsvare et onde med et påstått hypotetisk annet onde heller.

I dag leste jeg i avisen intervju med RBK-ledere som virkelig hevet respekten for det laget, fordi de fremsto som virkelig gode vinnere. Mitt håp, for RBK sin del, er jo at det også er noe som smitter over på RBK's supportere. Det var ikke så kjekt å overvære RBK-supportere når laget slet, for det var virkelig dårligere tapere (men ikke lett når man har vært vinnere så lenge).

RBK er fryktelig gode og jeg håper supporterne griper anledningen til å opptre med en slags ære som er riddere verdig. Det klarte ikke Brann-supporterne når vi vant gull, men det var jo litt sjokkerende å bare oppleve det. RBK derimot bør ha god nok erfaring til ikke å bli smålig når seieren er sikret.

Med mindre man ønsker et rykte på å sparke de som ligger nede. Et rykte som trøndere lett bør kunne styre unna, da de trønderne jeg kjenner er folk man lett kan respektere.

Er det ikke noe å strekke seg etter? Eller er det uinteressant? :)

Lenke til kommentar

Bra dommer? Han spillte jo på Brann jo! Skulle hatt 2 straffer og rødt etter 20 sek. Alt i alt en grei kamp, det er bra og slippe til unggutter og få vise litt bredde i laget. Stiller heller ett lite spørsmålstegn ved Moldskred, spør du meg har han ikke vist seg noe spesiellt så langt. Iversen banens beste? Hah, det går bare etter hvem som scorer. Han spilte alt i alt en elendig kamp spør du meg, Lustig var mye bedre, noe han dog alltid er.

syns Mikael Lustig var best e

Lenke til kommentar

Ble bare så forbanna provosert når du klarte å lirke ut så ufattelige usaklige innlegg... Burde jo aldri ha bitt på agnet, men...

Godt med seier, men som vår DJ er inne på: det må da være mulig å spille to gode omganger? Blir spennende mot Reka til helga da og så får vi håpe at Dorsin er klar til den kampen!

dukker det opp repriser mens jeg tilfeldig ser på riktig kanal, da kan det hende jeg snur. Foreløpig ikke...Allikevel så har dere vunnet, liten grunn til å henge seg opp i ubetydelige detaljer for deres del.

Uansett hva som burde vært dømt annerledes i Molde, så har det svært lite å si nå for vi får uansett ikke gjort noe med det. Finner vel ikke så mange andre utveier enn at Steinar må gå. Greit frem til pause, men etter det må Steinar gjøre noen offensive grep for å få scoringen. Jeg ble veldig overrasket over at ikke Gustav startet kampen :ohmy: .

Mjelde burde jo gått inn sentralt istedenfor Cato. så burde Steinar flyttet PVM på venstre og byttet inn en høyreving istedenfor...

Dette må ta slutt nå Steinar. Så skal vi f... meg begynne å vinne :mad: !

Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskelighet for å se hvordan Brann skulle prestert bedre. Vi har enkelte spillere som ikke ville vært fast på noe annet TL-lag og vi møter et kjemepgodt lag på bortebane. Uttellingen til RBK var også enorm.

Vi har rett og slett endel gråstein på laget og Brann har ikke råd til å finne noen som kan gjøre gull ut av dem.

Vi får bare stå på videre.

Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskelighet for å se hvordan Brann skulle prestert bedre. Vi har enkelte spillere som ikke ville vært fast på noe annet TL-lag og vi møter et kjemepgodt lag på bortebane. Uttellingen til RBK var også enorm.

Vi har rett og slett endel gråstein på laget og Brann har ikke råd til å finne noen som kan gjøre gull ut av dem.

Vi får bare stå på videre.

Fra midtbanen og oppover har vi spillere som hadde forsvart fast plass i alle lag i TL, men Steinar gjør jo veldig rare taktiske disposisjoner og bytter som neppe noen andre trenere ville gjort.

Og det er så mange feilpasninger og elendig markering fra forsvaret. Mot Sandefjord og Start(3 mål skal jo være nok til å vinne kamper) scoret vi 3 og mot Molde(fjorårets sølvvinner)så scoret vi 2. Mot Sandefjord vant vi og mot Molde burde vi vunnet. Men når vi scorer alle disse målene så beviser jo det at våres spillere fra midtbanen og opp er gode nok til å kompensere dårlig forsvarsspill med å score mål. I denne kampen så gikk det ikke og det skal, må og bør Steinar ta på sin kappe(er jo meningen han skal sette disse spillerne på plass eller gi andre taktiske instrukser. Som f.eks å be spillerne om å slutte å slå langt!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Med mindre man ønsker et rykte på å sparke de som ligger nede. Et rykte som trøndere lett bør kunne styre unna, da de trønderne jeg kjenner er folk man lett kan respektere.

Er det ikke noe å strekke seg etter? Eller er det uinteressant? :)

Nå er ikke jeg ambassadør for Trøndelag, men det kommer jo an på motstanderen. Mot rivaler som Molde, LSK og Brann så skal det mye til for å vekke sympati fra en supporter, men det finnes jo unntak. Etter utestengelsene på Åråsen så viste Kjernen sin støtte til de supporterne som ikke fikk støtte laget som de ville. (Dette er sannsynligvis noen av de samme personene som sto å kasta stein på kjernen-tribunen for noen sesonger tilbake.) Så det er ikke bare hjerteløse jævler som står å hoier.

Men når problemet kommer av dårlig spill så har jo Brann bare seg selv å takke, og da må en regne med skadefryd.

Lenke til kommentar

I dag leste jeg i avisen intervju med RBK-ledere som virkelig hevet respekten for det laget, fordi de fremsto som virkelig gode vinnere. Mitt håp, for RBK sin del, er jo at det også er noe som smitter over på RBK's supportere.

Såklart Tippeligaen trenger lag som fks. Brann, men det er FRYKTELIG gøy akkurat nå, når både Brann, Viking og Molde feiler totalt. Men slapp av, Brann rykker ikke ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...