Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dusjer du med undertøy i offentlig dusj?


  

286 stemmer

  1. 1. Dusjer du med undertøy? (Gjelder bare offentlig dusj)

    • 1.-7. klasse - Ja
      0
    • 1.-7. klasse - Nei
      0
    • 8.-10. klasse - Ja
      14
    • 8.-10. klasse - Nei
      17
    • VGS - Ja
      16
    • VGS - Nei
      94
    • 20 år eller eldre - Ja
      14
    • 20 år eller eldre - Nei
      131
  2. 2. Hvorfor dusjer du med undertøy?

    • Misfornøyd med/skjemmes over egen kropp/genitalia
      17
    • Frykt for uønsket ereksjon (evt. kvinnelig... tilsvarende)
      10
    • Kroppshår
      7
    • Dusjer ikke med undertøy
      241
    • Homofobi/trives ikke naken med andre av samme kjønn
      24


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå elsker jeg ikke å dusje med fremmede mennesker jeg heller. Men i min alder 20+ så blir det enda mer pinlig å stå der med undertøyet på.

 

Svært få elsker det. Men hvis de ikke klarer det i voksen alder er det noe galt.

Man hadde i alle fall klart seg jævlig dårlig pre modern times.

Lenke til kommentar

Ærlig talt. En kropp er en kropp. Den er privat ja, men en kropp er en kropp. Jeg har ingen problem med å dusje naken i offentlig dusj. Har ikke noe problemer med å skifte (så lenge jeg har undertøy på) i nærheten av gutter også, ettersom vi i førsteklasse på VGS hadde felles garderobe. Da var vi pent nødt til å tåle å skifte klær sammen med guttene, men der går grensa også. Jeg vil ikke dusje sammen med gutta i klassa akkurat.

Lenke til kommentar

... Er en grunn til at vi har båser for toaletter. ..

Nå var det ofte flere hull på utedoer i Norge tidligere (mens utedoer og klaskedoer fantes. Og romerne hadde store fellesdoer (samt badehus - renhet stod høyt den gangen). I tidligre tider (også 1900-tallet) var vi ikke så pripne som mange tror. Bare tenk på badeanstaltene, sjøbadene etc. Riktignok adskilt på kjønn, men man badet nakne og var hverken sjenert eller så noe galt i dette. Også vanlige strender/badesteder rundt norske byer var adskilt (ikke lovmessige og skiltet, men av sedvane), slik at begge kjønn kunne bade uten tøy.

 

Det å dusje med tøy på er vel egentlig tøv. Hvordan bli skikkelig ren?

Lenke til kommentar

Trenger ikke være stolt av kroppen sin for å tørre å dusje naken offentlig.

Jeg er ikke "stolt" av kroppen min, men jeg gir faen. Tenk selv, når du går inn i en offentlig dusj og du ser en annen mann står der og dusjer naken; tenker du da "HAHAHA SE PÅ HAN A! HAN DUSJER NAKEN HAHAHAH!!"? Det gjør ihvertfall ikke jeg, og de fleste andre med litt vett i skallen tenker ikke sånn.

Lenke til kommentar

Viktigste grunnen som jeg ser til at folk (kanskje spesielt ungdomsskoleelever) ikke vil dusje nakne er jo risikoen for at noen skal filme dem og legge det ut på nettet e.l. For bare 10-15 år siden var det nesten umulig å smugle med seg et kamera inn i en garderobe uten å bli oppdaga. Men nå har det overlegne flertall med seg minst ett videokamera hver til enhver tid.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar

Trenger ikke være stolt av kroppen sin for å tørre å dusje naken offentlig.

Jeg er ikke "stolt" av kroppen min, men jeg gir faen. Tenk selv, når du går inn i en offentlig dusj og du ser en annen mann står der og dusjer naken; tenker du da "HAHAHA SE PÅ HAN A! HAN DUSJER NAKEN HAHAHAH!!"? Det gjør ihvertfall ikke jeg, og de fleste andre med litt vett i skallen tenker ikke sånn.

 

.. men når jeg ser en mann med liten tiss tenker jeg alltid ''haha, se på den lille tissen'', også tenker jeg over hvor heldig som har det jeg har :love:

Lenke til kommentar

På barneskolen husker jeg at alle dusja med undertøyet på. Men på ungdomsskolen var det bare noen få som gjorde det, og de som gjorde det ble nærmest dissa.

 

På vgs er det ingen jeg har sett som dusjer med klær.

 

Er ikke spesielt tynn, men gir absolutt faen hva andre gutter tenker om kroppen min.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at noe sånt skjer er veldig, veldig liten. De aller færreste misbruker utstyret sitt.

Men fordi terskelen er så lav øker sannsynligheten likevel med flere størrelsesordener. Om vi f.eks. sier at tilgjengeligheten på videokameraer er 1000 ganger høyere, og de er 10 ganger mer praktiske å bruke så betyr det at risken er 10 000 ganger høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...