GLN Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg har kommet til tiden hvor jeg skal søke lærlingplass til høsten. I den forbindelse kan jeg komme opp i et dilemma. Jeg har vært utplassert i en bedrift siden terminstart i januar, og er høyt ønsket der som lærling. Sjefen har ringt og sendt mail opptil flere ganger at jeg må gi svar så fort som mulig etter at jeg har fått svar fra ConocoPhillips(jeg har vært på intervju hos CP og vil, uten tvil ut i oljerelaterte firmaer). Nå har jeg fått et negativt svar derfa, men jeg venter forsatt på svar fra Apply(annet oljerelatert firma). De sender ut intervjuinvitasjoner i siste halvdel av april og gjennomfører intervjuer i månedskifte april/mai. Men jeg føler at vis avventer lenger så kan plassen hos bedriften jeg er utplassert hos ryke. Så spørsmålet er om jeg kan si ja til læreplassen og evt skrive under en lærekontrakt og etterpå frasi meg læreplassen vis jeg skulle få hos Apply? Lenke til kommentar
ThreePinkApples Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det med å si ja, men så nei er ikke så veldig bra men går jo. Men visst det er den bedriften du er utplassert i du ønsker å være i må du jo bare si ja med en gang. Ta kontakt med Apply og spør dem om du får svar snart. Forklar dem hvordan situasjonen er så kanskje de svarer litt fortere. Får du noe tidspunkt fra dem kan du bringe det videre til bedriften du er utplassert i og si at du kan gi dem svaret da. Mine forslag hvertfall. Kan jo si at jeg også skal begynne som lærling til høsten, jeg fikk 2 uker før vinterferien lærlingplass et sted, men hadde også, som du, søkt to andre plasser. Det jeg gjorde var å si ja der jeg hadde fått tilbud og sendte mail til de to andre om at jeg nå hadde fått lærlingplass. Bedre med en lærling plass enn å rissikere å ikke få noen (Dette stedet jeg har fått plass er jo forsåvidt det stedet har ønsket å få plass i mange år også da... så det var jo egentlig derfor jeg sa ja med en gang) Lenke til kommentar
DCG Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Så lenge du ikke har skrivd under på noe så kan gjøre som du vil. Men det er klart at det ikke tar seg bra ut om du muntlig har akseptert jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå